Avatar billede mollekid Nybegynder
05. august 2005 - 22:19 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Har jeg virus (Hijack log)

Her er min log fil, Er jeg på spanden...?

Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Acronis\Schedule2\schedul2.exe
C:\WINDOWS\System32\GEARSec.exe
C:\Programmer\Symantec\Norton Ghost\Agent\PQV2iSvc.exe
C:\WINDOWS\system32\bbgmguojo\csrss.exe
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
C:\Programmer\Acronis\TrueImage\TrueImageMonitor.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Acronis\Schedule2\schedhlp.exe
C:\Programmer\GIANT Company Software inc\PopUp Inspector\PopUpInspector.exe
C:\WINDOWS\system32\rundll32.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Programmer\WLAN\WLANUtility\WlanUtility.exe
C:\WINDOWS\system32\taskmgr.exe
C:\WINDOWS\System32\msiexec.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\AdBlocking\NSMdtr.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\Programmer\Symantec\LiveUpdate\AUpdate.exe
C:\WINDOWS\explorer.exe
C:\Documents and Settings\Ejer\Skrivebord\hijackthis\HijackThis.exe
C:\WINDOWS\system32\ipconfig.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://www.accoona.com/search_assistant/accoona_search_assistant.jsp?&utm_id=400005&utm_content=leftnav&utm_source=wdz&utm_medium=bund&utm_campaign=wdz0605
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://www.accoona.com
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = http://www.accoona.com/search_assistant/accoona_search_assistant.jsp?&utm_id=400005&utm_content=leftnav&utm_source=wdz&utm_medium=bund&utm_campaign=wdz0605
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchURL,(Default) = http://www.accoona.com/search?q=%s
R3 - Default URLSearchHook is missing
F3 - REG:win.ini: load=C:\WINDOWS\system32\bbgmguojo\csrss.exe
F3 - REG:win.ini: run=C:\WINDOWS\system32\bbgmguojo\csrss.exe
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: Accoona Search Assistant - {944864A5-3916-46E2-96A9-A2E84F3F1208} - C:\Programmer\Accoona\ASearchAssist.dll
O2 - BHO: Norton Internet Security - {9ECB9560-04F9-4bbc-943D-298DDF1699E1} - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\AdBlocking\NISShExt.dll
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O2 - BHO: TGTSoft Explorer Toolbar Changer - {C333CF63-767F-4831-94AC-E683D962C63C} - C:\Programmer\TGTSoft\StyleXP\TGT_BHO.dll
O3 - Toolbar: Norton Internet Security - {0B53EAC3-8D69-4b9e-9B19-A37C9A5676A7} - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\AdBlocking\NISShExt.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [PCTVOICE] pctspk.exe
O4 - HKLM\..\Run: [IgfxTray] C:\WINDOWS\System32\igfxtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HotKeysCmds] C:\WINDOWS\System32\hkcmd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPLpr] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPEnh] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Norton Ghost 9.0] C:\Programmer\Symantec\Norton Ghost\Agent\GhostTray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Acronis True Image Monitor] "C:\Programmer\Acronis\TrueImage\TrueImageMonitor.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Acronis Scheduler2 Service] "C:\Programmer\Fælles filer\Acronis\Schedule2\schedhlp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PopUpInspector.exe] "C:\Programmer\GIANT Company Software inc\PopUp Inspector\PopUpInspector.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [DataLayer] C:\PROGRA~1\FLLESF~1\PCSuite\DATALA~1\DATALA~1.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [PCSuiteTrayApplication] C:\PROGRA~1\Nokia\NOKIAP~1\TRAYAP~1.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [BluetoothAuthenticationAgent] rundll32.exe bthprops.cpl,,BluetoothAuthenticationAgent
