Avatar billede jungdal Nybegynder
11. august 2005 - 18:03 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

Explorer - opdatering af gl. version ?

Jeg kører IE ver 5.0 (5.00.3502.1000 for at være præcis) (OS er win2000 prof.).

Jeg har nogle problemer, som måske kan skyldes den gl. browservrsion, og vil gerne opdatere til IE6.0.

Ved forsøg på at opdatere fra windowsupdate (og ved kørsel af IE6setup.exe)får jeg en dialogbox om at en anden opdatering kræver genstart. Den har været genstartet 100-vis af gange siden jeg sidst opdaterede noget, og intet tyder på at der er opdateringsprocesser der hænger.

Jeg har nu hos Microsoft set, at de ikke længere understøtter opdatering af IE5.0 - og det er nok der hunden er begravet ...

Men hvordan kommer jeg nu over versionskløften ? Jeg kan jo ikke bare fjerne den gamle IE. Og jeg skal jo også have en ny fuld IE version.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
11. august 2005 - 19:04 #2
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;303399

Den relevante info fra siden:

NOTE: If you try to install Internet Explorer, you may receive the following error message:

A previous program installation was never completed.
You need to restart your computer to complete that installation before running Internet Explorer Setup. Setup will now close.

To resolve this issue, follow these steps:
1. Click Start, and then click Run.
2. In the Open box, type regedit, and then click OK.
3. In Registry Editor, locate and click the following registry subkey:
HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Control\Session Manager
NOTE: In this registry key, Session Manager is two words.
4. In the right pane of the Registry Editor window, right-click PendingFileRenameOperations, and then click Delete.
5. On the Confirm Value Delete message that appears, click Yes.
6. In the left pane of the Registry Editor window, expand the Session Manager subkey.
7. If a FileRenameOperations subkey is listed, click it, and then delete all entries from the FileRenameOperations subkey in the right pane.
8. Quit Registry Editor.
9. Restart Internet Explorer Setup.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
13. august 2005 - 00:07 #3
Takker for point :)