Avatar billede pothead Nybegynder
09. august 2005 - 10:55 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

PC til spil! Hvordan og hvor dyrt?

Hejsa

Jeg er på udkig efter en ny computer og formålet med den skal være at spille på den... da jeg ikke er inde viden omkring hardware syntes jeg lige jeg ville spørge folk...

Det jeg leder efter er der hvor man får mest for pengene... det skal altså ikke være for dyrt i forhold til hvad det kan og da jeg ikke er nogen hardcore gamer skal det heller ikke være noget der koster en skyscraber

er der nogen der har nogle gode forslag?
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
09. august 2005 - 11:13 #1
Først skal du gøre op med dig selv hvor mange penge du vil give. Derudover skal du skrive om du har skærm, mus og tastatur i forvejen eller om dette skal være med i prisen. Så er der sikkert nogle der kan hjælpe dig med at finde en god computer.
Avatar billede stonebaby Nybegynder
09. august 2005 - 11:15 #2
Hvis du fortæller os hvad dit budget ligger på, så ville det blive meget nemmere at, finde løsning til dig.
Avatar billede pothead Nybegynder
09. august 2005 - 11:25 #3
ok..... jeg har skærm mus og tastatur.... og mit budget ligger på højest 5-6000kr.
Avatar billede stonebaby Nybegynder
09. august 2005 - 12:14 #4
Jeg fandt denne maskine, som jeg synes ser fornuftig ud til prisen. http://www.edbpriser.dk/computere/homemade-info.asp?Kode=13236&Type=2&ID=1
Men måske det kan betale sig at opgradere ? Fortæl hvad du har!
Avatar billede x-pro Nybegynder
09. august 2005 - 12:18 #5
Avatar billede x-pro Nybegynder
09. august 2005 - 12:19 #6
men ændrer gafik korten til 6600 gt ca 350 +
Avatar billede x-pro Nybegynder
09. august 2005 - 12:19 #7
sry grafik
Avatar billede stonebaby Nybegynder
09. august 2005 - 12:41 #8
Jeg må gi x-pro ret, hans valg er lidt bedre rent økonomisk.
Avatar billede c-holst Novice
09. august 2005 - 12:47 #9
Et hurtigt kig hos topdata giv mig også lidt inspiration.
fx halver hardisken -200
fordobbel ram +400

helt enig omkrig 6600 gt. har i lang tid ligget i top i prisklassen op til 1500
Avatar billede pothead Nybegynder
11. august 2005 - 16:07 #10
jeg har lige et spørgsmål....
er et 128mb grafikkort dobbelt så dårligt som et 256mb?
Avatar billede x-pro Nybegynder
11. august 2005 - 19:14 #11
nej det afhænger af grafik chippen. Det man bruger grafik ram til er at ligge data i så grafik chippen eller cpu'en kan for arbejde dem, når de for tid. Så en hurtig cpu eller grafik chip vil sådan set ikke have bruge for den megen ram. De textures som fylder SÅ meget, så de har brug for den mængde ram, er ikke lavet endnu.
Avatar billede pothead Nybegynder
11. august 2005 - 20:05 #12
ok så lige en ting angående forslaget hos topdata..... jeg kan da ikke ændre grafikkortet derinde.....eller i hvert fald finde ud af det!?
Avatar billede x-pro Nybegynder
11. august 2005 - 20:16 #13