Avatar billede mikze Nybegynder
08. august 2005 - 16:49 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Flere skrivebord

Hvordan kan jeg have flere end 1 skrivebord? Altså hvor jeg sætte min computer til at lave en ting på et skrivebord(fx en macro), og så stadig sidde og lave ting på et andet skrivebord?

Gerne med mulighed for mange skriveborde. (hvis det findes)
Avatar billede dach Nybegynder
08. august 2005 - 17:17 #1
Du kan bare oprette flere brugere (hvis du kører Windows). Hver bruger får sit eget skrivebord. Herefter kan du skifte til anden bruger, via logoff knappen (under start). Her vælger du selvfølgelig 'skift til anden bruger' istedet for logoff. Nu kan du dermed skifte mellem mange forskellige brugere, som hver har eget skrivebord, og kan have programmer kørende, selvom du er skiftet til anden.

opsætningen sker ved at du går ind under dit kontrolpanel i win, og vælger icon'et med 2 brugere. i min engelske version hedder det 'User Account'.

Hvis du har programicon'er, som flere brugere skal have adgang til, lægger du dem under Skrivebord - All users.
At du så er en person med flere brugere er en detalje...
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
08. august 2005 - 17:22 #2
Der findes et af de såkaldte "powertoys" som kan give dig virtual desktops som i Linux. Det kan hentes her: http://www.microsoft.com/windowsxp/downloads/powertoys/xppowertoys.mspx
Du leder efter "Virtual Desktop Manager" som der er et direkte link til her:
http://download.microsoft.com/download/whistler/Install/2/WXP/EN-US/DeskmanPowertoySetup.exe
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
08. august 2005 - 17:35 #3
Det skal måske lige siges at når den er installeret så aktiveres dem ved at højreklikke på startmenuen og klikke på "Desktop Manager" under værktøjslinier.
Der er som standard 4 og du kan skifte med Windows-tasten + et tal fra 1 til 4. Win+V giver en oversigt over alle 4, som du måske kender det fra Mac OSX.
Avatar billede karser Nybegynder
08. august 2005 - 17:45 #4
Hvis du har et GeForce grafik kort, så ligger Virtual desktops feature også indbygget i deres driver, som kan hentes fra www.Nvidia.com
Avatar billede mikze Nybegynder
08. august 2005 - 20:20 #5
Dach, virker det også med macro-programmer?

For det gør Virtual Desktop Manager ikke .. altså med Macro programmer.
Avatar billede dach Nybegynder
09. august 2005 - 12:31 #6
jeg har endnu ikke mødt et eneste program, som metoden ikke virker med!