Avatar billede numbat Nybegynder
31. juli 2005 - 12:49 Der er 1 løsning

Usikker fjernelse af USB enheder. (HD/HD Case)

Købte en HD Case, G3 USB2.0 Metal Gear Box og en Maxtor Maxline 300GB HD. Fik det samlet og sat til computeren. Men computeren kunne ikke finde HD. Pillede HD ud og satte den i computeren. Fandt den og formaterede så den var klar til brug. Da jeg efterfølgende satte førnævnte setup til computeren fik jeg melding om at USB enheden ikke fungerede korrekt og jeg skulle tilslutte igen. Prøvede en del gange med samme resultat.
Der gik en del timer og jeg samler setup'et igen. En sidste kontrol inden HD ville blive smidt tilbage hvor den kom fra.
Nu virker det fint. Opretter og tilslutter flere gange og setup'et bliver ved at virke. Desværre fryser min comp under overførsel af data og jeg rebooter. Men har ikke mulighed for at benytte mig af funktionen 'Sikker Fjernelse af Hardware' der er standart efter endt brug af enheder på USB porten.
Tilslutter igen og modtager samme melding som tidligere. USB enheden virker ikke korrekt eller computeren kan slet ikke finde setup'et.
Hvor meget har det reelt at sige om en enhed bliver fjernet sikkert/usikkert? Nogen måde jeg kan "resette" setup'et på så det "glemmer" den usikre fjernelse? I virkelig irreterende at mit nyindkøbte gear ikke virker!! Og kan det udelukkende skyldes usikker fjernelse eller kan der være en løs forbindelse i HD Casen?
Håber jeg har beskrevet problemet forståeligt. Ellers spørg endelig ind til det!
På forhånd tak!
Avatar billede numbat Nybegynder
20. august 2005 - 02:49 #1
Svar.