Avatar billede nimmer_dk Nybegynder
06. august 2005 - 22:14 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Flytte C5 v. 3.0 til ny computer?

Hejsa,

Jeg skal hjælpe en kammerat med at installere en ny computer. Han kører Navision C5 version 3.0 på den gamle, og det skulle jo meget gerne flyttes over på den nye. Hvordan gøres dette lettest?

Venlig hilsen

Kim
Avatar billede leif Seniormester
06. august 2005 - 22:23 #1
Du kan bare tage hele biblioteket og flytte og selv lave en genvej på skrivebordet.
Avatar billede nimmer_dk Nybegynder
06. august 2005 - 22:45 #2
Jeg skal vel først installere programmet på den ny computer? Hvilket bibliotek ligger regnskabet (som standard)?
Avatar billede mariaf Juniormester
06. august 2005 - 23:16 #3
Du bør installere C5 på din nye pc, men vælg standard hele vejen igennem. Den lægger C5 under Programmer, og Microsoft Business Solutions (tror jeg ) ;-)
Slet den ny genvej på skrivebordet, og kopier din C5 ind på maskinen. Lav ny genvej, og så skulle det hele gerne spille.
Avatar billede nimmer_dk Nybegynder
06. august 2005 - 23:23 #4
Hmmm... jeg prøver mig lidt frem. Skriver igen tirsdag, hvis det ikke virker.
Avatar billede leif Seniormester
07. august 2005 - 00:07 #5
mariaf -> Skulle det være nødvendigt med en install ?

nimmer_dk -> De vigtigste filer er:
c5data.*
c5direct.sys
c5util.usr (Hvis den findes)
c5util.bus (Hvis den findes)
c5util.var (Hvis den findes)

Men ja, ellers lav en install og flyt hele biblioteket bagefter !
Avatar billede dma Nybegynder
07. august 2005 - 08:36 #6
Version 3.0 kræver ikke nogen installation, med mindre man skal anvende ODBC adgang udefra til C5 (eller man absolut vil have C5 til at optræde under Tilføj/Fjern programmer i Kontrolpanelet). Det er ændret fra version 2, hvor den installerede sine dll-filer i Windows systemmappe. Det gør den ikke mere.

Det kræver selvfølgelig at man selv opretter en genvej til programmet (filen C5w32.exe)...
Avatar billede mariaf Juniormester
07. august 2005 - 10:00 #7
Nej, det er ikke altid nødvendigt, men sommetider fungerer det mere stabilt. Så derfor gør jeg det rutinemæsssigt, og de par minutter synes jeg er givet godt ud.
Avatar billede dma Nybegynder
07. august 2005 - 15:06 #8
Har aldrig haft problemer med ikke at gøre det!
Avatar billede nimmer_dk Nybegynder
11. august 2005 - 22:32 #9
leif smid lige et svar, da du var den første der svarede at jeg bare skulle flytte hele biblioteket, og det virkede fint.
Avatar billede leif Seniormester
11. august 2005 - 22:53 #10
Svar efter ønske.