Avatar billede skirk Nybegynder
01. august 2005 - 12:12 Der er 3 kommentarer

Mystisk problem med router og switch

Hej med jer

Jeg håber at der en som kan hjælpe mig, for jeg er kommet ud for et meget "sjovt" problem.

Jeg har 2 HP switche model: 2626. Den ene er LAN altså har alle klient maskiner tilkoblet osv. Den anden køre WAN, jeg har flere WAN ip'er til webserver osv. Forleden fik jeg en ny server som skal køre webserver, og til det købte jeg også en lille router (Jensen Wireless High Speed AP Router II) som skal sørge for WAN til den nye server.

Jeg har sat et kabel i serveren som går over i LAN på Jensen routeren. Fra Jensen routeren LAN går der et kabel ned i HP LAN switchen og fra Jensen routeren WAN til HP WAN switchen.

Der er fin forbindelse på LAN siden, både til serveren og routeren men det er WAN som jeg ikke kan få til :(. Der er ingen aktivitet/link på den port som routeren sidder til på WAN switchen og WAN porten på routeren lyser konstant. Hvis jeg sætter kablet op i LAN switchen, så er der lige pludselig aktivitet sjovt nok.

Har i nogle ideer til hvorfor dette sker? Jeg har aldrig været ude for det før, skal det evt. være et krydset kabel som går fra WAN i routeren til WAN switchen eller? Jeg kan ikke tro det for switchen skulle være autosence om det er krydset eller ej.

Jeg har også prøvet med en anden router og den gør det samme :(

Så har i nogle forslag 

Mvh.

Skirk
Avatar billede dl Nybegynder
24. august 2005 - 21:03 #1
Jeg har ikke den store forstand for dette, men har dog sat et par routere op.. men ikke i et så stort netværk.

Men da du har prøvet med en anden, og ved du at din router virker.
Og du har ikke nogle problemmer med ellers.

Så ville jeg tro, det er noget opsætning, du har overset eller som konfligter.

//dl
Avatar billede skirk Nybegynder
24. august 2005 - 21:16 #2
Jeg har fået løst problemet. Jeg sagge en Allied Telesyn AR320S router på, de er ligesom Cisco og den virker :) men ellers tak for hjælpen.
Avatar billede dl Nybegynder
24. august 2005 - 21:18 #3
k var så lidt... men huske lige at lukke spørgsmålet.