Avatar billede delwin Nybegynder
10. april 2001 - 16:04 Der er 45 kommentarer og
1 løsning

kongensgade.dk

Tjaa.. hvis folk bruger eksperten til at sælge deres domæner, vil jeg da også prøve..

Jeg står i den situation at have erhvervet domænenavnet kongensgade.dk sammen med en partner, og da vores ellers så fine plan for det er faldet sammen, vil vi sælge domænet..

Domænet sælges uden site, da der ikke er noget site..

min pris.. 20000kr

Takker
Avatar billede disky Nybegynder
10. april 2001 - 16:05 #1
HAHAHA

tror du selv nogen gider give det ?

Du kan få 15,-
Avatar billede no_doubt Nybegynder
10. april 2001 - 16:08 #2
Ej jeg vil godt stikke ham, 17 kr. :-)
Avatar billede nomiz Nybegynder
10. april 2001 - 16:08 #3
jeg byder 16
Avatar billede klas Juniormester
10. april 2001 - 16:08 #4
;o)
Avatar billede nomiz Nybegynder
10. april 2001 - 16:08 #5
aah, så 20 da\"!
Avatar billede disky Nybegynder
10. april 2001 - 16:09 #6
ha den slår jeg 25,- (ex moms)
Avatar billede cybershit Nybegynder
10. april 2001 - 16:09 #7
Synst at vi ikke længere har både 5 og 10 øre ellers ville jeg da godt have budt 15 øre.

Navnet kongensgade.dk er da ikke noget specielt så hvorfor forlanger du så 20.000 kr.

Avatar billede nomiz Nybegynder
10. april 2001 - 16:09 #8
hmm, 30 kr.!
Avatar billede disky Nybegynder
10. april 2001 - 16:10 #9
er det ikke at være domæne haj ??
Avatar billede klas Juniormester
10. april 2001 - 16:10 #10
tror der er kommet et par nuller for meget på . .
Avatar billede no_doubt Nybegynder
10. april 2001 - 16:10 #11
31.25 my final offer *g*
Avatar billede cybershit Nybegynder
10. april 2001 - 16:11 #12
Nul er jo ingenting - de skulle blot have været foran 2 tallet og ikke som nu efter
Avatar billede limemedia Nybegynder
10. april 2001 - 16:11 #13
cybershit og andre >> kongensgade er ikke noget dårligt domæne men uden forretningsplan, ide, site er prisen overskudt ja, men giv dog manden en chance istedet for at håne...
Avatar billede visionmagic Nybegynder
10. april 2001 - 16:11 #14
delwin:> tager du dankort?? så byder jeg 31.26 *FASAG*
Avatar billede disky Nybegynder
10. april 2001 - 16:12 #15
ljweb: det er da helt til grin at forsøge at sælge et domæne her inde.

Og det er jo kun navnet på en vej.

Men jeg skal lige ringe til banken og høre om jeg kan låne 40,- til mit næste bud
Avatar billede cybershit Nybegynder
10. april 2001 - 16:13 #16
Ljweb>>>> det skal ikke opfattes som hån eller ligende men mange har den opfattelse at det domænenavn er mange penge værd - det er de ofte ikke - de fleste kan aldrig sælges - derfor
Avatar billede limemedia Nybegynder
10. april 2001 - 16:13 #17
disky >> måske, men det retfærdiggør ikke en stening... manden finder nok ud af at prisen er alt alt for høj når han ikke får nogen bud...
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
10. april 2001 - 16:20 #18
Så vil jeg også være med...

Byd løs på http://www.nikolajdu.dk - I kan få grafikken med i købet... *GGGG*

P.s. Glemte jeg at sige at budene starter ved 250 kilo.
Avatar billede delwin Nybegynder
10. april 2001 - 16:22 #19
Forretningsideen var på plads.. min partner har erfaring med den slags ting.. + at vi rent faktisk havde en investor..