O4 - HKLM\..\Run: [DAEMON Tools-1033] "C:\Programmer\D-Tools\daemon.exe"  -lang 1033
O4 - HKLM\..\Run: [Internet Optimizer] "C:\Program Files\Internet Optimizer\optimize.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [HPDJ Taskbar Utility] C:\WINDOWS\system32\spool\drivers\w32x86\3\hpztsb10.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PopUpInspector] C:\Programmer\GIANT Company Software inc\PopUp Inspector\PopUpInspector.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [STYLEXP] C:\Programmer\TGTSoft\StyleXP\StyleXP.exe -Hide
O4 - Global Startup: Adobe Reader Speed Launch.lnk = C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O4 - Global Startup: WlanUtility.lnk = C:\Programmer\WLAN\WLANUtility\WlanUtility.exe
O8 - Extra context menu item: Allow popups from this web page - C:\Programmer\GIANT Company Software inc\PopUp Inspector\allowsite.htm
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Stop popups from this web page - C:\Programmer\GIANT Company Software inc\PopUp Inspector\denysite.htm
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: PopUp Inspector - {D216B74A-9A2F-4025-9690-86780AA75F6E} - C:\Programmer\GIANT Company Software inc\PopUp Inspector\PopUpInspector.exe (HKCU)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: PopUp Inspector - {D216B74A-9A2F-4025-9690-86780AA75F6E} - C:\Programmer\GIANT Company Software inc\PopUp Inspector\PopUpInspector.exe (HKCU)
O16 - DPF: {3D6DDD23-870A-4FC8-B3AF-5F67C935A9B7} (Util Class) - https://udstedelse.certifikat.tdc.dk/csp/authenticode/PrimeInkCSP-1204.exe
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/msnmessengersetupdownloader.cab
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/e-Safekey/DB/e-Safekey.cab
O20 - Winlogon Notify: igfxcui - C:\WINDOWS\SYSTEM32\igfxsrvc.dll
O23 - Service: Acronis Scheduler2 Service (AcrSch2Svc) - Acronis - C:\Programmer\Fælles filer\Acronis\Schedule2\schedul2.exe
O23 - Service: GEARSecurity - GEAR Software - C:\WINDOWS\System32\GEARSec.exe
O23 - Service: Norton Ghost - Symantec Corporation - C:\Programmer\Symantec\Norton Ghost\Agent\PQV2iSvc.exe
O23 - Service: Remote Packet Capture Protocol v.0 (experimental) (rpcapd) - Unknown owner - %ProgramFiles%\WinPcap\rpcapd.exe" -d -f "%ProgramFiles%\WinPcap\rpcapd.ini (file missing)
O23 - Service: StyleXPService - Unknown owner - C:\Programmer\TGTSoft\StyleXP\StyleXPService.exe
Avatar billede fromsej Praktikant
05. august 2005 - 22:28 #1
Ja du er.
Du har garanteret klikket på et link i Messenger i stil med:
"Hey is this you?", det er ikke det eneste skidt der ligger på maskinen, men langt det værste.
Jeg tjekker din log nu.
Avatar billede mollekid Nybegynder
05. august 2005 - 22:33 #2
Præcis... jeg troede det var forbi, men åbenbart ikke...
Avatar billede fromsej Praktikant
05. august 2005 - 22:42 #3
(Til logtyderholdet: Denne vejledning er god at starte med når det er den sk.de Messengervirus der er på spil, resten er simpel rensning med HJT)

