Avatar billede triple-x Nybegynder
05. august 2005 - 13:15 Der er 19 kommentarer og
2 løsninger

Forbindelse falder konstant fra

Kære eksperter,

Inden jeg kontakter min boligforening vil jeg gerne lige hør jer om i ved hvor fejlen måske kan ligge.

Jeg har stofa gennem boligforeningen hvor jeg bor, men både igår og idag falder min forbindelse fra hver 10-20 minut, og så skal jeg deaktivere og derefter aktivere min forbindelse før det virker igen, ind i mellem kommer den også automatisk efter nogle minutter hvis jeg lader den stå.

Først troede jeg det måtte være noget kabelværk eller lign der var galt med, men problemet er hvis jeg deaktivere og aktivere min forbindeslse virker den hver eneste gang, så det må næsten være noget hos mig der er galt?

Jeg har dog ingen anelse om hvad det kunne være ?
Avatar billede vaco Nybegynder
05. august 2005 - 13:18 #1
Har du en router sat til dit netværk?
Avatar billede triple-x Nybegynder
05. august 2005 - 13:20 #2
nej, eller jo har boligforeningen jo nok, det eneste jeg har er et stik i væggen(RJ-45) som kører direkte ind i min computer, det har kørt upåklageligt i et års tid.
Avatar billede boxer Nybegynder
05. august 2005 - 13:22 #3
Du har sikkert prøvet dette: http://www.cexx.org/lspfix.htm
Jeg ved heller ikke om det hjælper.
Avatar billede triple-x Nybegynder
05. august 2005 - 13:25 #4
Nej det har ikke :) jeg prøver dog lige.
Avatar billede triple-x Nybegynder
05. august 2005 - 13:27 #5
den fandt ikke noget, og jeg tør ikke lige vælge advanced, da jeg ikke har så meget styr på det.
Avatar billede vaco Nybegynder
05. august 2005 - 13:42 #6
bruger du nogen fil delings programmer?
Avatar billede boxer Nybegynder
05. august 2005 - 13:56 #7
Prøvede du både LSP og Winsock?
Avatar billede triple-x Nybegynder
05. august 2005 - 14:04 #8
winsock linkede virkede ikke ( fandt en et andet sted på nettet ) den er lige kørt og jeg har genstartet, venter på og se om den falder fra.

Ingen fil delingsprogrammer, har dog haft lidt problemer med noget spyware (save!) for nogle dage siden, men der burde være renset ud.
Avatar billede triple-x Nybegynder
05. august 2005 - 14:13 #9
øv øv det virkede ikke, kom begge med et svar, jeg prøver at smide en hijack log ind og se om der ligger noget skidt tilbage fra det spyware.

hvis i har andre gode ideer så kom bare med dem
Avatar billede boxer Nybegynder
05. august 2005 - 14:14 #10
Vi smider et svar :o) Vent lidt med at acceptere - det kan jo være der kommer andre forslag.
Avatar billede triple-x Nybegynder
05. august 2005 - 14:16 #11
http://www.eksperten.dk/spm/637668 her har jeg lagt min log, hvis nogen af jer kan klare den er i velkommen :)

jeg venter lidt og ser om der kommer flere ideer :)
Avatar billede magictouch Nybegynder
05. august 2005 - 15:24 #12
Prøvet at opdatere dit netkort?
Avatar billede vaco Nybegynder
05. august 2005 - 15:24 #13
Det eneste jeg lige kan forstille mig er at der køre noget som har en masse connections ud til nettet, og det vil så blokere når alt er optaget.

Prøv netstat -s in en promt og se om du har mange forbindelser.

Da SP2 sætter en grænse på 10 semi open connections, kan du også prøve og køre denne patch:
http://mitglied.lycos.de/lvllord/download-mirror.htm
den sætter som default grænsen op til 50
Avatar billede triple-x Nybegynder
05. august 2005 - 15:34 #14
haha hvad skal jeg kigge på under netstat ? den fortæller mig jo mange ting
Avatar billede triple-x Nybegynder
05. august 2005 - 15:50 #15
vaco - jeg tror rent faktisk det løste mit problem, ser ud til jeg kører med 12 forbindelser i følge netstat, og så har mit problem jo netop været det.

Jeg takker mange gange for din hjælp, den ting havde jeg aldrig fundet på at ændre selv, jeg har smidt 30 point mere på så vaco for de 60 men box får 30 for sin tid.

Derudover vil jeg også lige takke Magictouch for tippet, men det havde jeg dog prøvet
Avatar billede triple-x Nybegynder
05. august 2005 - 15:53 #16
haha det sagde jeg 3 sekunder for tidlig :) problemet er der åbenbart stadig.
Avatar billede vaco Nybegynder
05. august 2005 - 16:17 #17
En sidste mulighed....

Når du mister forbindelsen, kan du så stadig "pinge", prøv "ping www.google.com", i en promt hvis det går godt, så kan det være at du har fået en IE Hijack, prøv:

http://www.download.com/IE-Hijack-Remover/3000-8022_4-10306715.html
Avatar billede triple-x Nybegynder
05. august 2005 - 16:20 #18
vaco, prøver lige næste gang den ryger :)
Avatar billede triple-x Nybegynder
05. august 2005 - 18:07 #19
vaco - jeg kan ikke pinge når jeg ryger af.

Jeg har prøvet at slutte mit onboard netkort til ( marbel 1000 mbit netkort ) Men den vil ikke give mig adgang(her kan jeg dog sagtens pinge, får bare en timeout)
Avatar billede vaco Nybegynder
06. august 2005 - 21:34 #20
Jeg er ked af det men så er jeg desværre løbet tør for ideer, hvis jeg skulle finde på noget så skal jeg nok skrive igen :-(
Avatar billede triple-x Nybegynder
07. august 2005 - 09:19 #21
helt iorden vaco :) jeg ringer til min bolig forening imorgen. Det skal dog lige siges det er blevet meget bedre nu sker det kun hver 3-4 time