Avatar billede warren27 Nybegynder
22. juli 2005 - 17:51 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

yalla.dk

Hejsa, vil I være venlige at vudere min hjemmeside. Jeg ved godt at min hjemmeside ikke overholder de der standarder, men jeg så længe min hjemmeside kan ses i de forskellige browser, så er jeg lidt ligeglad med det iøjeblikket. Har I forslag til hvad der evt mere skal kunne finde på hjemmesiden ?

http://www.yalla.dk
Avatar billede trekkies Juniormester
22. juli 2005 - 18:05 #1
Du mangler en encoding på siden, du kan bruge denne:
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">

Du mangler også en doctype på siden, du kan bruge denne:
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"
"http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">

Start html skal være sådan:
<html>
<head>
<title>
Her er titlen
</title>
</head>
<body>

</body>
</html>

Din slut head skal længere op på siden.

Nyt logo vil pynte på siden.

Kan ikke lide at man skal scroll så maget, f.eks. jeg kører med 1280x1024, tænk hvis man kører med 800x600, så er man på den, del siden op f.eks. lav så kun 10 stk bliver vist af gangen.
Avatar billede trekkies Juniormester
22. juli 2005 - 18:07 #2
Når at du har rettet doctype og encoding, skal du teste dine sider her:
http://validator.w3.org/
Avatar billede trekkies Juniormester
22. juli 2005 - 18:08 #3
Du skal sætte doctype og encoding ind på siden sådan:
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"
"http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">
<html>
<head>
<title>
Her er titlen
</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
</head>
<body>
  Din kode
</body>
</html>
Avatar billede warren27 Nybegynder
22. juli 2005 - 18:38 #4
Hej trekkies:

Hvad var det du ikke forstod, jeg var ligeglad med de der standarder, ihvertfald for øjeblikket (de næste 3 år eller noget i den stil) - sorry ikke for at være sur...

Jeg kan godt se det ikke er så sjovt at scolle så meget, men nyhederne vil også blive slettet lidt efter lidt, og jeg har endda overvejet kun at vise de første 5 nyheder, men jeg skal lige tænke lidt mere over det.
Avatar billede ture Nybegynder
23. juli 2005 - 13:27 #5
så slet den.. den sux!
hvis du ikke gør noget ved den gider man jo ffs ikke kigge pålortet vel?
Get a grab n00b.
Avatar billede ture Nybegynder
23. juli 2005 - 13:27 #6
og så er din daglig dag sgu entlig ik så skide spændende after all...
Avatar billede goose Nybegynder
24. juli 2005 - 10:45 #7
Jeg kunne godt tænke mig at vide hvad formålet er med din hjemmeside ?

Har du rettighederne til de animationer du har lagt ud på siden ?

Det er kedelig i farvevalget, indholdet er ikke noget nyt og udover det ved jeg ikke hvad jeg skal vurderer på ?

Du burde måske suse lidt rundt på nettet og blive inspireret lidt ud i det grafiske, og skulle du nu komme forbi en side der fortæller lidt om vigtigheden af at en side validerer, så slå lige bremsen i og læs den :o)

/Goose
Avatar billede ture Nybegynder
24. juli 2005 - 18:31 #8
ja smukkere kunne det ikke siges :)

og ja.. hvad med rettighederne evt?
Fanme manger der skider på dem, og det burgte bekæmpes seriøst hårdt..
Avatar billede warren27 Nybegynder
24. juli 2005 - 22:13 #9
Jeg vidste godt jeg ville blive nakket for sådan en udtagelse, men jeg kan da ikke gøre for at jeg ikke lige pt gider at sætte mig ind i det med standarderne.

Formålet med siden er bare min personlige losseplads, og så underholde min venner og familie - og så eventuelt dem der kommer forbi.

Jeg har ikke rettigheder til nogen af billederne, spil og flash - men ihvertfald 80% af det er gratis ting, og noget af det har jeg fået lov til at låne fra andre.
Avatar billede goose Nybegynder
24. juli 2005 - 23:06 #10
Nu var det ikke for at "nakke" dig på nogen måde og det er muligt din side tjener et formål, jeg kunne blot ikke gennemskue hvilket.

Du lagde det blot ud til offentlig debattering og derfor skrev jeg som jeg gjorde.

No offence og tak for point :o)

/Goose