Hent denne scanner.
ftp://ftp.drweb.com/pub/drweb/cureit/drweb-cureit.exe

Hent denne scanner:
http://www.spywarefri.dk/forum/links/ewido.htm
Klik på Demo download.
Installer og kør Ewido
Opdater straks efter installationen programmet (men lad være med at scanne endnu).

Genstart i fejlsikret(tryk <F8> ved opstart).
Dobbeltklik på drweb-cureit.exe, den vil køre en expressscan, det siger du ja til.
Når den skriver Done nederst til venstre, skal du klikke på det eller de drev du vil have scannet, der kommer en rød prik for at vise det/de er valgt.
Klik så på den grønne fodgænger ovre til højre på siden, så starter scanningen.
Klik så på Start->Søg, find filen drweb32w.log kopier det nederste af teksten herind, startende med:
Scan statistics.

Stadig i fejlsikret:
Kør en fuld scanning med Ewido. Programmet laver en lille log, som du skal kopiere herind.

Genstart så normalt:

Fjern Internet Optimizer i Tilføj/Fjern programmer.

Kør Hijackthis, scan, sæt flueben ved linierne listet her, luk alle vinduer undtaget Hijackthis, klik på fix checked, genstart i fejlsikret (tryk på <F8> under opstarten), slet mapper og filer listet længere nede.

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://www.accoona.com/search_assistant/accoona_search_assistant.jsp?&utm_id=400005&utm_content=leftnav&utm_source=wdz&utm_medium=bund&utm_campaign=wdz0605
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://www.accoona.com
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = http://www.accoona.com/search_assistant/accoona_search_assistant.jsp?&utm_id=400005&utm_content=leftnav&utm_source=wdz&utm_medium=bund&utm_campaign=wdz0605
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchURL,(Default) = http://www.accoona.com/search?q=%s
R3 - Default URLSearchHook is missing
F3 - REG:win.ini: load=C:\WINDOWS\system32\bbgmguojo\csrss.exe
F3 - REG:win.ini: run=C:\WINDOWS\system32\bbgmguojo\csrss.exe
O2 - BHO: Accoona Search Assistant - {944864A5-3916-46E2-96A9-A2E84F3F1208} - C:\Programmer\Accoona\ASearchAssist.dll
O4 - HKLM\..\Run: [Internet Optimizer] "C:\Program Files\Internet Optimizer\optimize.exe"
---------------------------------------
Sletning af \mapper\ og filer:
Åbn en mappe, klik på Funktioner=>Mappeindstillinger=>Vis.
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Fjern flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper".
Brug af Start->Søg.
Klik på "Skift søgefunktioner for filer og mapper"
Sæt prik i "Avanceret" og klik OK.
Klik på "Alle filer og mapper"
Klik på "Flere avancerede indstillinger"
Sæt flueben i de tre øverste.
Mapper:
C:\WINDOWS\system32\bbgmguojo\
C:\Program Files\Internet Optimizer\
Filer:
<Ingen>
---------------------------------------
Genstart normalt, hent og installer programmet Ad-aware hvis du da ikke har det i forvejen. Opdater det straks efter installationen, og inden du kører en scanning med denne. Fjern alt hvad den finder. Programmet samt brugervejledning på dansk finder du her: http://www.spywarefri.dk/tipsogtricks.htm#adaware
Følg også vejledningen her til udvidet søgning:
http://www.spywarefri.dk/manualer/adaware-manual.htm
---------------------------
Genstart normalt og kom med en frisk Hijackthislog.
Avatar billede mollekid Nybegynder
05. august 2005 - 22:49 #4
Hvad med den første scanner...? Skulle jeg bruge den også...?
Avatar billede fromsej Praktikant
05. august 2005 - 22:50 #5
Så glemte jeg selvfølgelig dette: (Skal i den generelle del)
Hent og kør The Hoster:
http://www.funkytoad.com/download/hoster.zip
Pak zipfilen ud i en mappe for sig selv, kør Hoster.exe.
Klik på Copy Hosts file to Clipboard, åbn Notesblok og klik på Rediger->Sæt ind.
Kopier teksten herind.
Klik så på Restore original Hosts.
Avatar billede fromsej Praktikant
05. august 2005 - 22:50 #6
Ja, du skal først køre Dr.Web, så Ewido.
Avatar billede mollekid Nybegynder
06. august 2005 - 01:30 #7
Scan statistics: (Drweb-cureit)

