Avatar billede jesper-madsen Nybegynder
27. juli 2005 - 03:12 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Inspiration til et "KARMA"-system

Hejsa, vil gerne have en løsning evt. få fortalt en løsning til at lave et karma system.

Behøves intet kode - vil bare gerne vide hvordan man laver det.

På forhånd tak.
Avatar billede kawsper Nybegynder
27. juli 2005 - 07:22 #1
Ligesom på eksperten eller hvordan?
Avatar billede jaw Nybegynder
27. juli 2005 - 10:45 #2
Du kan jo lave en dropdown med f.eks. 10% - 20% - 30% etc. eller en karakter f.eks. fra 1 til 5. Så smider du de resultater fra brugerne ind i en tabel med den bruger der giver, den bruger der modtager samt den givne karakter.

Udhent det hele og foretag nogen ganske få matematiske udregninger så du ender med at have den samlede karakter. F.eks. vil  2 + 3 + 4 = 9 / 3 = 3.

Get the point? :)
Avatar billede busschou Praktikant
27. juli 2005 - 10:50 #3
Og hvis man må komme med forslag til selve systemet, så vil jeg foreslå det ikke som her på experten er anonymt.
Jeg finder det i hvert fald irriterende at man kan få såvel dårlig som god karma uden en eneste kommentar om hvorfor den er som den er
Jeg synes et karma system skal være til for at man kan bedømme andre brugere som såvel sig selv
Og hvis man ikke ved hvad man har gjort godt eller skidt, ja så kan man ikke bruge systemet til noget i mine øjne
---
Men som jaw siger så gem det hele i en tabel i din database og kør lidt matematik på det.
En funktion ligesom her på exp hvor man senere kan rette i sin karma tildelinger ville nok også være en god ting :o)
Avatar billede jaw Nybegynder
27. juli 2005 - 10:53 #4
Helt enig busschou :)
Avatar billede jesper-madsen Nybegynder
27. juli 2005 - 16:24 #5
Gode drenge ;O) - Læg svar begge!
Avatar billede busschou Praktikant
27. juli 2005 - 16:26 #6
svar herfra :o)
Avatar billede jaw Nybegynder
27. juli 2005 - 16:26 #7
Roger, roger !