Avatar billede lpr35812 Nybegynder
10. august 2005 - 14:58 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Financials på SQL Låsning af række

En Financials på SQL database, når den indsætter en række i en tabel, hvor meget låser den så?
Husk at tage hensyn til diverse index mm. da jeg regner med at det kun er den enkelte række der låses, men ved f.eks sumindeks er der jo også et indeks, der skal opdateres.
Årsagen er at det ser ud som om den også låser "nabo" rækkerne.
Avatar billede Broholm Novice
10. august 2005 - 20:37 #1
SQL serveren vurderer selv, hvor meget der skal låses. Nogen gange nøjes den med en record-lock, men den kan godt finde på at lave en page-lock, hvor den låser hele den page på 8kb som posten ligger i - derved låser den også "naboerne". En sidste mulighed er en table-lock.

http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/acdata/ac_8_con_7a_5ovi.asp

-Broholm
Avatar billede Broholm Novice
23. august 2005 - 14:00 #2
Points?
Avatar billede lpr35812 Nybegynder
26. august 2005 - 15:53 #3
Da du er den eneste der har svaret fortjener du selvfølgelig Point.