Objects scanned: 56988
Infected objects found: 17
Objects with modifications found: 0
Suspicious objects found: 0
Objects cured: 0
Objects deleted: 17
Objects renamed: 0
Objects moved: 0
Scan speed: 1114 Kb/s
Scan time: 00:57:31
=============================================================================

Total session statistics:

Objects scanned: 57052
Infected objects found: 17
Objects with modifications found: 0
Suspicious objects found: 0
Objects cured: 0
Objects deleted: 17
Objects renamed: 0
Objects moved: 0
Scan speed: 1116 Kb/s
Scan time: 00:57:43
_____________________________________________________________________________________

---------------------------------------------------------
ewido security suite - Scan report
---------------------------------------------------------

+ Created on:            00:59:46, 06-08-2005
+ Report-Checksum:        499013E3

+ Scan result:

    HKLM\SOFTWARE\Avenue Media -> Spyware.InternetOptimizer : Cleaned with backup
    HKLM\SOFTWARE\Avenue Media\Internet Optimizer -> Spyware.InternetOptimizer : Cleaned with backup
    HKLM\SOFTWARE\Classes\CLSID\{86227D9C-0EFE-4f8a-AA55-30386A3F5686} -> Spyware.YourSiteBar : Cleaned with backup
    HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\policies\AMeOpt -> Spyware.InternetOptimizer : Cleaned with backup
    HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall\DyFuCA -> Spyware.MoneyTree : Cleaned with backup
    HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall\Internet Optimizer -> Spyware.InternetOptimizer : Cleaned with backup
    HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall\Kapabout -> Spyware.InternetOptimizer : Cleaned with backup
    HKLM\SOFTWARE\Policies\Avenue Media -> Spyware.InternetOptimizer : Cleaned with backup
    HKU\S-1-5-21-1202660629-1993962763-1343024091-1003\Software\Avenue Media -> Spyware.InternetOptimizer : Cleaned with backup
    HKU\S-1-5-21-1202660629-1993962763-1343024091-1003\Software\IST -> Spyware.ISTBar : Cleaned with backup
    HKU\S-1-5-21-1202660629-1993962763-1343024091-1003\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Ext\Stats\{7C559105-9ECF-42B8-B3F7-832E75EDD959} -> Spyware.ISTBar : Cleaned with backup
    HKU\S-1-5-21-1202660629-1993962763-1343024091-1003\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Ext\Stats\{86227D9C-0EFE-4F8A-AA55-30386A3F5686} -> Spyware.YourSiteBar : Cleaned with backup
    HKU\S-1-5-21-1202660629-1993962763-1343024091-1003\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\AMeOpt -> Spyware.InternetOptimizer : Cleaned with backup
    HKU\S-1-5-21-1202660629-1993962763-1343024091-1003\Software\Policies\Avenue Media -> Spyware.InternetOptimizer : Cleaned with backup
    HKU\S-1-5-21-1202660629-1993962763-1343024091-1003\Software\PowerScan -> Spyware.PowerScan : Cleaned with backup
    C:\Documents and Settings\Ejer\Cookies\ejer@2o7[2].txt -> Spyware.Cookie.2o7 : Cleaned with backup
    C:\Documents and Settings\Ejer\Cookies\ejer@ads.addynamix[2].txt -> Spyware.Cookie.Addynamix : Cleaned with backup
    C:\Documents and Settings\Ejer\Cookies\ejer@adtech[2].txt -> Spyware.Cookie.Adtech : Cleaned with backup
    C:\Documents and Settings\Ejer\Cookies\ejer@advertising[1].txt -> Spyware.Cookie.Advertising : Cleaned with backup
    C:\Documents and Settings\Ejer\Cookies\ejer@adviva[2].txt -> Spyware.Cookie.Adviva : Cleaned with backup
    C:\Documents and Settings\Ejer\Cookies\ejer@as1.falkag[1].txt -> Spyware.Cookie.Falkag : Cleaned with backup
    C:\Documents and Settings\Ejer\Cookies\ejer@atdmt[2].txt -> Spyware.Cookie.Atdmt : Cleaned with backup
    C:\Documents and Settings\Ejer\Cookies\ejer@bluestreak[2].txt -> Spyware.Cookie.Bluestreak : Cleaned with backup
    C:\Documents and Settings\Ejer\Cookies\ejer@clickagents[1].txt -> Spyware.Cookie.Clickagents : Cleaned with backup
    C:\Documents and Settings\Ejer\Cookies\ejer@counter.hitslink[2].txt -> Spyware.Cookie.Hitslink : Cleaned with backup
