Avatar billede it-studerende Nybegynder
30. juli 2005 - 18:50 Der er 10 kommentarer

upload billede

på min hjemmeside er en del af det brugerbegrænset, brugen har en profil og jeg vil gerne give mulighed for at upload et billed til sin profil.

Jeg bruger, som kategorien giver udtryk for, ASP og MS SQL på min hjemmeside.

Er der en der kan hjælpe mig?
Avatar billede keysersoze Guru
30. juli 2005 - 19:15 #1
to muligheder - en god og en dårlig.

den dårlige er at du finder et script på enten netcoders.dk eller activeserverpages.dk som hedder "upload uden komponent" eller noget i den retning

den gode er at du finder ud af hvilket upload-komponent din server understøtter og så kan du finde færdige eksempler på komponentens hjemmeside.
Avatar billede it-studerende Nybegynder
30. juli 2005 - 19:16 #2
ok, komponent???? IIS?
Avatar billede keysersoze Guru
30. juli 2005 - 19:36 #3
ja - komponent.... fx aspupload eller aspsmartupload. som udgangspunkt har asp ikke sådanne funktioner.
Avatar billede keysersoze Guru
30. juli 2005 - 19:37 #4
altså - et komponent er et tredieparts "program" der installeres på serveren og som kan kaldes i asp
Avatar billede it-studerende Nybegynder
30. juli 2005 - 20:59 #5
ah ok
Avatar billede it-studerende Nybegynder
30. juli 2005 - 21:28 #6
så jeg skal installere fx aspsmartupload?
Avatar billede keysersoze Guru
30. juli 2005 - 23:10 #7
du kan kun installere det hvis du kan administrere serveren - har du lejet et webhotel kan du ikke selv installere det.

men ellers kan du som sagt finde et færdigt script på en af de nævnte sider der kører uden komponent - det er bare betydeligt sværere at gå til og heller ikke lige så godt.
Avatar billede it-studerende Nybegynder
30. juli 2005 - 23:11 #8
jeg hoster selv
Avatar billede keysersoze Guru
30. juli 2005 - 23:27 #9
i så fald vil aspsmartupload være et godt - og billigt - valg at installere. derudover har de også nogle ganske udemærkede kodeeksempler
Avatar billede keysersoze Guru
31. januar 2006 - 19:56 #10
lukketid?