Avatar billede starfish Nybegynder
27. juli 2005 - 22:41 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Både PC2100 og PC3200 ram i samme maskine?

Hej.

Jeg står og overvejer at anskafe mig noget mere ram og har set at prisen or PC2100 er dyrere end PC3200 eksempelvis.

Vil min PC godt kunne køre med begge typer installeret. Jeg går ud fra at hvis det kan lade sig gøre, så vil det ikke være hurtigere end det langsommeste ram, men det er også ligemeget. kan jo altid skifte PC2100 ramen, når jeg får råd :)

Det er en ASUS P4B266 med en P4 2.66 Ghz processor.
Avatar billede halifax Nybegynder
27. juli 2005 - 23:00 #1
Du skulle nok kunne køre med DDR400, PC3200 ram, og sammen med andre vil de køre langsomste fællesnævner, præcist som du skriver.
Flere andre har brugt den fremgangsmåde.
Avatar billede isojumper Nybegynder
29. juli 2005 - 06:34 #2
I manualen til dit bundkort står der, at boardet kun understøtter pc1600 og pc2100 ram. Du kan risikere, at boardet ikke kan genkende pc3200 rammene. Desuden er prisforskellen ikke stor, men dine pc2100 ram vil naturligvis næppe kunne genbruges ved næste bundkort-opgradering.
Avatar billede starfish Nybegynder
29. juli 2005 - 17:52 #3
Jeg købte en stang DR400 ram og det virker tilsyneladende fint. jeg har nu 2x512 mb i.

Dog kan jeg ikke sætte min sidste 256 mb stang i. Så vil PC'en ikke starte?
Avatar billede somaliomar Praktikant
18. januar 2006 - 13:19 #4
starfish: Hvilke typer RAM har du installeret på maskinen? Evt. et link i edbpriser.dk? Tak...