Til at nogle af jer mener at det er et dårligt domænenavn, kan jeg kun svare, at der ligger 20 kongensgader i danmark, og at de fleste af dem er forretningsgader.

Dette kombineret med en hardcore shopløsning og noget godt planlægningsarbejde, kan blive til en meget stor forretning.

Om i (som ljweb så fint udtrykker det :-)))) stener mig, rør mig ikke.. Vi har tidligere haft tilbud på domænet og det ryger bare den vej så..

Det eneste der undrer mig, er at der er så mange der har kommentarer til mit salg af kongensgade.dk, så kort efter at jeg har sat det til salg.. Hvordan kan i egentlig nå at vurdere værdien af en domænenavn på så få sekunder.. Altså, jeg er den lykkelige ejer af over 200 .com domæner, men de fleste af dem jeg mente ville blive store, er endt som middelmådige, mens flere andre er meget meget store sites..

Takker
Avatar billede hyperactive Nybegynder
10. april 2001 - 16:25 #20
delwin.... Har sq på fornemmelsen at du får svært ved at sælge det for den pris.
Avatar billede hyperactive Nybegynder
10. april 2001 - 16:25 #21
måske for 1-2 år siden da dotcom feberen rasede.... Der kunne man altid ta\' r.... på en eller anden ;o)
Avatar billede popp Nybegynder
10. april 2001 - 16:26 #22
Du kunne eventuelt henvende dig til et web bureau, som ligger i st.kongensgade kbh. Firmaet hedder enovasion... Det kunne være at det havde interesse...
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
10. april 2001 - 16:26 #23
Jeg tror ikke folk har vurderet selve domænet. Næh, de har bare konstateret at www.eksperten.dk ikke er et sted hvor vi bytter klistermærker eller sælge vaskemaskiner.

Forestil dig hvor mange reklamer der ville være herinde, hvis det var bredt accepteret - Det ville blive frygteligt.

/Nikolaj
Avatar billede delwin Nybegynder
10. april 2001 - 16:29 #24
nikolajdu >> Det vil jeg give dig 100% ret i.. Men det er også en smule svært at vurdere hvorvidt det er tilladt at sælge domæner og ideer i en kategori, som f.eks. opstart.. Det er jo efterhånden blevet en fast del af inventaret i denne kategori at der er sådanne ting til salg..
Avatar billede delwin Nybegynder
10. april 2001 - 16:32 #25

Jeg vil også lige nævne at sælge domæner ikke er det jeg normalt gør i.. Normalt bygger jeg siderne til dem..

Men da jeg gennem mit netværk, har fået vurderet domænet til over den pris, tænkte jeg at der måske var nogen herinde der var interesseret..
Avatar billede tommyf Nybegynder
10. april 2001 - 16:33 #26
Jeg synes umildbart at denne form for salg måske høre lidt hjemme i denne kategori?

... en sjov idee, køb alle domains fra 1.dk til 1000.dk og tilbyd folk, billigt, at købe deres husnummer, f.eks ribesvej.33.dk :o)
Mange er desværre optaget.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
10. april 2001 - 16:37 #27
Delwin -

Jeg kan sagtens godtage at der dukker de her spørgsmål op i ny og næ, men jeg er bange for at det vil tage overhånd. :-( Stedet her er trods alt stadig et hjælpeforum. Hvis man kigger på indlæg under \"opstart\" er der ikke mange der har held med noget som helst.
Avatar billede delwin Nybegynder
10. april 2001 - 16:37 #28
Jeg har tit tænkt på hvorfor staten ikke, hvis de vil have danmark til at være førende itnation, køber alle adresse.. hvad er der.. 500000 husstande i danmark.. og så låser dem til husene.. så kan de sikre sig at alle har en email adresse + mulighed for en hjemmeside..

