Avatar billede squize Nybegynder
04. august 2005 - 10:23 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Print på local printer via TS.

Når Klienten går på via RD får de lokale printere en TSxxx port. Det er som sådan også fint nok, og jeg kan også printe.

Problemet er bare at jeg ikke altid får den samme TSxxx port, hvis en anden klient er logget på RD.

Af den grund er det ikke altid at jeg kan printe ud, da den forsøger  at printe til en anden brugers printer.

Mit spørgsmål er så, er det muligt at enten, låse en TS forbindelse fast, til en bestemt klient, sådan at den altid får den samme ?

Eller kan man sætte sine printere op på RD til at kigge efter klientens wins navn istedet TSxxx nummeret ?

På forhånd tak,
Avatar billede squize Nybegynder
04. august 2005 - 11:57 #1
Skriv endeligt hvis i mangler flere oplysninger ;)
Avatar billede sup3rior Nybegynder
16. december 2005 - 13:08 #2
Hvilken udgave af Windows server og klient kører du med?
Avatar billede squize Nybegynder
16. december 2005 - 13:42 #3
Serveren kører win2k, og klienterne kører winXP
Avatar billede sup3rior Nybegynder
16. december 2005 - 13:55 #4
Bliver printeren overhovedet mappet og er der nogle postings i event loggen på det?
Avatar billede squize Nybegynder
16. december 2005 - 14:21 #5
Printeren bliver mappet, og jeg kan fint printe. (når jeg lige har sat det op) men det er ligesom om at TSxxx nummeret ikke bliver opdateret hver gang en klient logger på.
Altså, hvis jeg logger på og min printer får TS001. Når så jeg logger på næste gang sker det nogle gange at min printer port har fået TS002, mens min printer stadig tror den skal skrive ud til TS001. Jeg kan så få den til at printe, hvis jeg manuelt går ind og ændrer min printerport til TS002.

Det skal siges at der er flere klienter som kører med samme type printer, måske det kan have noget at gøre med det ?
Avatar billede sup3rior Nybegynder
16. december 2005 - 14:22 #6
En TS port er dynamisk tildeldt og er jo bare en virtuel port.

Logger dine brugere korrekt af?
Avatar billede squize Nybegynder
16. december 2005 - 14:37 #7
Ja, det ved jeg, det er også derfor det undrer mig :) Og ja, brugerne logger korrekt af TS serveren efter brug.

Jeg er dog ved at bestille en ny server til dem, med win2k3, så jeg håber det kan afhjælpe problemerne, da den eftersigende skulle have en bedre printerhåndtering end win 2k3.
Avatar billede sup3rior Nybegynder
16. december 2005 - 14:38 #8
Den er blevet bedre på en lang række områder i forhold til TS
Avatar billede squize Nybegynder
16. december 2005 - 14:44 #9
Ok, det lyder rigtigt godt, da jeg har haft en del stabilitets samt printer problemer med den nuværende.

Så har egentligt besluttet mig for at smide den 2k3 server op, kun til TS/fjernskrivebord, på sin egen ADSL linie i håb om at det løser problemet.

Du kan evt. smide et svar, da denne post mere eller mindre er ved at være inaktiv.
(Skal jo bruge min point på et eller andet ;)
Avatar billede sup3rior Nybegynder
16. december 2005 - 14:51 #10
Ok - jeg takker :)