Avatar billede sijle Nybegynder
13. august 2005 - 10:11 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Explorer lukkes ned hver gang jeg forsøger at søge

Når jeg trykker "søg" i start menuen lukkes vinduet ned. Hvordan får jeg det til at virke??
Avatar billede boxer Nybegynder
13. august 2005 - 10:18 #1
Prøv om dette kan hjælpe dig også:
http://www.eksperten.dk/spm/436565
Avatar billede sijle Nybegynder
13. august 2005 - 11:13 #2
Det fiksede desværre ikke problemet. Jeg har geninstalleret browseren, men når jeg trykker "søg" crasher explorer.
Det har intet med min browser at gøre. Når jeg trykker "søg" lukkes alle vinduer ned og følgende fejlmelding fremkommer: "Explorer.EXE har fundet en fejl og lukkes ned..."
Avatar billede haverslev Novice
13. august 2005 - 11:18 #3
Explorer.EXE fejl - prøv:
Start stifinder - ”windows tast + E ” - klik på Funktioner, klik på Mappeindstillinger, klik på faneblad Vis.
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper" – Anvend.
Find derefter disse mapper og slet indholdet i dem
C:\Documents and Settings\NAVN\Cookies
C:\Documents and Settings\NAVN\Lokale indstillinger\Temp
C:\Documents and Settings\NAVN\Lokale indstillinger\Temporary internet files

Hvis ikke det hjælper, så udfør:
Rep. af ødelagte og fejlbehæftede systemfiler samt en erstatning eller rep. af dem:
Klik på START, Klik på KØR  skriv sfc /scannow og tryk OK. (husk mellemrum efter sfc)
Du skal have din XP-skive i Drevet.
Avatar billede serverservice Praktikant
13. august 2005 - 12:06 #4
Det bedste for dig er at lave en repair fra cdrom
ref. "windows repair" - http://www.dannyboyd.dk
Avatar billede sijle Nybegynder
13. august 2005 - 15:33 #5
Har prøvet det hele, men intet virkede :(
En udmærket guide på http://www.dannyboyd.dk, men selv efter at have lavet en repair fra cdrom og opdateret XP, er problemet der stadig.
Er bange for at jeg bliver nødt til helt at geninstallere XP, men jeg håber at der er andre muligheder!!
Jeg tror at problemet opstod i går da jeg af - installerede en prøveversion af tweak xp. Programmet spørger om man vil slette diverse filer som tweak xp ikke mener at der er andre programmer der bruger. Hertil svarede jeg ja. Men det var nok forkert??
Avatar billede serverservice Praktikant
13. august 2005 - 15:53 #6
vent lige lidt- brug systemgendannelse først.
start ->programmer ->tilbehør ->systemværktøjer ->systemgendannelse brug et tidligere gendannelsespunkt
Avatar billede sijle Nybegynder
13. august 2005 - 15:58 #7
Jeg kan kun vælge i dag, efter at jeg har kørt windows repair.
Avatar billede serverservice Praktikant
13. august 2005 - 16:10 #8
ok - sorry så er der kun din egen løsning
Avatar billede sijle Nybegynder
13. august 2005 - 16:29 #9
Ok. Tak for hjælpen!!
Jeg kom i tanke om et ghost jeg lavede for kun en måned siden, så det bliver ikke helt så slemt at gendanne systemet som jeg havde frygtet :)