Avatar billede fifie Nybegynder
31. juli 2005 - 00:32 Der er 5 kommentarer

Hvad kan jeg gøre

Hej alle eksperter, så har jeg behov for jeres hjælp endnu engang.

Jeg er ejer af et lille firma som også er momsreg. med CVR nummer og det hele, og så har jeg for cirka et halvt år tilbage bestilt domænenavnet via en hjemmeside, men fik aldrig nogle bekræftigelse på det, og så har jeg desværre haft så travlt i den seneste tid at jeg er kommet helt væk fra det.
Nu sidder jeg så her og ville påny købe mit domæne navn men ser til min skræk at der er en anden som netop har valgt at købe dette navn i Juni mdr og har allerede lagt lidt på siden og en besked om at siden er under opbygning...
det er f..... noget pis at de kan få lov til det når jeg har momsreg mit firma med det navn, men er jeg på herrens mark eller kan jeg gøre noget som helst for at få "mit" navn tilbage???
Avatar billede bufferzone Praktikant
31. juli 2005 - 00:52 #1
I danmark har vi en regl om at det er Ibrugtagningen der tæller ikke hven der lige har husket at registrere rettighederne. Dette betyder at du juridisk kan skaffe dig rettighederne til navnet hvis du kan bevise at du har taget navnet i brug før den der nu har rigistreret det. Du skal dog vide at dansk lovgivning er ganske fornuftig indrettet, hvilket betyder at hvis den nuværende ejer er i god tro, kan du komme til at skulle betale en del af hans udgifter, og det er vel meget rimeligt.

Jeg vil dog foreslå dig at kontakte manden og søge at løse problemet i mindelighed, det er bedre og billigere for begge parter end at skulle blande loven ind i billedet
Avatar billede fifie Nybegynder
31. juli 2005 - 00:59 #2
Bufferzone> du kan vel ikke henvise til noget link hvor jeg kan læse lidt om rettighederne du her nævner?
Avatar billede bufferzone Praktikant
31. juli 2005 - 01:08 #3
Jeg ser lige om jeg kan finde noget og vender tilbage
Avatar billede bufferzone Praktikant
31. juli 2005 - 01:13 #4
http://www.retssal.dk/emneindex.php3?vis=n&side=67
http://www.retssal.dk/emneindex.php3?vis=n&side=485
http://www.advodan.dk/sw/frontend/show.asp?parent=996&menu_parent=&layout=0

Søg på ibrugtagning, men du bør læse artiklerne i deres fulde længde

Der er flere, jeg søgte i google med "ibrugtagning varemærkeregistrering" (uden ")
Avatar billede fifie Nybegynder
31. juli 2005 - 01:21 #5
Ok tusinde tak, kikker lige på det.........