Avatar billede hatecaps Nybegynder
08. august 2005 - 22:21 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

ændre tekstindhold i andet programs editbox

hejsa,

jeg har brug for noget hjælp til følgende:

jeg har et fremmed program kørende hvor der løbende bliver opdateret indhold i en tekstboks. I WinSight kan jeg se den og idetificere den som ThunderRT6TextBox og fange dens handle uden problemer. Det jeg nu vil gøre er at redigere indholdet i Delphi 6

nogen ideer ? er det overhovedet muligt ?

ha' det godt
hatecaps
Avatar billede doc404 Novice
09. august 2005 - 08:18 #1
Hvis du har tekstfeltets handle, burde dette virke:

SendMessage(Handle, WM_SETTEXT, 0, Integer(PChar('Hej med dig')));
Avatar billede hatecaps Nybegynder
09. august 2005 - 08:22 #2
det ser fornuftigt ud, men først skal jeg fange feltets oprindelige tekst, før jeg kan sende den redeigerede version tilbage. ;)
Avatar billede hatecaps Nybegynder
09. august 2005 - 08:25 #3
hmm, hvordan kan man caste en pchar til en integer ? vil det gå godt ?
Avatar billede doc404 Novice
09. august 2005 - 08:26 #4
var
  str : string;
...
  SetLength(s, 1024);
  n := SendMessage(Handle, WM_GETTEXT, 1024, Integer(@str[1]));
  SetLength(str, n);
Avatar billede doc404 Novice
09. august 2005 - 08:27 #5
En PChar er blot en pointer
Avatar billede hatecaps Nybegynder
09. august 2005 - 09:04 #6
alle tiders, det virker efter hensigten. Du må meget gerne poste et svar så du kan få dine point. Er 1024 iøvrigt øvre grænse ? Jeg tror nok at feltet til tider vil indeholde mere 1024 karakterer ?

jeg stiller et nyt spørgsmål for et nyt problem der er dukket op, hvis du er interesseret *g*
Avatar billede doc404 Novice
09. august 2005 - 09:19 #7
Den rigtige måde, at gøre det er nok følgende:

n := SendMessage(Handle,WM_GETTEXTLENGTH,0,0);
SetLength(str,n);
n := SendMessage(Handle, WM_GETTEXT, 1024, Integer(@str[1]));

Så sikre du, at str altid er stor nok.
Avatar billede hatecaps Nybegynder
09. august 2005 - 09:20 #8
skulle jeg så ikke også bruge n i stedet for 1024 i WM_GETTEXT delen ?
Avatar billede doc404 Novice
09. august 2005 - 09:31 #9
jo ;-)