Avatar billede skrepee Nybegynder
03. august 2005 - 14:57 Der er 9 kommentarer

grandstream 486 ip-telefoni-router

Hej alle

Jeg har fået ovenstående dims til mit system og jeg har 2 problemer med den.

Nummer 1 er at jeg ikke kan få den til at give mig en ip automatisk (release/renew virker ikke!).
Jeg har TDC webspeed og og webspeedmodemet er plugget i WAN porten og PC'en er plugget i LAN-porten.
Når jeg tænder compen står den bare og stener i lang tid indtil den vælger at anvende min alternative konfiguration for ip.
Hvad kan jeg mangle at taste ind i konfigurationen for at den giver mig en ip?

Nummer 2 problem er at jeg ikke kan upgrade dimsen med firmware hvilket jeg tænkte måske kunne være løsningen på problem 1. Er der nogle der har samme dims og kan finde ud af at firmware upgrade den? Jeg har prøvet at dl en TFTP og bede routeren om at kigge efter upgrade på samme ip som min computer har. Efter manualen burde routeren så firmwareupgrade ved en genstart. Der sker bare intet?? :/

Håber nogen kan hjælpe.
Avatar billede dach Nybegynder
06. august 2005 - 20:45 #1
Jeg genkender dit problem. Jeg har selv en GS 486, som kører fint via stofanet. For nyligt har min gamle far anskaffet en tilsvarende GS 486, men han har webspeed ligesom dig. Derfor ver jeg jo nødt til at få det til at virke hos ham ;-)

Der er lige nogle forudsætninger der skal være på plads:
1) Hastigheden på din webspeed skal være mindst 256/128
2) Du skal registrere din GS 486's MAC-adresse enten via onlineregistrering eller via TDC hotline 80 80 40 20.Inden du kontakter Hotline, skal du have følgende oplysninger parat:
a) dit 9-cifrede kundenummer, som du finder på din Webspeed-ordrebekræftelse
b) dit 12-cifrede brugernummer, som findes på kuponen, der fulgte med i Webspeed-velkomstmappen
c) din MAC-adresse

Når alt dette er på plads, kører det fint!
Avatar billede dach Nybegynder
06. august 2005 - 20:46 #2
PS: Det er selvfølgelig MAC-adressen fra bagsiden af GS 486 boksen.
Avatar billede skrepee Nybegynder
08. august 2005 - 00:03 #3
Se det var lige hvad jeg søgte - tak for hjælpen ;)
Avatar billede skrepee Nybegynder
08. august 2005 - 18:26 #4
øvøvøv.... troede det var hvad der skulle til, men den opfører sig virkelig UNDERLIGT!!!
Lige nu er jeg på nettet men den lyser rødt så jeg ikke kan snakke i tlf. Den virkede ellers tidligere idag (telefonen). Da jeg så havde fri fra arbejde stod den og blinkede rødt....
Jeg har fået registreret skidtet hos TDC - Stadig har jeg dog samme problem. Den gider ikke give mig en ip automatisk og jeg kan ikke firmware upgrade den.
Dach-> hvis du ser det her - kan du tage screen shots af din opsætning i konfigurationen af routeren? Har overvejet at prøve at resette routeren, men det fatter jeg heller ikke.... havde vidst været smartere med 286 modellen og en almindelig router!!! :(
Avatar billede dach Nybegynder
09. august 2005 - 12:25 #5
Kan ikke tage screen shot, da jeg er på ferie (kører via mobil).
Hvor er du ip-telefon kunde? Hvilken hastighed har du hos TDC kabel? Du resetter boksen, ved at fjerne strømstikket 30 sek. efter endnu 30 sek. skulle boksen være færdig med at blinke rødt - og dermed være klar.
Avatar billede skrepee Nybegynder
10. august 2005 - 18:20 #6
Jeg er ip-telefon kunde hos Telefin. Jeg har 2048/128 MB hos Webspeed.
Boksen blinker nu ikke rødt længere og telefonen virker (efter mange forsøg med diverse indstillinger). Jeg har dog stadig følgende problemer:
1) Den vil ikke give automatisk ip - den vælger min alternative konfig
2) jeg kan ikke firmware upgrade den
3) Kører jeg en download klient med mange kilder går min browser kold!
Avatar billede dach Nybegynder
10. august 2005 - 21:33 #7
Det er lidt svært, da jeg som sagt er på ferie.
1) kan jeg ikke svare på, da jeg ikke pt kan se min opsætning
2) så vidt jeg husker kan man vælge auto update? det mener jeg at jeg har
3) har jeg ikke oplevet.
Jeg kender ikke telefin så godt. har du opsat din boks, udfra en vejledning fra dem?
Måske kan du få nogle tips, ved at kigge i vejledningen fra min udbyder (telsome.dk), og jeg lægger lige et link her:
http://www.telsome.dk/ManualHandyTone486_DK.pdf
Avatar billede skrepee Nybegynder
11. august 2005 - 21:27 #8
Tag det bare helt roligt og nyd din ferie :) Jeg skyndte mig bare og skrive så du måske ville opdage at problemet stadig ikke var helt løst. Men nu, efter jeg prøvede med tftp'en fra telsome, virkede det pludselig. Efter upgraden kunne den også give mig automatisk IP. Lader til alt kører nu - så mange tak for hjælpen. Skriv hvis du ikke fik point - jeg fatter ik helt det her system!!
Avatar billede dach Nybegynder
24. august 2005 - 22:50 #9
Hej igen. Nu er jeg kommet hjem. Min mobilforbindelse stod af undervejs, og kom ikke op at køre igen. Det skal jeg så have kigget på...

Godt at du fik det til at spille ved at kigge på .pdf dokumntet.

Du lukker og giver point, ved at trykke ude til venstre, udfor mit svar.
hej herfra