Avatar billede argus Nybegynder
06. august 2005 - 08:36 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Valg af lille bærbar

Jeg skal ud og købe bærbar PC til skolebrug så den skal være god til at læse på altså er rigtig god skærm, men da jeg også skal rejse med den, skal batteritiden være god. den må heller ikke larme for meget da den skal bruges til at skrive notater på i timerne.

jeg har selv set på følgende: toshiba portege R200, ASUS S5642ABP, Zepto Z-Note 120SL

mit problem er at jeg ikke kender skærmkvaliteten, støjnivuet, samt processor typen 753 fra intel hvad kan den.

i er selvfølgelig velkommne til at foreslå andre fabrikanter og modeller.
Avatar billede boxer Nybegynder
06. august 2005 - 09:06 #1
Jeg synes du skal kigge lidt på denne side: www.laptotworld.dk
En god side med anbefalinger og en køberguide.
Avatar billede smikkel Nybegynder
06. august 2005 - 09:20 #2
Avatar billede boxer Nybegynder
06. august 2005 - 10:02 #3
LOL - ja der er sq ikke noget der hedder laptotworld :o)
Tak for rettelsen :o)
Avatar billede espersen Novice
06. august 2005 - 10:51 #4
du har fat i 3 udemærkede fabrikater - jeg ville selv vælge mellem Asus og Toshiba - men Zeptoen er også meget spændende ; bl.a. pga. bedre muligheder for at tilpasse konfigurationen.

Intel's 753 er i Sonoma-familien (under Centrino begrebet) - du kan læse mere om den her: http://www.laptopworld.dk/index.php?id=33
Den er absolut OK for en støjsvag maskine ;o)
Avatar billede faramir Nybegynder
06. august 2005 - 14:36 #5
Af de tre er det Asus der lave de mest robuste kabinetter og deres nyere maskiner tiltaler også de fleste på design-siden. De har bl.a. fundet designerpriser for deres W-serie. Jeg købte for nylig min første bærbare computer, og valget blev en Asus (W3-modellen) og skærmen er virkelig flot og lysstærk, et udemærket grafikkort til de fleste behov når man er på farten og mulighed for en masse ram. Og den er alt i alt rigtig lækker at arbejde med. Så min anbefaling til Asus! :-)
Avatar billede faramir Nybegynder
06. august 2005 - 14:37 #6
fundet = vundet :-)
Avatar billede smikkel Nybegynder
06. august 2005 - 15:02 #7
Boxer >>>> Kunne bare lade være :-)
Avatar billede argus Nybegynder
07. august 2005 - 11:12 #8
der er ikke nogle af jer der kender nogle udlandske test sider (på engelsk) af bærbar pcer her tænker jeg i sær på toshibaen men også generelle test af andre bærbare pcer
Avatar billede espersen Novice
08. august 2005 - 09:42 #9
Avatar billede argus Nybegynder
08. august 2005 - 15:53 #10
jeg takker og bukker for hjælpen