Avatar billede ljungberg Nybegynder
28. juli 2005 - 22:37 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

data recovery

Jeg har en dell hvor harddisken desværre er crashet. jeg har forsøgt at sætte den over i et eksternt kabinet, men der går meget kort tid fra jeg tænder til der lyder en grim sluk lyd, der minder om gas der går af en ballon! Jeg vil meget gerne ha reddet mine data og der er nok kun en vej og det er at betale! men så er spørgsmålet hvor en fattig studerende skal henvende sig for at få det gjort billigst muligt? Nogen der har erfaringer med nogle firmaer?
Avatar billede screem_brille Novice
28. juli 2005 - 22:41 #1
data rekonstruering og billig er 2 ord der ikke ses i samme sætning, er disken defekt er der kun fimaer som IBAS og lignende som kan genskabe data, og det koster ca 3000 for en analyse, og fra ca 10000 og opefter for de genskaber data.
Avatar billede levithan Nybegynder
29. juli 2005 - 01:15 #2
vogon i norge tager MAX 8000 kr for private for at hente data ud. også hvis det betyder at putte nyt styre system indmad i harddisken eller blot trækker ud på cder eller anden medie
Avatar billede ljungberg Nybegynder
29. juli 2005 - 17:39 #3
det var det jeg frygtede! Men i mellemtiden har jeg været så heldig at jeg fik liv i disken og nåede at få de data ud, som jeg helst ikke ville miste! Jeg ved ikke hvordan det kan ske, men da jeg kom hjem fra en kamerat, hvor jeg forgæves havde forsøgt at få liv i den, skulle jeg lige forsøge en gang herhjemme også, og så var der liv i ca. 30 minutter! Men tak for de svar der er kommet!
Avatar billede farmer Nybegynder
07. august 2006 - 11:14 #4
Har søgt lidt uden hjælp her på eksperten til ovenstående, så vil lige bidrage med min erfaring: Jeg har med stor success genskabt data vha. GetDataBack for NTFS-harddiske, hvor filsystemer af den ene eller anden grund er gået i udu. Det er tidskrævende, og nogle gange findes partitioner, som lapper over, så man skal bruge lidt fornuft, for at forstå sit gamel HD setup.

Mht. genskab af data, hvor diskene er defekte, har jeg fundet dette link og snakket med firmaet i telefonen: http://www.dkcdatarecovery.dk. Deres analyse er gratis, og forsøg på genskab af data koster fra kr. 1.500,- Jeg ved så ikke, om de kan levere varen, men nu ryger to af mine diske i hvert tilfælde af sted til dem.