Avatar billede martinhrj Nybegynder
04. august 2005 - 10:44 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Trådløs repeater

Jeg sidder med en D-link DWL-2100AP og forsøger at få den til at virke som repeater til en DI-624.

Jeg har sat indstillingerne op i DWL til samme SSID, samme channel, disabled DHCP (da DI bruges som DHCP-server).
Jeg har sat den til at skulle bruges som repeater (og har samtidig angivet MAC-addressen på DI), Encryption er sat til samme settings (open system, 64 bit og korrekt nøgle).

Men jeg kan ikke få det til at virke. DWL'en står og blinker i WLAN led (på trods af at intet er tilsluttet), og det skulle ifølge guiden betyde aktivitet. Men blinkfrekvensen er MEGET sløv... og til tider går der flere sekunder uden at den lyser. Jeg syntes næsten det virker som om, at den prøver at få forbindelse.

Selvom jeg så sidder med min bærbare LIGE ved siden af DWL'en, får jeg at vide at jeg har "lavt" signal. Så noget MÅ der da være galt!

Er der nogen der kan guide mig i den rigtige retning? Hvad har jeg glemt, og hvad kan man lave af typiske fejl med de to routers?

På forhånd tak!
Avatar billede martinhrj Nybegynder
04. august 2005 - 10:45 #1
Det skal lige siges, at når jeg tilslutter et netkabel mellem min pc og DWL'en, er blinkhastigheden MEGET hurtigere når der er aktivitet...
Avatar billede martinhrj Nybegynder
04. august 2005 - 12:05 #2
Never mind :/

Der kan man se, når man prøver at få sendt en mac-adresse over SMS. DET GÅR GALT!!!
Avatar billede martinhrj Nybegynder
04. august 2005 - 12:05 #3
Wups. Og et svar :)
Avatar billede integrale Nybegynder
05. august 2005 - 12:18 #4
Hvordan fik du det til at virke? Jeg har samme udfordring (men med lidt andre komponenter; se tråden om repeater i "blandede" b/g miljøer).

Jeg har gjort som dig - korrekt MAC adresse, opsat til repeater, samme SSID, samme krypering (og password), samme kanal osv.... Men det virker ikke - og jeg får samme symptomer som du har oplevet.

Måske skal man slå krypteringen på repeateren fra ?!?
Avatar billede martinhrj Nybegynder
06. august 2005 - 00:27 #5
Jammen jeg fik det til at virke ved at gøre som beskrevet. Jeg fandt så ud af, at det gjorde nogle underlige ting. I hvert fald skete der en masse pakketab ved routeren. Men så opgraderede jeg firmwaren i repeateren, og så er der ikke mere pakketab ved routeren, men nu kan jeg ikke længere komme på nettet :(
Avatar billede michael_mortensen Nybegynder
06. august 2005 - 00:31 #6
Du skal sørge for at angive mac adressen til det PRIMÆRE access points WLAN macadresse.. Den har jo to.. Den har både en LAN(RJ45) Macadresse og en WLAN..

Det er typisk der fejlen ligger, prøv igen.. Og sørg for at de kører på samme kanal.. Og prøv dig frem uden WEP i første omgang
Avatar billede integrale Nybegynder
06. august 2005 - 14:33 #7
Det prøver jeg så!

Tak for hjælpen - hvis det virker, kan du lige droppe et svar på mit spm. om repeater i b/g WiFi miljøer.