Avatar billede peter_g_j Nybegynder
11. august 2005 - 00:21 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Brug kun data hvor "$var > indholdet i db'en" gælder

Hej.
Jeg er ved at lave en kalender, hvor der er oprettet nogle arrangementer, som så skal kunne vises. Jeg vil gerne have et flueben der kan aktiveres/deaktiveres alt efter om den skal vise allerede afholdte arrangementer. Så langt er jeg kommet.

Jeg har en række i databasen, hvor der er en dato, der vises (ååååmmdd). Jeg har brugt funktionen date() til at lave en variabel der indeholder det samme for det nuværende tidspunkt.

Nu er mit problem, at jeg gerne vil have alt fra databasen, hvor rækken "dato" er større, end min variabel. Hvordan kan jeg lave det? Nogen der kan hjælpe?

/Peter
Avatar billede peter_g_j Nybegynder
11. august 2005 - 00:25 #1
">" tegnet i overskriften vender forkert, kan jeg lige se...
Avatar billede bumle90 Nybegynder
11. august 2005 - 03:22 #2
"jeg gerne vil have alt fra databasen, hvor rækken "dato" er større, end min variabel"

Jeg gaar ud fra du mener kolonnen. I saa fald er det et simpelt select statement.

$db->GetAll("select * from tabel WHERE dato>minVariabel");

P.S. Tilpas til dit eget datalag... :)
Haaber det hjaelper lidt.
Avatar billede peter_g_j Nybegynder
11. august 2005 - 11:36 #3
Det var lige hvad der skulle til. Tak for hjælpen :)
Avatar billede peter_g_j Nybegynder
31. marts 2007 - 12:26 #4
Hmm, ikke noget svar?