Avatar billede wimmer Nybegynder
09. august 2005 - 16:21 Der er 9 kommentarer

HJT Logfil

Min comp opfører sig lidt mistænkeligt for tiden så jeg tænkte at jeg nok havde noget snask liggende :) Så hvis en venlig sjæl lige gad at drible den igennem og sige mig hvad der skal fjernes ville jeg være taknemmelig :)

Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\McAfee\McAfee Shared Components\Guardian\CMGrdian.exe
C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
C:\Documents and Settings\Sebastian\Skrivebord\iclogin1.2.exe
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\Programmer\Java\jre1.5.0_02\bin\jusched.exe
C:\WINDOWS\SOINTGR.EXE
C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe
C:\WINDOWS\System32\xpspool.exe
C:\WINDOWS\System32\servicer.exe
C:\Programmer\McAfee\McAfee Shared Components\Instant Updater\RuLaunch.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\WINDOWS\System32\xpspool.exe
C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
C:\Programmer\Logitech\SetPoint\KEM.exe
C:\Programmer\Logitech\SetPoint\KHALMNPR.EXE
C:\Programmer\SpywareGuard\sgmain.exe
C:\Programmer\SpywareGuard\sgbhp.exe
C:\Programmer\McAfee\McAfee Firewall\CPD.EXE
C:\Documents and Settings\Sebastian\Skrivebord\Sikkerhed\hijackthis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.tweak.dk/forum
O2 - BHO: Control Popups in Internet Explorer - {41353F8B-78CE-48A5-BE44-153ED293D192} - C:\Programmer\PopupPopper\PopLib.dll
O2 - BHO: SpywareGuard Download Protection - {4A368E80-174F-4872-96B5-0B27DDD11DB2} - C:\Programmer\SpywareGuard\dlprotect.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [McAfee Guardian] "C:\Programmer\McAfee\McAfee Shared Components\Guardian\CMGrdian.exe" /SU
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Logitech Hardware Abstraction Layer] KHALMNPR.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [IC Login] "C:\Documents and Settings\Sebastian\Skrivebord\iclogin1.2.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\jre1.5.0_02\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SO5 Integrator Pass Two] C:\WINDOWS\SOINTGR.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Windows Update 32] xpspool.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Winddows Servicer] servicer.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Windows Update 32] xpspool.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Winddows Servicer] servicer.exe
O4 - HKCU\..\Run: [McAfee.InstantUpdate.Monitor] "C:\Programmer\McAfee\McAfee Shared Components\Instant Updater\RuLaunch.exe" /STARTMONITOR
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [Windows Update 32] xpspool.exe
O4 - Startup: SpywareGuard.lnk = C:\Programmer\SpywareGuard\sgmain.exe
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.lnk = ?
O4 - Global Startup: Adobe Reader Hurtigstart.lnk = C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O4 - Global Startup: Logitech SetPoint.lnk = C:\Programmer\Logitech\SetPoint\KEM.exe
O8 - Extra context menu item: E&xport to Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_02\bin\npjpi150_02.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_02\bin\npjpi150_02.dll
O9 - Extra button: PopupPopper Kontrol Panel - {3E94F358-9537-4BBA-8D12-D7F8A0136973} - C:\Programmer\PopupPopper\SiteList.exe
O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O16 - DPF: {8E0D4DE5-3180-4024-A327-4DFAD1796A8D} (MessengerStatsClient Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MessengerStatsClient.cab31267.cab
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/msnmessengersetupdownloader.cab
O23 - Service: Adobe LM Service - Unknown owner - C:\Programmer\Fælles filer\Adobe Systems Shared\Service\Adobelmsvc.exe
O23 - Service: Ati HotKey Poller - ATI Technologies Inc. - C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: ATI Smart - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\ati2sgag.exe
O23 - Service: McAfee Firewall - Unknown owner - C:\Programmer\McAfee\McAfee Firewall\CPD.EXE" /SERVICE (file missing)
O23 - Service: Sandra Data Service (SandraDataSrv) - SiSoftware - C:\Programmer\SiSoftware\SiSoftware Sandra Lite 2005.SR1\RpcDataSrv.exe
O23 - Service: Sandra Service (SandraTheSrv) - SiSoftware - C:\Programmer\SiSoftware\SiSoftware Sandra Lite 2005.SR1\RpcSandraSrv.exe
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
09. august 2005 - 16:38 #1
Jeg kigger lige på den ..
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
09. august 2005 - 16:40 #2
Hent denne Kaspersky scanner, den skal du bruge senere.
http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe - Virusscanner.

