Avatar billede danni_uhe Nybegynder
04. august 2005 - 13:39 Der er 11 kommentarer

installere XP uden internt cd-drev

hej eksperter.

jeg er en notebook hvor det ikke er noget cd-rom drev i. jeg skal installere xp hvordan gør jeg...

det skal lige siges at der kun er dos på, der er IKKE noget styresystem på pt.
Avatar billede nheilbuth Nybegynder
04. august 2005 - 13:42 #1
Lyder som en gammel maskine. Sikker på at den kan trække XP?
Avatar billede boxer Nybegynder
04. august 2005 - 13:57 #2
Låner et eksternt cd-drev og bruger det til at installere XP.
Avatar billede danni_uhe Nybegynder
04. august 2005 - 14:09 #3
jeg tror det... jeg ved godt at jeg kan købe ekternt drev.. men...jeg har hørt at man ikke kan bruge usb i dos... og det gør jeg problemet lidt støre for at alt næsten kører via usb
Avatar billede nheilbuth Nybegynder
04. august 2005 - 14:26 #4
Det har ikke noget med dos at gøre, det kræver bare at BIOS understøtter boot fra USB, men hvor stor er computeren (CPU, RAM, harddisk osv.)?
Avatar billede Slettet bruger
04. august 2005 - 14:46 #5
Jeg var med i din tidligere tråd vedr. dit problem, glem alt om XP. Jeg er ret overbevist om at du har en skjult partition på din disk hvor du har en installation liggende, prøv at downloade "hal91" eller et lignende program der kan vise skjulte partitioner
Avatar billede danni_uhe Nybegynder
04. august 2005 - 16:41 #6
Nheilbuth: er der en måde jeg kan se om min pc understøtter usb fra dos. jeg tror ikke den er så stor, det kan også være jeg installere win 98 eller noget andet, det er ligemeget,... det er mere om jeg kan bruge et eksternt drev.... jeg vil ikke bruge penge på noget hvis jeg ikke kan bruge det....

Helgec: hvor finder jeg den der hal91? du må lige tænke på at jeg ikke kan bruge windows.... den den pc som jeg har problemer med...
Avatar billede nheilbuth Nybegynder
04. august 2005 - 16:49 #7
Du går bare ind og finder der hvor du sætter boot order. Hvis du ikke kan vælge noget med USB, kan det ikke lade sig gøre! Computeren skal være forholdsvis ny for at understøtte det!
Avatar billede Slettet bruger
04. august 2005 - 17:07 #8
"Helgec: hvor finder jeg den der hal91? du må lige tænke på at jeg ikke kan bruge windows" Visse sarte brugere påstår jeg er uforskammet så i dit specielle tilfælde vil jeg undlade at gøre opmærksom "google"
Du kan downloade hal91 på http://jspiro.tripod.com/linux/hal91.htm den fylder en diskette, du booter på denne diskette og når du har bootet op skriver du
fdisk /dev/hda  -> klik enter  ->  skriv  ->  klik enter og nu får du vist de partitioner der findes på din harddisk.
Grunden til at jeg tror at du har en skjult partition, er den, at producenten vel næppe har været en ren idiot og solgt en computer der ikke kunne installeres på
Avatar billede Slettet bruger
04. august 2005 - 17:08 #9
RETTELSE !!!!!!!!!!!!

"Helgec: hvor finder jeg den der hal91? du må lige tænke på at jeg ikke kan bruge windows" Visse sarte brugere påstår jeg er uforskammet så i dit specielle tilfælde vil jeg undlade at gøre opmærksom på "google"
Du kan downloade hal91 på http://jspiro.tripod.com/linux/hal91.htm den fylder en diskette, du booter på denne diskette og når du har bootet op skriver du
fdisk /dev/hda  -> klik enter  ->  skriv p  ->  klik enter og nu får du vist de partitioner der findes på din harddisk.
Grunden til at jeg tror at du har en skjult partition, er den, at producenten vel næppe har været en ren idiot og solgt en computer der ikke kunne installeres på
Avatar billede danni_uhe Nybegynder
04. august 2005 - 17:15 #10
nej, det har du nok ret i.. jeg prøver lige, men det bliver lge om et par timer...skriver når jeg har prøvet det...
Avatar billede Slettet bruger
04. december 2005 - 10:06 #11
Og dine problemer er forsat ikke løst ??