Det ville de da kunne prale med i det store udland, til alle deres fine politiske møder..
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
10. april 2001 - 16:40 #29
he he. God idé. Tror jeg starter med at købe classensgade.dk. Der bor sgu så mange rige mennesker her i gaden, så det må da kunne kaste noget af sig - Eller så ihvertilfald sælge det til staten i sidste ende....
Avatar billede tommyf Nybegynder
10. april 2001 - 16:46 #30
... var det ikke bililgere at købe 1000 domainer 1-1000 i stedet for ribesvej33 & ribesvej34 ... etc.?
Så kunne det fungere som subdomains:
ribesvej.33.dk
gyvelvej.33.dk
classensgade.33.dk
Ikke fordi det nogensinde sker (nogen der sagde, \"aldrig sig aldrig\"?).
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
10. april 2001 - 16:48 #31
hellere classensgade.13.dk *GGG*
Avatar billede delwin Nybegynder
10. april 2001 - 16:51 #32
Jo.. Det er det vel.. men cybercity sidder MEGET tungt på en masse af de tal.. :-(
Avatar billede tommyf Nybegynder
10. april 2001 - 16:54 #33
Et vildt gæt vil være at 6.dk også er optaget :o)
Avatar billede theartist Nybegynder
10. april 2001 - 16:54 #34
Nu vi er igang med at sælge ud af vores domæner, så kan i få www.websinke.dk billigt, men så skal i også være hurtige :-).

Er der nogen der måske har et domæne der er mere tosset end det?

Avatar billede delwin Nybegynder
10. april 2001 - 17:10 #35
Jeg tror at jeg, med fare for at blive kaldt diverse ukvemsord, vil lukke dette spørgsmål og sælge domænet til anden side.

Interessen for en regulær handel herinde virker ikke overvældende..

Men der er da kommet lidt godt ud af det.. Dette spørgsmål har styrket min respekt for visse personer, og gjort det modsatte for visse andre..
Avatar billede lojmann Nybegynder
10. april 2001 - 17:40 #36
Find et andet sted og sælge, det er jo ikke et hestemarked det her!
Avatar billede disky Nybegynder
10. april 2001 - 18:41 #37
delwin:

Du har selv indrømmet hvad du er nemlig en domæne haj.

Og eksperten er ikke en dårlig efterligning af en internet auktion.

Men prøv at smid den på qxl
Avatar billede delwin Nybegynder
10. april 2001 - 18:48 #38
lojmann > Jeg har jo sagt at jeg finder et andet sted at sælge det.. Det er faktisk næsten solgt allerede..

disky > Hvad gør mig dog til en domæne haj.. At jeg har over 200 domæner.. gør det microsoft til domæne hajer at de har over 1700 domæner.. De har indhold på deres sider.. Det har jeg også..
Avatar billede neo_bill Nybegynder
10. april 2001 - 18:51 #39
Hmmm, Jeg byder 20000 (øre)
Avatar billede disky Nybegynder
10. april 2001 - 20:25 #40
delwin: du skriver følgende:

Altså, jeg er den lykkelige ejer af over 200 .com domæner, men de fleste af dem jeg mente ville blive store, er endt som middelmådige, mens flere andre er meget meget store sites..

siden du forsøger at sælge et domæne (og så et sted hvor man hjælper hinanden) og fortæller at du ejer en masse domæner som er store site, går jeg kraftigt ud fra at du ejer dem for at sælge dem.

Jeg ejer selv ca 10 .dk domæner men på ALLE dem er der non kommercielle ting, og jeg har bestemt ikke tænkt på at sælge dem.

Men okay så kalder vi dig \'domæne sælger i det forkerte forum\'
Avatar billede delwin Nybegynder
10. april 2001 - 20:39 #41
disky >

Jeg har aldrig sagt at jeg vil sælge nogle af mine andre domæner.. Jeg tror du lægger ord i munden på mig.. Men det må du egentlig selv om..