    C:\Documents and Settings\Ejer\Cookies\ejer@doubleclick[1].txt -> Spyware.Cookie.Doubleclick : Cleaned with backup
    C:\Documents and Settings\Ejer\Cookies\ejer@ehg-eline.hitbox[1].txt -> Spyware.Cookie.Hitbox : Cleaned with backup
    C:\Documents and Settings\Ejer\Cookies\ejer@ehg-hasbro.hitbox[2].txt -> Spyware.Cookie.Hitbox : Cleaned with backup
    C:\Documents and Settings\Ejer\Cookies\ejer@ehg-nokiafin.hitbox[1].txt -> Spyware.Cookie.Hitbox : Cleaned with backup
    C:\Documents and Settings\Ejer\Cookies\ejer@ehg-phe.hitbox[2].txt -> Spyware.Cookie.Hitbox : Cleaned with backup
    C:\Documents and Settings\Ejer\Cookies\ejer@ehg-ti.hitbox[2].txt -> Spyware.Cookie.Hitbox : Cleaned with backup
    C:\Documents and Settings\Ejer\Cookies\ejer@fastclick[2].txt -> Spyware.Cookie.Fastclick : Cleaned with backup
    C:\Documents and Settings\Ejer\Cookies\ejer@hitbox[2].txt -> Spyware.Cookie.Hitbox : Cleaned with backup
    C:\Documents and Settings\Ejer\Cookies\ejer@media.fastclick[1].txt -> Spyware.Cookie.Fastclick : Cleaned with backup
    C:\Documents and Settings\Ejer\Cookies\ejer@mediaplex[1].txt -> Spyware.Cookie.Mediaplex : Cleaned with backup
    C:\Documents and Settings\Ejer\Cookies\ejer@servedby.advertising[1].txt -> Spyware.Cookie.Advertising : Cleaned with backup
    C:\Documents and Settings\Ejer\Cookies\ejer@spylog[1].txt -> Spyware.Cookie.Spylog : Cleaned with backup
    C:\Documents and Settings\Ejer\Cookies\ejer@targetnet[1].txt -> Spyware.Cookie.Targetnet : Cleaned with backup
    C:\Documents and Settings\Ejer\Cookies\ejer@tradedoubler[2].txt -> Spyware.Cookie.Tradedoubler : Cleaned with backup
    C:\Documents and Settings\Ejer\Cookies\ejer@trafficmp[1].txt -> Spyware.Cookie.Trafficmp : Cleaned with backup
    C:\Documents and Settings\Ejer\Cookies\ejer@tribalfusion[1].txt -> Spyware.Cookie.Tribalfusion : Cleaned with backup
    C:\Documents and Settings\Ejer\Cookies\ejer@www.smartadserver[1].txt -> Spyware.Cookie.Smartadserver : Cleaned with backup
    C:\Documents and Settings\Ejer\Cookies\ejer@ysbweb[1].txt -> Spyware.Cookie.Ysbweb : Cleaned with backup
    C:\Documents and Settings\Ejer\Cookies\ejer@z1.adserver[1].txt -> Spyware.Cookie.Adserver : Cleaned with backup
    C:\Documents and Settings\Ejer\Lokale indstillinger\Temp\180sainstallersilsais1.exe/clientax.dll -> Spyware.180Solutions : Cleaned with backup
    C:\Documents and Settings\Ejer\Lokale indstillinger\Temp\sidefind.exe -> TrojanDownloader.IstBar.jm : Cleaned with backup
    C:\Documents and Settings\Ejer\Lokale indstillinger\Temp\uninstall.exe -> TrojanDownloader.IstBar.gi : Cleaned with backup
    C:\Documents and Settings\Ejer\Lokale indstillinger\Temp\~DP1.exe -> TrojanDropper.Delf.fd : Cleaned with backup
    C:\Documents and Settings\Ejer\Lokale indstillinger\Temp\~DP4.exe -> TrojanDropper.Delf.fd : Cleaned with backup
    C:\Documents and Settings\Ejer\Lokale indstillinger\Temp\~DPF0.exe -> TrojanDropper.Delf.fd : Cleaned with backup
    C:\Documents and Settings\Ejer\Lokale indstillinger\Temporary Internet Files\Content.IE5\0JVNYCL5\offeragent[1].exe -> Spyware.OfferAgent : Cleaned with backup
    C:\Documents and Settings\Ejer\Lokale indstillinger\Temporary Internet Files\Content.IE5\0JVNYCL5\power_remove[1].exe -> TrojanDownloader.IstBar.gi : Cleaned with backup
    C:\Documents and Settings\Ejer\Lokale indstillinger\Temporary Internet Files\Content.IE5\X4CZ1LKP\sidefind[1].exe -> TrojanDownloader.IstBar.jm : Cleaned with backup
    C:\Documents and Settings\Ejer\Lokale indstillinger\Temporary Internet Files\Content.IE5\XBVR5D8A\powerscan[1].exe -> Spyware.PowerScan : Cleaned with backup
    C:\WINDOWS\switpa.exe -> Spyware.OfferAgent : Cleaned with backup
    E:\Spil\Klassikere\Jezzball\Jezzball.Deluxe.V1.0.NiTROUS.Shareconnector.com.SM70.rar/Jezzball.Deluxe.V1.0.NiTROUS.Shareconnector.com.SM70\WEB SITES.exe -> Dialer.Generic : Cleaned with backup
_____________________________________________________________________________________

