Avatar billede k-dogg Nybegynder
04. august 2005 - 14:30 Der er 5 kommentarer

[HJÆLP] "Simpelt" netværk mellem 2 pc'ere - uden hub.

Jeg har købt mig en laptop, som jeg ønsker at koble sammen med min stationære pc.

Jeg har være nede i Fona og købe et "Sandberg - Direkte netværksforbindelse uden hub"-kabel.

Det sætter jeg så i computerne, og indtaster IP-adresser osv.

Undernetmasker: 255.255.255.0

På den ene pc har jeg Windows XP-Home Edition, og XP-Professional på den anden.

Det lader til at der er kontakt mellem pc'erne, og på min stationære kan den godt finde min laptop.

Men når jeg dobbeltklikker på ikonet skriver den:
------------------------------------
//Laptop er ikke tilgængelig. Du har muligvis ikke tilladelse til at bruge denne netværksressource. Kontakt administrator for at finde ud af om du har adgangstilladelse.

Netværksstien blev ikke fundet
-------------------------------------

Jeg har samme 'arbejdsgrupper' på begge pc'ere, men på min laptop er der ingen pc-ikoner under 'Vis Arbejdsgruppecomputere'

Jeg er lidt lost..kan snart ikke længere finde på noget at ændre.

Håber på snarlig hjælp, da jeg snart har siddet med det i 2 dage :(

På forhånd tak! - Klaus
Avatar billede krydset Nybegynder
04. august 2005 - 14:36 #1
prøv at slå windows firewall fra på begge pc´er o se om det ikke hjælper, ell. evt andet firewall software der måtte være på
Avatar billede hansen9 Nybegynder
04. august 2005 - 14:37 #2
Du skal jo dele mindst en folder for at de kan tilgå hinanden.
Avatar billede k-dogg Nybegynder
04. august 2005 - 14:40 #3
Jeg har slået windows firewalls fra, og har delt begge pc'eres c:-dreve :S

Forstår det simpelthen ikke!
Avatar billede hostgirl Nybegynder
04. august 2005 - 14:56 #4
prøv at se om i kan ping hinanden:

start -> kør -> cmd (tryk enter)
skriv: Ping 192.168.0.20 (tryk enter)

Gør det på begge pc'er. Husk at skift ip alt efter hvilken pc du sidder på.
Giver det respons?
Avatar billede k-dogg Nybegynder
04. august 2005 - 15:28 #5
Så gik det sku...det var noget i antivirusprogrammet på min nye.

takker for hjælpen.