Avatar billede nemezis_aalborg Nybegynder
09. august 2005 - 22:11 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

ifconfig medfører "Link is up"

Hejsa,

har et lille irriterende problem. Når jeg booter min server udskriver kernen først på konsollen at netkort-linket er oppe efter login prompten er startet op. Dette er meget irriterende!

Der bliver altså udskrevet: "em0: Link is up 100 Mbps Full Duplex". Tror egentlig det kommer af at ifconfig udskriver dette når man assigner en ip til et netkort (det gør programmet i hvert fald hvis man kører det i konsollen), men hvordan får man kernen til at lade være med det?

Det skal lige bemærkes at det er kernen der udskriver "em0..." på consollen, og ikke ifconfig, men det er efter ifconfig køres

/Søren
Avatar billede nemezis_aalborg Nybegynder
09. august 2005 - 22:12 #1
Kan det muligvis være noget debug i em driveren? for tror nok at andre netkort ikke kommer med samme meddelse (dog ikke sikker)...
Avatar billede nemezis_aalborg Nybegynder
09. august 2005 - 22:15 #2
Lige for at gøre det klart.. min login prompt ser således ud:
FreeBSD/amd64 (xeon64) (ttyv0)

login: em0: Link is up 100 Mbps Full Duplex
Avatar billede nemezis_aalborg Nybegynder
09. august 2005 - 22:35 #3
jepper.. de havde bare glemt noget debug i den nyeste version af em driveren..

udkommenter funktionskaldene:
printf("Link em%d is up..
og:
printf("Link em%d is down..

i /usr/src/sys/dev/em/if_em.c

og build/install en ny kerne (husk dependencies)...