Så skal du genstarte pc'en i fejlsikret tilstand. Klik F8 under opstart.

Kør Hijackthis, scan, sæt flueben ved linierne listet her, luk alle vinduer undtaget Hijackthis, klik på fix checked, slet mapper og filer listet nederst.
Dobbelttjek, så alt kommer med.

O4 - HKLM\..\Run: [Windows Update 32] xpspool.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Winddows Servicer] servicer.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Windows Update 32] xpspool.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Winddows Servicer] servicer.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Windows Update 32] xpspool.exe

---------------------------------------
Sletning af filer og mapper:
Åbn en mappe, klik på Funktioner=>Mappeindstillinger=>Vis.
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Fjern flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper".

Mapper:
<ingen>

Filer:
C:\WINDOWS\System32\xpspool.exe
C:\WINDOWS\System32\servicer.exe

---------------------------------------
Så kører du engangsskanneren fra Kaspersky - Aktiver det hele i opsætningen derinde, så den kan skanne alt igennem.
---------------------------------------

Genstart normalt og kom med en ny log til kontrol
Avatar billede wimmer Nybegynder
11. august 2005 - 11:03 #3
Ny logfil

Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\McAfee\McAfee Shared Components\Guardian\CMGrdian.exe
C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\WINDOWS\SOINTGR.EXE
C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe
C:\Programmer\McAfee\McAfee Shared Components\Instant Updater\RuLaunch.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
C:\Programmer\Logitech\SetPoint\KEM.exe
C:\Programmer\Logitech\SetPoint\KHALMNPR.EXE
C:\Programmer\SpywareGuard\sgmain.exe
C:\Programmer\SpywareGuard\sgbhp.exe
C:\Programmer\Mozilla Firefox\firefox.exe
C:\WINDOWS\System32\wuauclt.exe
C:\Documents and Settings\Sebastian\Skrivebord\Sikkerhed\hijackthis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.tweak.dk/forum
O2 - BHO: Control Popups in Internet Explorer - {41353F8B-78CE-48A5-BE44-153ED293D192} - C:\Programmer\PopupPopper\PopLib.dll
O2 - BHO: SpywareGuard Download Protection - {4A368E80-174F-4872-96B5-0B27DDD11DB2} - C:\Programmer\SpywareGuard\dlprotect.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [McAfee Guardian] "C:\Programmer\McAfee\McAfee Shared Components\Guardian\CMGrdian.exe" /SU
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Logitech Hardware Abstraction Layer] KHALMNPR.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [IC Login] "C:\Documents and Settings\Sebastian\Skrivebord\iclogin1.2.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\jre1.5.0_02\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SO5 Integrator Pass Two] C:\WINDOWS\SOINTGR.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Windows Update 32] xpspool.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Winddows Servicer] servicer.exe
O4 - HKLM\..\Run: [REGRUN32] C:\explorer.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Windows Update 32] xpspool.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Winddows Servicer] servicer.exe
O4 - HKCU\..\Run: [McAfee.InstantUpdate.Monitor] "C:\Programmer\McAfee\McAfee Shared Components\Instant Updater\RuLaunch.exe" /STARTMONITOR
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [Windows Update 32] xpspool.exe
O4 - Startup: SpywareGuard.lnk = C:\Programmer\SpywareGuard\sgmain.exe
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.lnk = ?
O4 - Global Startup: Adobe Reader Hurtigstart.lnk = C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O4 - Global Startup: Logitech SetPoint.lnk = C:\Programmer\Logitech\SetPoint\KEM.exe
O8 - Extra context menu item: E&xport to Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_02\bin\npjpi150_02.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_02\bin\npjpi150_02.dll
O9 - Extra button: PopupPopper Kontrol Panel - {3E94F358-9537-4BBA-8D12-D7F8A0136973} - C:\Programmer\PopupPopper\SiteList.exe
O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O16 - DPF: {8E0D4DE5-3180-4024-A327-4DFAD1796A8D} (MessengerStatsClient Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MessengerStatsClient.cab31267.cab
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/msnmessengersetupdownloader.cab
O23 - Service: Adobe LM Service - Unknown owner - C:\Programmer\Fælles filer\Adobe Systems Shared\Service\Adobelmsvc.exe
O23 - Service: Ati HotKey Poller - ATI Technologies Inc. - C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: ATI Smart - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\ati2sgag.exe
O23 - Service: McAfee Firewall - Unknown owner - C:\Programmer\McAfee\McAfee Firewall\CPD.EXE" /SERVICE (file missing)
O23 - Service: Sandra Data Service (SandraDataSrv) - SiSoftware - C:\Programmer\SiSoftware\SiSoftware Sandra Lite 2005.SR1\RpcDataSrv.exe
O23 - Service: Sandra Service (SandraTheSrv) - SiSoftware - C:\Programmer\SiSoftware\SiSoftware Sandra Lite 2005.SR1\RpcSandraSrv.exe
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
11. august 2005 - 11:12 #4
Der mangler stadig lidt ...

