Avatar billede brianalbertsen Nybegynder
10. april 2001 - 10:53 Der er 26 kommentarer og
1 løsning

Læreplads IT-supporter

Hejsa jeg er 17 år og hedder Brian.
Jeg er ved at udanne mig til IT-supporter og jeg mangler en læreplads. Kender du et firma eller er du ansat i et som søger elever ville jeg blive meget glad hvis du gad og droppe en mail af til mig.
PS: Jeg bor i STOR-København...
På forhånd tak.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
10. april 2001 - 11:03 #1
se http://www.eksperten.dk/spm/63157
Det er som datamekaniker, men IT-Supporter er jo bare en havl datamekaniker
Avatar billede rkhdk Nybegynder
10. april 2001 - 11:04 #2
ups havl = halv
Avatar billede brianalbertsen Nybegynder
10. april 2001 - 11:11 #3
Hvad kan jeg bruge det til?
Avatar billede rkhdk Nybegynder
10. april 2001 - 11:13 #4
der kan du se nogle virksomheder der tager datamekanikere/IT-supportere!, så kan du skriv til Dem!
Avatar billede brianalbertsen Nybegynder
10. april 2001 - 11:21 #5
Nå OK mange tak jeg prøver mig frem!
mange tak!
Avatar billede rkhdk Nybegynder
10. april 2001 - 11:25 #6
hvorfor har du så afvist mit svar?
Avatar billede brianalbertsen Nybegynder
10. april 2001 - 11:30 #7
SORRY skriv et eller andet jeg tastede forkert!
Avatar billede rkhdk Nybegynder
10. april 2001 - 11:33 #8
oki.  Takker :o)
Avatar billede hesse Nybegynder
10. april 2001 - 11:45 #9
hejs jeg søger også læreplads som IT-Supporter søg alle steder det virker det er simpelhent fordi de ikke kender uddannelsen
Avatar billede brianalbertsen Nybegynder
10. april 2001 - 11:58 #10
Jeg ved det godt men det er totalt nederen man prøver og prøver men der sker ikke en skid!
Avatar billede hesse Nybegynder
10. april 2001 - 18:11 #11
Jeg har sent omkring 66 ansøgninger og har kun hørt fra ca 10, men det værste man kan gøre er at midste håbet jeg er nu kommet i skolepraktik od det er ikke så slemt som det lyder til men vi har fået den fordel at vi må skrive til firmaet at vi kan lånes ud i 3 måneder på skolens regneing så de kan se hvad udd. drejer sig om.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
10. april 2001 - 21:10 #12
hesse => I må have en særregel, hvis I kan blive udlånt i 3 måneder for skolens regning!
reglen for som andre er:
Du må blive udlånt til en virksomhed i én måned, på skolens regning!
De to næste månder er på virksomhedens regning, og IKKE på skolens regning! hvis du vil vide mere om det kan du evt. kontakte Undervisningsministeriet www.uvm.dk
Avatar billede runeevers Nybegynder
11. april 2001 - 17:26 #13
brianalbertsen >> jeg kender nogen inden for siemens, og de har før været meget hjælpsomme. Hvis du sender en ansøgning til webmaster@heickendorf.zzn.com skal jeg nok sørge for at få den ekspederet videre.
Avatar billede brianalbertsen Nybegynder
11. april 2001 - 19:18 #14
Jeg er også kommet i skolepraktik og det er sq meget være end det lyder. Man sidder bare og klør sig i røven!
RUNEEVERS: Det vil jeg da helt sikkert gøre, mange tak for hjælpen, og kan jeg gøre noget for dig igen må du endelig skrive!
Avatar billede pcn Nybegynder
15. april 2001 - 17:06 #15
Jeg har haft 12 i IT/EDB praktik, og de klør sig ikke i rø.. når de er sammen med mig, men går hjem 2. aften og splitter deres computer for at sætte den rigtigt sammen.
pcn
Avatar billede rkhdk Nybegynder
15. april 2001 - 18:49 #16
pcn => så de været heldige!
Jeg har nu været i SKP 2 steder!
Begge steder har i ikke lavet andet en at stirre ud i luften 80% af tiden!!!
Det første sted, var vi 30 stk, hvilket var 20 for meget!! der var slet ikke nok arbejde til halv delen!
Der hvor jeg er nu, er vi 4 datamekanikere, og vi laver ikke en skid, da der ikke er nok arbejde!
Efter sommerferien kommer der 30flere der skal gå sammen med os, også bliver der slet ikke noget at lave!!
Det skyldes alt sammen at der ikke er nok praktikpladser!! og at skolerne bare må tage flere end de kan klare!! jo flere man er, jo mindre laver man!! Vi er heldige hvis vi kan lave noget i 15min om dagen!
Avatar billede rkhdk Nybegynder
15. april 2001 - 18:50 #17
ups! så HAR de været heldig *S*
Avatar billede hesse Nybegynder
15. april 2001 - 20:44 #18
når jeg er færdig med 4 skoleperiode så skal jeg tilbage til skolepraktik og til den tid bliver vi over 100 elever i praktik så i skal ikke klage over at i er 30 elever.