Og det er da fint at du har 10 non-kommercielle domæner, men jeg har mine sider for at leve af dem.. og det gør jeg.. Det kan jeg ikke rigtig gøre i længere tid hvis jeg sælger dem.. Nu havde jeg tilfældigvis det her domæne liggende, og tænkte at jeg ville sælge det.. Jeg kan ikke se hvordan det gør mig til den store onde domæne haj..

Og hvis jeg havde levet af at sælge domæner, havde jeg egentlig også haft det fint med det..

Du har jo nok ret i at det her ikke er det rigtige sted at sælge domæner.. men det er vel heller ikke det rigtige sted at starte en flame war.. især ikke mod en der aldrig har gjort dig nogen.. endsige snakket til dig..

Det kan vel koges ned til dette..

1. Jeg tænkte mig ikke om da jeg satte domæner til salg herinde.. Fint.. Eksperten er ikke ment som en auktion.. Oki.. Det er vi alle enige om..

2. De første posts gjorde grin med mig.. fint.. det generer mig ikke.. Det siger mig mere om proffesionaliten ved de mennesker der er i den her kategori..

3. Jeg lukker spørgsmålet da jeg indser at dette ikke var stedet at sælge domænet..

4. Du kalder mig den store onde kapitalist, der kun er ude på at stjæle mad fra børn i 3. verdenslande.. eller i hvert fald en slem slem domæne haj.

5. Jeg skal åbentbart til at forsvare at jeg lever af at bygge/drive hjemmesider..

Derudover virker det lidt underholdende at du føler trang til at hæve dig over mig ved at skrive at du har 10 non-kommercielle domæner som DU I HVERT FALD IKKE VIL SÆLGE..

Men det har vel egentlig været en meget skæg dag alligevel..
Avatar billede disky Nybegynder
10. april 2001 - 23:45 #42
delwin: jeg tror du har misforstået en hel del.

Jeg er 100% fuldstændigt hamrende ligeglad med om du tjener millioner på at sælge dine domæner eller på bare at have dem.

Det jeg synes er morsomt er stedet du vil sælge domænet, og ikke mindst prisen.

Det er korrekt at det korrekte domæne sagtens kan være meget mere værd, men mange på eksperten er teenagere som vil lære at lave ting og sager.

Angående pkt 5. det behøves du ikke at gøre for min skyld.

En af nordens største internet portaler er skyld i at jeg får løn, dem er jeg nemlig udvikler for.

Som sagt det er stedet du forsøger at sælge dit domæne der gør at jeg prikker lidt til dig :-)

Hvis du har forstået det negativ, vil jeg hermed gerne undskylde, for det var ikke meningen. Håber det er ok ?
Avatar billede cluster Nybegynder
19. april 2001 - 16:25 #43
Delwin - min vurdering er at kongensgade.dk ikke er det helt store værd uden en rigtig god businessplan.

sex.com, bank.com, etc. er mange millioner værd selv uden noget site. Kongensgade er ikke dårligt, men der er bare så mange domæner der er bedre eller lige så gode. Alle disse tusinder af domæner ligger måske til en pris på 100 - 1000 kr.

Min vurdering er at kongensgade vil være et blandt mange.

Hvis du kan sælge det for 20000 kr så skulle du ikke spilde tiden herinde. Sælg det!

Desuden er domænet 6.dk IKKE optaget!

Det er det ikke fordi det ikke eksisterer, domænenavne skal være 2-3 karakterer minimum.
Avatar billede theartist Nybegynder
19. april 2001 - 16:34 #44
ikke danske... de må gerne være 1 karakter, men det er korrekt at .com domæne minimum skal være 2!

Se f.eks. www.b.dk
Avatar billede giang Nybegynder
26. oktober 2005 - 14:20 #45
Hvis domænet stadig er tilsalg kan du prøve at sælge det på www.alletiders-internet.dk
Avatar billede nire Nybegynder
05. maj 2006 - 12:08 #46
er der nogen som hved hvor jeg billigt kan registrere et .nu domæne???