Mine host:

127.0.0.1      localhost
127.0.0.1 avp.com
127.0.0.1 www.avp.com
127.0.0.1 ca.com
127.0.0.1 dispatch.mcafee.com
127.0.0.1 download.mcafee.com
127.0.0.1 f-secure.com
127.0.0.1 fastclick.net
127.0.0.1 ftp.f-secure.com
127.0.0.1 ftp.sophos.com
127.0.0.1 liveupdate.symantec.com
127.0.0.1 customer.symantec.com
127.0.0.1 rads.mcafee.com
127.0.0.1 mast.mcafee.com
127.0.0.1 mcafee.com
127.0.0.1 my-etrust.com
127.0.0.1 nai.com
127.0.0.1 networkassociates.com
127.0.0.1 secure.nai.com
127.0.0.1 securityresponse.symantec.com
127.0.0.1 service1.symantec.com
127.0.0.1 sophos.com
127.0.0.1 support.microsoft.com
127.0.0.1 symantec.com
127.0.0.1 update.symantec.com
127.0.0.1 updates.symantec.com
127.0.0.1 us.mcafee.com
127.0.0.1 vil.nai.com
127.0.0.1 viruslist.com
127.0.0.1 www.viruslist.com
127.0.0.1 www.awaps.net
127.0.0.1 www.ca.com
127.0.0.1 www.f-secure.com
127.0.0.1 www.fastclick.net
127.0.0.1 www.mcafee.com
127.0.0.1 www.microsoft.com
127.0.0.1 www.my-etrust.com
127.0.0.1 www.nai.com
127.0.0.1 www.networkassociates.com
127.0.0.1 www.sophos.com
127.0.0.1 www.symantec.com
127.0.0.1 www3.ca.com
127.0.0.1 www.grisoft.com
127.0.0.1 grisoft.com
127.0.0.1 housecall.trendmicro.com
127.0.0.1 trendmicro.com
127.0.0.1 www.trendmicro.com
127.0.0.1 www.pandasoftware.com
127.0.0.1 pandasoftware.com
127.0.0.1 kaspersky.com
127.0.0.1 www.kaspersky.com
127.0.0.1 www.zonelabs.com
127.0.0.1 zonelabs.com
127.0.0.1 www.spywareinfo.com
127.0.0.1 spywareinfo.com
127.0.0.1 www.merijn.org
127.0.0.1 merijn.org
_____________________________________________________________________________________

