Avatar billede thesphinx Nybegynder
25. juli 2005 - 10:11 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Kommentar til nyt design

Så har jeg så småt fået designet et nyt design.
http://web-town.dk/shred/

Det består indtil videre udelukkende som billede og der vil sikkert blive tilføjet lidt når det blivet skåret ud. Men ellers er det i store træk færdigt.:-)

Hvad synes i om det?
Avatar billede trekkies Juniormester
25. juli 2005 - 11:10 #1
Fin side, men for meget gult.

Du har en stor fejl på siden, du mangler en encoding på siden, du kan bruge denne:
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">

Den skal være i din head.

Der er fejl i denne linie:
<body topmargin="0" background="bg.png">

Validatoren siger et topmargin skal laves i css filen.
Avatar billede trekkies Juniormester
25. juli 2005 - 11:12 #2
Jeg kører med 1280x1024 og skal men scrolle ned for at se det nederst, tænk hvis man så kører med en lavere opløsning, så er man på den :)

Når at jeg validere din css file siger den at filen ikke findes.
Avatar billede thesphinx Nybegynder
25. juli 2005 - 11:15 #3
Jeg ser lige om jeg kan skrue lidt ned for det gule, dog ikke sikkert;)
Kodningen ved jeg godt det er også kun sat op for at i kan se det som en helhed, der bliver først kigget på koden når designet er endeligt fastlagt.
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
25. juli 2005 - 11:19 #4
trekkies >>  det er fordi han har sat et png billede ind for at vise sin side, det er derfor ikke selve siden men blot et billede af den!

Men vurderer man den udfra brugervenlighed er den alt for lys, det er simpelhen meget svært at skelne de enkelte elementer fra hinanden og det er en smule utydeligt.

Designet er derimod rigtigt flot og ville være ganske godt hvis det var i lidt mørkere farve således det var tydeligere.

mvh
Mads
Avatar billede thesphinx Nybegynder
25. juli 2005 - 11:20 #5
Siden er lavet udfra at de fleste kører med en minimumsopløsning på 1024. Du kommer til at skulle scrolle meget længere ned når jeg får siden færdig. Af den simple grund at jeg udelukkende bruger frames til diverse små ting, aldrig selve indholdet.
Som sagt så er det kun en simpel side med et billede. Der er ingen anden kode endnu.:)
Avatar billede thesphinx Nybegynder
25. juli 2005 - 11:22 #6
foxmulder58 >> lige mine ord.:)
Jeg sidder selv i øjeblikket og ser siden på en bærbar, der kan jeg godt se hvad du mener. Jeg prøver lige at arbejde lidt med farverne så den bliver mere tydelig.
Avatar billede trekkies Juniormester
25. juli 2005 - 12:41 #7
foxmulder58:
Havde ikke set at det var et billed :)

Farverne er bedre på den gammel side, men designet er bedre på den nye side.

Jeg synes at det er vigtigt at siden valideres af W3C.
HTML:
http://validator.w3.org/

CSS:
http://jigsaw.w3.org/css-validator/

Men det er bare min vudering :)
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
25. juli 2005 - 15:09 #8
Trekkies >> jeps det er en helt klar god idé at validere disse ud fra W3C.

:)

mvh
Mads
Avatar billede thesphinx Nybegynder
25. juli 2005 - 17:00 #9
http://web-town.dk/shred/index1.html
Ændret lidt på det, baggrunden skal dog sikkert ændres så det passer bedre:)
Avatar billede mobius6 Juniormester
08. august 2005 - 19:17 #10
ændringen er ikke til det bedre ;)

ja, det er "for gult" = læsbarheden er ikke god
prøv at lave ALLE dine overskrifter og headers mørk grå eller sorte.

at sitet som sælger templates selv ligner en template har jeg svært at vurdere om det er en svaghed eller styrke?

strukturen er god, let overskuelig og jeg har ingen problemer med at skulle scrolle lidt ned. (1024x768)

Knapperne er lidt bombastiske forsøg evt at lave den en anelse mindre.

logo er FOR underspillet, frem med det!

byt evt om på "søgning" og "brugeradgang" som bruger vil jeg gerne søge UDEN at skulle scrolle.

forsøg evt. med en baggrund som i version 1 men lav den mørkere.
Avatar billede mobius6 Juniormester
08. august 2005 - 19:18 #11
data "holderne" er unødvendige og forstyrrer mere end de gavner( = slet dem) det er fint nok bare med talene.