Avatar billede sjasendk Nybegynder
25. juli 2005 - 17:57 Der er 19 kommentarer

Access denied til filer på slave-disk (filer i windows XP)

Pga. en "NTLDR is missing press ctrl + alt + delete to restart" fejl vil windows xp ikke starte op på min maskine. Istedet for at prøve en masse gøgl for at fixe dette, har jeg i stedet valgt at sætte disken, hvor xp ligger, til som slave på en anden maskine (som også kører xp). Jeg har på den måde kunne redde en del af filerne men dog ikke de vigtigste der ligger under E:\Documents and Settings\Thomas -

Fejlen lyder E:\Documents and Settings\Thomas i not accessible
Access is denied

Hvordan kan jeg få adgang til de filer, så jeg kan redde dem ?

Alternativ kan jeg kopiere nogle filer ind på disken under windows så jeg kan starte ordentligt op på den disk ?

mvh sjasendk
Avatar billede dragonknight Juniormester
25. juli 2005 - 17:59 #1
Det er fordi denne installaton af XP ikke ejer filerne, og derfor vil den ikke give dig adgang.
Løsningen er at give XP ejerskab af filerne.
Avatar billede sjasendk Nybegynder
25. juli 2005 - 18:02 #2
Hvordan giver jeg så Xp ejerskab ??
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
25. juli 2005 - 18:03 #3
Er det XP prof eller XP home.

Du skal forsøge at logge på som administrator og overtage ejerskab af mappen.
Højreklik på mapperne og (her er jeg i tvivl - da domænemaskiner er lidt anderledes) du skal finde sikkerhed og deling - og der er en overtag ejerskab.
Jeg mener ikke at det virker på maskinen udenfor domæne (selvstændige maskiner), men jeg er ikke sikker. (når du har en anden hd - er det et andet styresystem, og derved kender den ikke de personlige mapper - ellers ville det være for nemt at knække personlige filer

Jeg vil hellere starte med at forsøge at fixe HD'en.

Hvor langt når du hvis HD - står som master?
Avatar billede sjasendk Nybegynder
25. juli 2005 - 18:11 #4
Begge OS er XP prof (UK) - jeg finder ikke noget under "sharing and security" som du foreslår - og du har ret i at de ville være for på den måde at komme ind til filerne..
Avatar billede ksoren Nybegynder
25. juli 2005 - 18:11 #5
http://support.microsoft.com/kb/308421/da

og det gælder uanset om man er i domæne eller arbejdsgruppe.
Avatar billede screem_brille Novice
25. juli 2005 - 18:15 #6
det virker på mskiner i både et domæne og uden de er, fælles er at det skal være en med adminstrator rettigheder som overtager ejerskabet.
Avatar billede Slettet bruger
25. juli 2005 - 19:07 #7
Nu er det jo ikke den store videnskab at kopiere "ntldr" over på disken http://www.helgec.dk/ntldr.html så det var måske værd at forsøhe
Avatar billede hcma Novice
25. juli 2005 - 19:41 #8
kan se at helgec allerede har givet en anvisning
men måske kan dette også gøre det, hvis man har flere harddiske/partitioner:
gå ind i bios'en og deaktiver alle drev, undtagen den harddisk hvor xp skal installeres på,
og cd drevet hvor xp cd'en sidder i. Sæt cd drevet øverst på boot sekvens listen, og så skulle det gerne virke igen.
Går ud fra at et af drevene lavede konflikter, måske pga. at xp er installeret på det ene eller fordi det er meget gamle drev.
Avatar billede sjasendk Nybegynder
25. juli 2005 - 20:09 #9
Tak for de mange svar. Især tak til ksoren, den løsning viste sig at helt på toppen.. Ville mægtig gerne give dig point, men jeg synes ikke lige det er til at gennemskue når dit indlæg ligger længere oppe i svarene. Hjælp?

/sjasendk
Avatar billede dragonknight Juniormester
25. juli 2005 - 22:03 #10
Det kan ksoren hjælpe dig med, ved at lægge et svar  :-9
Avatar billede screem_brille Novice
22. september 2005 - 01:38 #11
Kunne man forvente noget feedback ?
Avatar billede sjasendk Nybegynder
22. september 2005 - 09:41 #12
Hvad vil du vide ?
Avatar billede screem_brille Novice
22. september 2005 - 10:10 #13
jeg ville såmænd bare have dig til at få lukket spørgsmålet, da det irriterer mig at se så mange åbne spørgsmål (som jeg deltager i) *S*
Avatar billede hcma Novice
22. september 2005 - 11:34 #14
bed ksoren om at lægge et svar, som du så kan acceptere. hvis han/hun ikke reagerer, lægger du bare selv et svar og accepterer det efterfølgende, så spørgsmålet kan blive lukket.
Avatar billede screem_brille Novice
22. september 2005 - 11:57 #15
jeg vil da mene halvamatoer skrev det med at overtage ejerskab før ksoren
Avatar billede hcma Novice
22. september 2005 - 12:02 #16
screem_brille >>  sorry, my mistake (havde set mig blind på det link ksoren lagde)
Avatar billede sjasendk Nybegynder
22. september 2005 - 12:21 #17
Ok.. ksoren smid et svar hvis du vil have et point...
Avatar billede Slettet bruger
09. august 2006 - 21:36 #18
Du har måske ikke fået det til at køre endnu ??
Avatar billede screem_brille Novice
09. februar 2007 - 02:14 #19
brug for mere hjælp ?