HiJack this:

Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Acronis\Schedule2\schedul2.exe
C:\Programmer\ewido\security suite\ewidoctrl.exe
C:\Programmer\ewido\security suite\ewidoguard.exe
C:\WINDOWS\System32\GEARSec.exe
C:\Programmer\Symantec\Norton Ghost\Agent\PQV2iSvc.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\pctspk.exe
C:\WINDOWS\System32\hkcmd.exe
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
C:\Programmer\Symantec\Norton Ghost\Agent\GhostTray.exe
C:\Programmer\Acronis\TrueImage\TrueImageMonitor.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Acronis\Schedule2\schedhlp.exe
C:\Programmer\GIANT Company Software inc\PopUp Inspector\PopUpInspector.exe
C:\PROGRA~1\FLLESF~1\PCSuite\DATALA~1\DATALA~1.EXE
C:\PROGRA~1\Nokia\NOKIAP~1\TRAYAP~1.EXE
C:\WINDOWS\system32\rundll32.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\PROGRA~1\FLLESF~1\PCSuite\Services\SERVIC~1.EXE
C:\Programmer\WLAN\WLANUtility\WlanUtility.exe
C:\WINDOWS\system32\taskmgr.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\AdBlocking\NSMdtr.exe
C:\Documents and Settings\Ejer\Skrivebord\hijackthis\HijackThis.exe

