Avatar billede maccoline Nybegynder
08. august 2005 - 11:01 Der er 14 kommentarer

flash template med 3D Max animation

Hej :)

har købt et flash template som jeg har en rettelse til.
Da jeg købte mit template, troede jeg, ud fra sitet jeg handlede hos informationer, kun at der skulle rettes i Flashen.. i div bitmaps og tekst.
Men der er en sløjfe jeg ikke vil have i dette template. Som viser sig at være lavet i 3D Max..
Et program jeg ikke har og kender.
Så jeg spørger lidt frækt om der er nogen der ved hvor omstændigt det evt vil være ?
OG om der er nogen der vil rette det imod evt betaling ?

Venlige Hilsner

Maccoline
Avatar billede michael-k Nybegynder
09. august 2005 - 12:19 #1
Jeg vil næsten tro du vil få mere ud af at spørge i flash kategorien. Da det lyder til det er flash filen som skal ændres og ikke noget som har med 3dsmax at gøre. Kan godt være jeg ikke har fattet det rigtigt, så må du underskylde ;)
Avatar billede mobius6 Juniormester
09. august 2005 - 22:31 #2
michael-k har ganske ret ;-)

du åbner bare flashfilen (.fla) og sletter det MC (movieclip) som 3D sløjfen ligger i) hvad den er lavet i 3d program eller hvadsomhelt er komplet underordnet.

:)
Avatar billede maccoline Nybegynder
10. august 2005 - 21:49 #3
hej i to :)

Ryger halvdelen af animationen så ikke ii vasken ?
Avatar billede mobius6 Juniormester
11. august 2005 - 15:19 #4
det er lidt svært at udtale sig om, da vi jo ikke har set hverken design eller grund-filen ;-)
Avatar billede maccoline Nybegynder
11. august 2005 - 19:17 #5
Den ser sådan ud.. MED sløjfe :)
Animationen med sløjfen er lavet i 3d max sagde de da jeg ringede og spurgte til den.
http://www.templatemonster.com/flash-templates/8784.html
Avatar billede mobius6 Juniormester
11. august 2005 - 20:24 #6
du sletter den bare. no worries
jeg kan dog ikke forstå at du har købt den når den (faktisk endnu bedre version) kan hentes gratis her; http://www.iparigrafika.hu/pageflip  ;-)
Avatar billede maccoline Nybegynder
11. august 2005 - 20:32 #7
*GG*  jeg har købt den anden fordi den passer til kvinden jeg skal lave sitet for,s
erhverv.. og så er jeg flash blondine i skjul.. jeg har aldrig lavet denne slags før.. men tror jeg kan finde ud af at skifte tekst og billeder men jeg kan ikke finde ud af at fjerne sløjfen i 3D max.... piv
Avatar billede mobius6 Juniormester
12. august 2005 - 20:41 #8
ok hør godt efter nu opsumerer vi lige det hele igen;
Sløjfen er et MC (movieclip) som er den måde Flash  bla.kan pakke grafik, om sjøjfen er lavet i 3Dmax er ganske ligegyldigt, den skal slettes! (3Dmax er et meeeeget stort prof/semi-prof 3D modelerings og animationsprogram som jer er 99.99% sikker på at du ikke har, anyway du skal ikke bruge det) Hvis du ikke kan finde ud af slette sløjfen kan du heller ikke finde ud af at ændre hverken billeder eller text da disse ligge på nøjagtigt samme måde inde i flash. alleelementer i flash billeder garifk eller text ligger som forskellige omjekttyper inde i flash filen eller i flash filens bibliotek. biller (fx sløjfen) kan ligge som råt bitmap (fx et .jpg billede) dette kan være konverteret til "grafik" eller "movieclip" inde i flash det er i dette tifælde komplet underordnet da den jo bare skal væk!. ;-)
Avatar billede maccoline Nybegynder
13. august 2005 - 12:14 #9
Hej :)

Jeg tror godt at jeg kan slette sløjfen i flash.. :O) Men forsvinder halvdelen af animationen ikke ?
Så der ikke er forside på bogen ?
Så at animationen først starter fra bogens "index" nærmest ?

TAK for dine ord og din tid :)

Maccoline
Avatar billede mobius6 Juniormester
13. august 2005 - 13:39 #10
nej du sletter den bare den liger helt sikkert som et selvstændigt MC (movieclip) ovenpå forside MC'et.
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
14. august 2005 - 10:53 #11
Jeg er bange for I tager fejl, michael-k og mobius6... som jeg har beskrevet i spørgsmålet her: www.eksperten.dk/spm/638061.

Citat: "Ja, hele animationen med bogen, der flipper op, er lavet i 3D og skal dermed først ændres i 3D Studio MAX, dernæst renderes og til sidst indsættes som ny sekvens i flashen. Forsiden bliver ikke bare manipuleret i flash - det er en ren bitmap animation, så det duer ikke kun at ændre på den første frame."

Det er med stor sandsynlighed en ganske almindelig animation bestående af x antal frames og hvis maccoline sletter det movieclip, så ryger hele forsideanimationen og man springer dermed direkte ind i bogen, som hun helt rigtigt skriver. Sløjfen er ikke et selvstændigt element eller movieclip i flash, som bliver animeret deri. Det er en integreret del af en række billeder, der udgør animationen og derfor ville det være fint, hvis der var en person, der ville ændre i 3D kildefilerne, pille sløjfen af (som sikkert bare er en bitmap sløjfe, altså ikke-modelleret), rendere en ny animation og så kan maccoline selv indsætte det i flashen. Flash'en viser blot animationen - det kunne lige så godt være fx. en QuickTime sekvens - det er nøjagtigt samme problematik.
Avatar billede mobius6 Juniormester
15. august 2005 - 02:21 #12
av ja det er muligt, (sørgeligt dog, at den slags produkter kan sælges.)
anyway, beklager at have ført dig (macoline) på afveje så, jeg havde bare i min vildeste fantasi kunne have forestillet mig at en komercielt produkt kunne være så ringe opbygget at selv mindre ændringer kræver software i den klasse som 3DS hører til i.
hvis du ikke har mod (eller måske snarere råd) til at fortsætte med templaten vil jeg råde dig til at hoppe på opensource modellen (11/08-2005 20:24:42) som er særdeles nem og ligetil at ændre i.

?-/
Avatar billede maccoline Nybegynder
15. august 2005 - 07:48 #13
Hej i to :O)

Tusinde tak for jeres tid og mange gode råd og tanker...
Jeg må tilstå at jeg Måske betaler mig fra det på sitet , da jeg synes bogen er smuk enkel hvid.. hvilket passer til enmet jeg skal dække for en veninde.
Ved i om der er andre steder som dette hvor man kan spørge efter en klog mand der kan/vil rette det imod betaling ?
Endnu engang tak for hjælpen :)

Maccoline
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
15. august 2005 - 08:56 #14
Hej Maccoline,

Prøv at kigge herinde: www.3dmaxer.dk - det er et website dedikeret til programmet 3D Studio MAX. Der må være en eller anden, der kan hjælpe dig med lige at maske sløjfen væk og så rendere en ny animation, som du kan sætte ind.

Husk nu at lægge et link til det færdige site i en af trådene... jeg vil meget gerne se det, når det er klaret. :-)

Held og lykke med projektet!