Grunden til at der er mange der keder sig er at i ikke råber op eller går vidre til ledelsen med det det virker det gjorde det for os
Avatar billede rkhdk Nybegynder
15. april 2001 - 21:35 #19
hesse => VI råber meget op!!! vi klager næsten hverdag til skolen!! men de siger at der desværre ikke er noget arbejde til os!!
nu er jeg ansat i Nykøbing F. udlånt til Bornholms Erhvervsskole, I Nykøbing F. begynde de så (Admin) at give os nogle opg. men jeg var der kun i 2 måneder!! Og på Bornholm er der faktisk kun én der har lidt forstand (én lære på Erhvervsskolen ) på computere, og han er desværre meget tit syg! og han kan ikke hjælpe!
Avatar billede hesse Nybegynder
16. april 2001 - 12:43 #20
Hejsa igen
trug med at i går til undervisningsministeriet med det og gør det hvis det ikke hjælper så vil der komme opsyn på uddannelsen og bedre muligheder for at få en god uddannelse jeg er helt klart med på at få samlet nogle underskrifter fra Viborg / Bjeringbro området hvis det kommer så langt at vi skal gå til ministeriet
Avatar billede rkhdk Nybegynder
16. april 2001 - 13:15 #21
hesse => Hmm underskrift indsamling.. jeg vil foreslå det til dem jeg går sammen med..
Avatar billede hesse Nybegynder
17. april 2001 - 08:01 #22
hejsa
jeg er sikker på at det vil virke !!!!!
det er nok den eneste måde at vi kan få denne uddannelse til at blive bedre
Avatar billede brianalbertsen Nybegynder
19. april 2001 - 07:59 #23
Det var vist et stort emne jeg tog op der hvad!
Jeg er helt sikkert med på at samle underskrifter ind, hvis der er en der kan skrive et ordentligt pænt brev.
Avatar billede lakse Nybegynder
19. april 2001 - 08:28 #24
Hej alle
Ja pyhaa et følsomt emne. Jeg er selv igang med uddannelsen, og tror mig....det er ikke kun jer som har oplevet det som om det bare var en ny smart uddannelse som lige skulle jappes igennem for at få nogle flere i arbejde.
Vores klasse har en rimelig høj gennemsnitsalder, og derfor lå det os rimelig nemt at tage kampen op. Tro mig...vi har været hele møllen igennem. Vi har haft møder med Dansk metal som højt og helligt lovede guld og grønne skove, men hvad skete der...ikke en skid.
Vi har indset at denne her uddannelse er endnu et kneb på at tjene penge for teknisk skolerne, for det var dem selv som kom med ideen i første omgang.
Det eneste i kan gøre er at blive ved med at konfrontere dem med de problemer der nu engang er hos netop jeres skole. De er sikkert forskellige fra dem som vi har. Vi havde også skrevet et langt og proffesionelt brev til undervisningsministeriet, som blev bremset i sidste øjeblik af Dansk metal. Vi troede jo på dem.
Det er en lang og tung kamp, men bliv ved. Måske vores skoler skulle slå os sammen og gå videre i systemet?
Det skal dog siges at vi har opnået noget med alt det her \"ballade\".
Vores klasse er blevet splittet op for ligesom den vej igennem at prøvet at \"dæmpe\" os.
Jeg skal på 3 skoleperiode næste gang, og har hørt at der er sket lidt der.
Man har været tvunget til at ansætte nogel bedre lærer, og det bedste af alt....man har ansat en fuldtidssælger som tager rundt og spreder rygtet om uddannelsen. Nu vil mange sikkert sige...sikker en kværulant, men jeg har været hele dynen igennem, og det er fandme ikke sjovt når man nu gerne vil lære noget, og man så skal lære at hænge en lampe op og skrive dagbøger for at få tiden til at gå.
I skal bare blive ved, så bliver de nemlige \"bløde\" på et tidspunkt.
Trods alt...hvis ikke vi selv gjorde noget, ja så er jeg sikker på at der ikke var sket en skid.
Avatar billede hesse Nybegynder
19. april 2001 - 21:57 #25
Jeg er i gang med 3/4 skoleperiode nu tro mig du får noget at lave CISCO og det er bare svært
Avatar billede ruderkonge Nybegynder
23. april 2001 - 00:32 #26
Hej Brian

Jeg er ked af at sige dette, men uddannelsen som i tager under navnet \"it-administrator\" og \"it-supporter\" bliver som regel betegnet som værende en socialdemokratisk politik for at få flere væk fra ledigheds statistikken.

Men hvis du har gå-på-mod og er hårdt arbejdende skulle du alligevel ha\' en chance.

Kik ind hos cybercity i ny og næ - de har til tider brug for lidt studenter til support.

Held og lykke.
Avatar billede brianalbertsen Nybegynder
23. april 2001 - 11:49 #27
Jeg prøver indimellem Ruderkonge mange tak!