O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: Norton Internet Security - {9ECB9560-04F9-4bbc-943D-298DDF1699E1} - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\AdBlocking\NISShExt.dll
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O2 - BHO: TGTSoft Explorer Toolbar Changer - {C333CF63-767F-4831-94AC-E683D962C63C} - C:\Programmer\TGTSoft\StyleXP\TGT_BHO.dll
O3 - Toolbar: Norton Internet Security - {0B53EAC3-8D69-4b9e-9B19-A37C9A5676A7} - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\AdBlocking\NISShExt.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [PCTVOICE] pctspk.exe
O4 - HKLM\..\Run: [IgfxTray] C:\WINDOWS\System32\igfxtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HotKeysCmds] C:\WINDOWS\System32\hkcmd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPLpr] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPEnh] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Norton Ghost 9.0] C:\Programmer\Symantec\Norton Ghost\Agent\GhostTray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Acronis True Image Monitor] "C:\Programmer\Acronis\TrueImage\TrueImageMonitor.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Acronis Scheduler2 Service] "C:\Programmer\Fælles filer\Acronis\Schedule2\schedhlp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PopUpInspector.exe] "C:\Programmer\GIANT Company Software inc\PopUp Inspector\PopUpInspector.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [DataLayer] C:\PROGRA~1\FLLESF~1\PCSuite\DATALA~1\DATALA~1.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [PCSuiteTrayApplication] C:\PROGRA~1\Nokia\NOKIAP~1\TRAYAP~1.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [BluetoothAuthenticationAgent] rundll32.exe bthprops.cpl,,BluetoothAuthenticationAgent
O4 - HKLM\..\Run: [DAEMON Tools-1033] "C:\Programmer\D-Tools\daemon.exe"  -lang 1033
O4 - HKLM\..\Run: [HPDJ Taskbar Utility] C:\WINDOWS\system32\spool\drivers\w32x86\3\hpztsb10.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PopUpInspector] C:\Programmer\GIANT Company Software inc\PopUp Inspector\PopUpInspector.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [STYLEXP] C:\Programmer\TGTSoft\StyleXP\StyleXP.exe -Hide
O4 - Global Startup: Adobe Reader Speed Launch.lnk = C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O4 - Global Startup: WlanUtility.lnk = C:\Programmer\WLAN\WLANUtility\WlanUtility.exe
O8 - Extra context menu item: Allow popups from this web page - C:\Programmer\GIANT Company Software inc\PopUp Inspector\allowsite.htm
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Stop popups from this web page - C:\Programmer\GIANT Company Software inc\PopUp Inspector\denysite.htm
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: PopUp Inspector - {D216B74A-9A2F-4025-9690-86780AA75F6E} - C:\Programmer\GIANT Company Software inc\PopUp Inspector\PopUpInspector.exe (HKCU)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: PopUp Inspector - {D216B74A-9A2F-4025-9690-86780AA75F6E} - C:\Programmer\GIANT Company Software inc\PopUp Inspector\PopUpInspector.exe (HKCU)
O16 - DPF: {3D6DDD23-870A-4FC8-B3AF-5F67C935A9B7} (Util Class) - https://udstedelse.certifikat.tdc.dk/csp/authenticode/PrimeInkCSP-1204.exe
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/msnmessengersetupdownloader.cab
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/e-Safekey/DB/e-Safekey.cab
O20 - Winlogon Notify: igfxcui - C:\WINDOWS\SYSTEM32\igfxsrvc.dll
O23 - Service: Acronis Scheduler2 Service (AcrSch2Svc) - Acronis - C:\Programmer\Fælles filer\Acronis\Schedule2\schedul2.exe
O23 - Service: ewido security suite control - ewido networks - C:\Programmer\ewido\security suite\ewidoctrl.exe
O23 - Service: ewido security suite guard - ewido networks - C:\Programmer\ewido\security suite\ewidoguard.exe
O23 - Service: GEARSecurity - GEAR Software - C:\WINDOWS\System32\GEARSec.exe
O23 - Service: Norton Ghost - Symantec Corporation - C:\Programmer\Symantec\Norton Ghost\Agent\PQV2iSvc.exe
O23 - Service: Remote Packet Capture Protocol v.0 (experimental) (rpcapd) - Unknown owner - %ProgramFiles%\WinPcap\rpcapd.exe" -d -f "%ProgramFiles%\WinPcap\rpcapd.ini (file missing)
O23 - Service: StyleXPService - Unknown owner - C:\Programmer\TGTSoft\StyleXP\StyleXPService.exe
Avatar billede fromsej Praktikant
06. august 2005 - 10:35 #8
Så er din log ren, vi behøver ikke at se flere.
Tjek lige om du kan komme ind på denne side?
http://www.kaspersky.com/

Du bør lige deaktivere systemgendannelse, genstarte og genaktivere samt sætte filvisning til normal.
http://spywarefri.dk/virusscannere.htm#alle - Systemgendannelse.
Åbn en mappe, klik på Funktioner >Mappeindstillinger >Vis.
Sæt flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Sæt flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis ikke skjulte filer og mapper".

For at holde den ren kan du kigge på vores pakke til formålet.
http://www.spywarefri.dk/manualer/sikkerhedspakke.htm
Som minimum anbefaler jeg Spywareguard, Spywareblaster, IE-Spyad og IE Privacy Keeper.
Et par artikler om sikker surfing finder du her:
http://www.spywarefri.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=14414
http://fromsej.dk/html/avoid.html
Mvh:
Fromsej/Team Spywarefri.