Avatar billede jesper_holm Nybegynder
08. august 2005 - 07:55 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

an application named NT –kerne og –system (file name ntoskrnl.exe

Jeg har et lille problem.

Kun når jeg har begge pc’erne startet op, får jeg denne fejlmeddelelse på den pc der er startet først op:

an application named NT –kerne og –system (file name ntoskrnl.exe) has been blocked from accessing the network

Når jeg får denne meddelelse blokerer den alt, så hvis jeg er i gang med at skrive noget, sker der intet.

Fejlmeddelelsen kommer kontinuerlig.

De to maskiner køre XP og er tilsluttet en Linksys trådløs router.

What do I do?
Avatar billede vejmand Juniormester
08. august 2005 - 08:29 #1
http://www.spywarefri.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=9706

Scroll ned til ca. midt på siden.
Avatar billede jesper_holm Nybegynder
08. august 2005 - 13:03 #2
Når jeg får meddelelsen , kan jeg sætte flueben i ”Do nor show this window again”

det gør jeg, men det hjælper ikke noget, meddelelsen kommer bare igen.
Avatar billede vejmand Juniormester
08. august 2005 - 13:08 #3
Bruger du Sygate Personal Firewall?
Avatar billede jesper_holm Nybegynder
08. august 2005 - 13:12 #4
Ja, på begge to
Avatar billede vejmand Juniormester
08. august 2005 - 13:14 #5
Kan du så ikke gøre som der står i linket?

Citat:
Den meddelelse er unødvendig, og harmløs. Hvis du ser den, så sæt flueben i "hide notification messages"
Avatar billede jesper_holm Nybegynder
08. august 2005 - 13:17 #6
Jo men den kommer igen efter ca. 30 min.
Avatar billede vejmand Juniormester
08. august 2005 - 13:20 #7
Er det i opsætningen på Sygate Personal Firewall du sætter omtalte flueben?

Eller sætter du bare flueben i ”Do not show this window again” når den dukker op?

Jeg tror du skal ind i opsætningen, og gøre som omtalt i linket.
Avatar billede jesper_holm Nybegynder
08. august 2005 - 13:29 #8
Jeg har prøvet at blokere den i Sygate, så må vi se om det hjælper. :-)
Avatar billede jesper_holm Nybegynder
08. august 2005 - 14:33 #9
Det hjalp ikke at ”blokke”  NT –kerne og –system i Sygate.

Meddelelsen kommer kun på den pc der er startet først op.
Avatar billede vejmand Juniormester
08. august 2005 - 14:59 #10
I din firewall må der være en "hide notification messages"
Der skal du sætte flueben!
Avatar billede jesper_holm Nybegynder
10. august 2005 - 09:03 #11
Jeg har ikke kunne finde noget i Sygate, men jeg har afinstalleret den og problemet er løst.

Hvor vigtigt at det at have en firewall installeret?

Hvilken er bedst og nemmest?

Hvis du give et svar så er der point til dig :-)
Avatar billede vejmand Juniormester
10. august 2005 - 10:48 #12
Jeg synes det er rimelig vigtig at bruge firewall.

Hvis du service pack 2 på din XP er der en indbygget firewall.

Her kan du læse hvad Microsoft skriver om emnet:
http://www.microsoft.com/danmark/security/protect/faq_firewalls.asp

Selv bruger jeg Norman og er godt tilfreds, den er dog ikke gratis:
https://einstein.norman.no/scripts/cwisapi.dll?Service=webshop&menulang=dk
Avatar billede vejmand Juniormester
10. august 2005 - 11:09 #13
Tak for point.  c",)