Avatar billede yeahdesign Nybegynder
03. august 2005 - 22:00 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke connecte til mysql

Jeg har et problem med at connecte til mysql med PHP.
Jeg bruger version 5.0.4 af PHP og version 4.0.24 af MySQL.
Apache serveren har version 2.0.54 af apache.

Hver gang jeg starter Apache op kommer den med fejlmeddelelsen:
"PHP Startup: mysql: Unable to initialize module
Module compiled with module API=20040412, debug=0, thread-safety=1
PHP compiled with module API=20041030, debug=0, thread-safety=1
These options need to match"

Nogen der ved hvad jeg ska' gøre?
Avatar billede jakobdo Ekspert
04. august 2005 - 08:57 #1
Hvilken platform bruger du?
Her er en som har et lignende problem på FreeBSD: http://www.webmasterworld.com/forum88/6884.htm
Avatar billede yeahdesign Nybegynder
04. august 2005 - 18:04 #2
Jeg kører Windows XP Home..
Avatar billede jakobdo Ekspert
04. august 2005 - 18:17 #3
Mærkeligt!
Har du brugt php installer eller den zippede pakke, som du selv har konfigureret?
Avatar billede yeahdesign Nybegynder
04. august 2005 - 18:42 #4
Ja ifølge den her vejledning: http://www.thorsnet.dk/index.php?m=Ops%E6t_webserver&side=setupalt

Dog havde jeg ikke nogen ext mappe i apache så kunne ikke lave denne her:
php5/ext/php_mysql.dll      ->      Apache2/ext/php_mysql.dll

(Kan jo godt oprette mappen, men jeg er i den tro, at den skulle ligges ind i en eksisterende mappe..)
Avatar billede yeahdesign Nybegynder
05. august 2005 - 17:10 #5
Dvs. zip-pakke. Sorry, læste ikke lige dit indlæg ordentligt..
Avatar billede jakobdo Ekspert
05. august 2005 - 18:35 #6
Som en test, prøv evt at installer denne oven i din installation! (husk at angiv samme info) http://www.php.net/get/php-5.0.4-installer.exe/from/a/mirror
Avatar billede yeahdesign Nybegynder
05. august 2005 - 22:27 #7
Altså php virker. MySQL-serveren virker. Jeg kan bare ikke connecte til mysql, med php.

Og så vidt jeg har læst, så er det noget med at MySQL ikke er integreret i php5, så man skal installere nogle ekstra ting, for at det virker. De ekstra ting ved jeg ikke hvad er.
Avatar billede jakobdo Ekspert
05. august 2005 - 22:33 #8
Avatar billede yeahdesign Nybegynder
05. august 2005 - 23:11 #9
Den gi'r stadig samme fejl.
Avatar billede yeahdesign Nybegynder
06. august 2005 - 00:19 #10
PHP Extension     20041030
Zend Extension     220040412

Det er de tal jeg kan finde i min php-info. Altså de to tal skal stemme overens (så vidt jeg har forstået), så nu er det bare at finde den extension-pakke som passer til zend-versionen??
Avatar billede jakobdo Ekspert
06. august 2005 - 08:31 #11
Jeg må desværre give op, så meget mysql/php mand er jeg heller ikke.
Prøv evt at fjern php installationen og prøv kun med php installeren.
Avatar billede yeahdesign Nybegynder
06. august 2005 - 10:00 #12
Okay men tak for hjælpen anyway. Vil du have lidt points?
Avatar billede jakobdo Ekspert
06. august 2005 - 11:41 #13
Behold du dem bare, jeg har ikke hjulpet jo! :o)