Avatar billede z1n Nybegynder
08. august 2005 - 10:51 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Dato konvert

Hej mates :P

Jeg skal have omformateret dd-mm-yyyy (03-04-2005) til yymmdd (050403) ... jeg aner ikke hvor jeg skal begynde .. er der noget lign substring fra php i c# ? kan jeg sætte min datetimepicker til at give et andet resultat ?
Avatar billede arne_v Ekspert
08. august 2005 - 11:21 #1
Hvis du har en DateTime og ikke en string kan du formatere den
med .ToString("yyMMdd").

Hvis det drejer sig om database INSERT så glem alt om formatering og
brug parameters.

Og ja C# har .Substring(start,antal).
Avatar billede z1n Nybegynder
08. august 2005 - 11:24 #2
det er ikk database insert ... det skal bare ud i en listbox som senere skal gemmes til en fil :)
Avatar billede z1n Nybegynder
08. august 2005 - 11:26 #3
fantastiks .. det spiller .. mange tak .. smid svar mate :P
Avatar billede arne_v Ekspert
08. august 2005 - 11:29 #4
ok