Fix disse i normal tilstand:

O4 - HKLM\..\Run: [Windows Update 32] xpspool.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Winddows Servicer] servicer.exe
O4 - HKLM\..\Run: [REGRUN32] C:\explorer.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Windows Update 32] xpspool.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Winddows Servicer] servicer.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Windows Update 32] xpspool.exe

Åbn så en stifinder og slet disse filer, hvis du kan finde dem:

C:\WINDOWS\System32\xpspool.exe
C:\WINDOWS\System32\servicer.exe
C:\explorer.exe

Genstart normalt og kom med en ny log.
Avatar billede wimmer Nybegynder
11. august 2005 - 11:40 #5
Ny logLogfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\System32\winlogons.exe
C:\Programmer\McAfee\McAfee Shared Components\Guardian\CMGrdian.exe
C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\WINDOWS\SOINTGR.EXE
C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe
C:\Programmer\McAfee\McAfee Shared Components\Instant Updater\RuLaunch.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
C:\Programmer\Logitech\SetPoint\KEM.exe
C:\Programmer\Logitech\SetPoint\KHALMNPR.EXE
C:\Programmer\SpywareGuard\sgmain.exe
C:\Programmer\SpywareGuard\sgbhp.exe
C:\Documents and Settings\Sebastian\Skrivebord\Sikkerhed\hijackthis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.tweak.dk/forum
O2 - BHO: Control Popups in Internet Explorer - {41353F8B-78CE-48A5-BE44-153ED293D192} - C:\Programmer\PopupPopper\PopLib.dll
O2 - BHO: SpywareGuard Download Protection - {4A368E80-174F-4872-96B5-0B27DDD11DB2} - C:\Programmer\SpywareGuard\dlprotect.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [McAfee Guardian] "C:\Programmer\McAfee\McAfee Shared Components\Guardian\CMGrdian.exe" /SU
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Logitech Hardware Abstraction Layer] KHALMNPR.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [IC Login] "C:\Documents and Settings\Sebastian\Skrivebord\iclogin1.2.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\jre1.5.0_02\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SO5 Integrator Pass Two] C:\WINDOWS\SOINTGR.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Windows Update 32] winlogons.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Windows Update 32] winlogons.exe
O4 - HKLM\..\RunOnce: [Windows Update 32] winlogons.exe
O4 - HKCU\..\Run: [McAfee.InstantUpdate.Monitor] "C:\Programmer\McAfee\McAfee Shared Components\Instant Updater\RuLaunch.exe" /STARTMONITOR
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [Windows Update 32] winlogons.exe
O4 - HKCU\..\RunOnce: [Windows Update 32] winlogons.exe
O4 - Startup: SpywareGuard.lnk = C:\Programmer\SpywareGuard\sgmain.exe
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.lnk = ?
O4 - Global Startup: Adobe Reader Hurtigstart.lnk = C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O4 - Global Startup: Logitech SetPoint.lnk = C:\Programmer\Logitech\SetPoint\KEM.exe
O8 - Extra context menu item: E&xport to Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_02\bin\npjpi150_02.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_02\bin\npjpi150_02.dll
O9 - Extra button: PopupPopper Kontrol Panel - {3E94F358-9537-4BBA-8D12-D7F8A0136973} - C:\Programmer\PopupPopper\SiteList.exe
O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O16 - DPF: {8E0D4DE5-3180-4024-A327-4DFAD1796A8D} (MessengerStatsClient Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MessengerStatsClient.cab31267.cab
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/msnmessengersetupdownloader.cab
O23 - Service: Adobe LM Service - Unknown owner - C:\Programmer\Fælles filer\Adobe Systems Shared\Service\Adobelmsvc.exe
O23 - Service: Ati HotKey Poller - ATI Technologies Inc. - C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: ATI Smart - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\ati2sgag.exe
O23 - Service: McAfee Firewall - Unknown owner - C:\Programmer\McAfee\McAfee Firewall\CPD.EXE" /SERVICE (file missing)
O23 - Service: Sandra Data Service (SandraDataSrv) - SiSoftware - C:\Programmer\SiSoftware\SiSoftware Sandra Lite 2005.SR1\RpcDataSrv.exe
O23 - Service: Sandra Service (SandraTheSrv) - SiSoftware - C:\Programmer\SiSoftware\SiSoftware Sandra Lite 2005.SR1\RpcSandraSrv.exe
Avatar billede wimmer Nybegynder
11. august 2005 - 11:52 #6
Når jeg starter op er jeg begynt at få disse to fejl (de kommer også nå jeg surfer med Firefox)

