Avatar billede vivi Nybegynder
01. august 2005 - 12:21 Der er 4 kommentarer

Properties command in the Windows Explorer to unlock the file

Billeder på 2 Pc'er kan læses på den ene, men ikke på den anden. Når billedet er på højkant, kan denne maskine ikke læse billedet.
I Adobe siges: "Could not open the document because the file is lock. Use the Properties in the Windows Explorer to unlock the File."
I Windows billed- og Faxfremviser skrives: Der er ikke noget eksempel.
I Irfan View vises billedet heller ikke - sort billede, undertiden står der, at der er fejl i headeren.

Billederne er ikke låst.
Jeg bruger WinXP og billederne er taget med Cannon G6. De vises som sagt på den Pc, hvor de er indlæst, men på den anden Pc vises kun lanskabsbillederne.
v.h. Vivi
Avatar billede doodoo Novice
01. august 2005 - 15:32 #1
1) sikker på de ikke er skrivebeskyttet?

2) laver kamera'et en eller anden smart-funky ting  på billederne af beskyttelse?

3) Billedet er beskadet under optagelse eller indlæsning og der er intet at gøre
Avatar billede vivi Nybegynder
05. august 2005 - 07:49 #2
Undskyld, at jeg først svarer nu, men jeg har været et par dage væk.

1. Der er intet hak ved skrivebeskyttet i egenskaber for fil.

2. Måske - vi har 2 pc'er, der er på internt netværk. Cameraet tømmes på Pc1, hvor alle billeder kan læses i alle programmer. Hentes billederne på Pc2 er det kun landskabsbillederne, der kan ses. Ved de øvreige - stående, når cameraet er drejet ved optagelsen - får jeg ovenstående fejlmeddelelser, alt efter hvilket program, jeg prøver at åbne dem i.
Avatar billede doodoo Novice
05. august 2005 - 09:48 #3
hmmm lader til den låser dem til den PC de bliver smidt ud på - men det lyder satme underligt....
Prøv at slå op i manualen om dette for jeg har ingen idé om hvordan dette ændres
Avatar billede vivi Nybegynder
07. august 2005 - 09:09 #4
Det var ærgerligt, men egentlig en trøst for mig, at andre heller ikke forstår det.

Jeg har nu åbnet filerne på Pc1 og bearbejdet dem i Photoshop på Pc1, gemt dem i forskellige formater. Det viser sig, at kun "gem til Web" kan læses af Pc2. Det er lidt besværligt, men går an.

Er det rigtigt: "Use the Properties in the Windows Explorer to unlock the File", betyder: Egenskaber for filer åbnet i Stifinder"?
v.h.
Vivi