http://www.upitfree.dk/upload/files/Fejl1.JPG
http://www.upitfree.dk/upload/files/Fejl2.JPG

Internet explorer virker heller ikke.

udover det får jeg også indimmelem en hvor computeren genstarter af sig selv pga en fejl med: C:\WINDOWS\System32\lsass.exe
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
11. august 2005 - 12:06 #7
Så forstår jeg bedre at de filer bliver ved med at være i loggen.
Du kører uden firewall og er ikke fuldt opdateret på windowsupdate, og derfor har en virus på nettet let spil til at lægge virus ind på din maskine.

Du skal starte med at sætte firewall på din internetforbindelse.
Det gør du i start | indstillinger | netværksforbindelse | lanforbindelse
klik egenskaber | avanceret, sæt hak i den øverste boks "beskyt computeren ..."

Herefter genstarter du og den skulle nu gerne holde op med at genstarte (C:\WINDOWS\System32\lsass.exe).

Genstart så i fejlsikret tilstand og fix disse i HiJackThis:
O4 - HKLM\..\Run: [Windows Update 32] winlogons.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Windows Update 32] winlogons.exe
O4 - HKLM\..\RunOnce: [Windows Update 32] winlogons.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Windows Update 32] winlogons.exe
O4 - HKCU\..\RunOnce: [Windows Update 32] winlogons.exe

Herefter åbner du en stifinder.
Lav så en søgning efter wininet.dll.
Den burde finde en i:
C:\WINDOWS\system32\dllcache
Kopier denne fil ind i
C:\WINDOWS\system32

Genstart i normal tilstand og kom med en ny log.

Fortæl om problemerne er ved at være løst.

Når den er renset vil det nok være en meget god ide at lægge servicepack 2 på. Så var dette problem slet ikke kommet, da de sårbarheder som virus'en benytter sig af, er rettet i den.
Avatar billede wimmer Nybegynder
19. august 2005 - 19:27 #8
ny log

Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\ewido\security suite\ewidoctrl.exe
C:\Programmer\ewido\security suite\ewidoguard.exe
C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
C:\Programmer\McAfee\McAfee Firewall\CPD.EXE
C:\Documents and Settings\Sebastian\Skrivebord\iclogin1.2.exe
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\Programmer\Java\jre1.5.0_02\bin\jusched.exe
C:\WINDOWS\SOINTGR.EXE
C:\Programmer\McAfee\McAfee Firewall\CPD.EXE
C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
C:\Programmer\Logitech\SetPoint\KEM.exe
C:\Programmer\Logitech\SetPoint\KHALMNPR.EXE
C:\Programmer\SpywareGuard\sgmain.exe
C:\Programmer\SpywareGuard\sgbhp.exe
C:\Documents and Settings\Sebastian\Skrivebord\Sikkerhed\hijackthis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.tweak.dk/forum
O2 - BHO: SpywareGuard Download Protection - {4A368E80-174F-4872-96B5-0B27DDD11DB2} - C:\Programmer\SpywareGuard\dlprotect.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O3 - Toolbar: ZToolbar - {A6790AA5-C6C7-4BCF-A46D-0FDAC4EA90EB} - C:\WINDOWS\System32\ztoolb009.dll (file missing)
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Logitech Hardware Abstraction Layer] KHALMNPR.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [IC Login] "C:\Documents and Settings\Sebastian\Skrivebord\iclogin1.2.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\jre1.5.0_02\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SO5 Integrator Pass Two] C:\WINDOWS\SOINTGR.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [polo.exe] polo.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - Startup: SpywareGuard.lnk = C:\Programmer\SpywareGuard\sgmain.exe
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.lnk = ?
O4 - Global Startup: Adobe Reader Hurtigstart.lnk = C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O4 - Global Startup: Logitech SetPoint.lnk = C:\Programmer\Logitech\SetPoint\KEM.exe
O8 - Extra context menu item: E&xport to Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_02\bin\npjpi150_02.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_02\bin\npjpi150_02.dll
O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O16 - DPF: {8E0D4DE5-3180-4024-A327-4DFAD1796A8D} (MessengerStatsClient Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MessengerStatsClient.cab31267.cab
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/msnmessengersetupdownloader.cab
O23 - Service: Adobe LM Service - Unknown owner - C:\Programmer\Fælles filer\Adobe Systems Shared\Service\Adobelmsvc.exe
O23 - Service: Ati HotKey Poller - ATI Technologies Inc. - C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: ATI Smart - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\ati2sgag.exe
O23 - Service: ewido security suite control - ewido networks - C:\Programmer\ewido\security suite\ewidoctrl.exe
O23 - Service: ewido security suite guard - ewido networks - C:\Programmer\ewido\security suite\ewidoguard.exe
O23 - Service: McAfee Firewall - Unknown owner - C:\Programmer\McAfee\McAfee Firewall\CPD.EXE" /SERVICE (file missing)
O23 - Service: Sandra Data Service (SandraDataSrv) - SiSoftware - C:\Programmer\SiSoftware\SiSoftware Sandra Lite 2005.SR1\RpcDataSrv.exe
O23 - Service: Sandra Service (SandraTheSrv) - SiSoftware - C:\Programmer\SiSoftware\SiSoftware Sandra Lite 2005.SR1\RpcSandraSrv.exe
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
21. august 2005 - 11:07 #9
Kopier teksten under den stiplede linie ind i notesblok og gem på skrivebordet med navnet polo.bat og filtypen "Alle filer".

Genstart så i fejlsikret tilstand og kør HiJackThis og fix disse linier:

O3 - Toolbar: ZToolbar - {A6790AA5-C6C7-4BCF-A46D-0FDAC4EA90EB} - C:\WINDOWS\System32\ztoolb009.dll (file missing)

O4 - HKLM\..\Run: [polo.exe] polo.exe

Kør polo.bat, som du lavede lige før.

Genstart i normal tilstand.
Kom med en ny hijackthis log, samt indholdet af filen c:\polo.txt

attrib -h -r -s c:\windows\polo.exe
attrib -h -r -s c:\windows\system32\polo.exe
del /f /q c:\windows\polo.exe
del /f /q c:\windows\system32\polo.exe
md c:\windows\polo.exe
md c:\windows\system32\polo.exe
dir /s c:\windows\polo.exe > c:\polo.txt
pause