Avatar billede nicki_h_j Nybegynder
21. juli 2005 - 17:34 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Manglende faneblade i egenskaber for skærm?

Hej eksperter!

Jeg har et problem, har scannet min pc, med diverse virus-programmer, ad-aware og læst noget inde på www.arlet.dk, men jeg har ikke kunne afhjælpe mit problem.

Min baggrundsskærm i windows xp sp2 skifter konstant imellem noget jeg tror det er en "active-desktop-skærm" og min normale "almindelige" baggrund, når jeg så går ind i egenskaber for skærm mangler samtlige faneblade, pånær to - "Pauseskærm" og "Indstillinger".

Nogen der kan hjælpe mig med dette problem?
Avatar billede nicki_h_j Nybegynder
21. juli 2005 - 17:36 #1
desuden har jeg slettet den .html-fil der var sat til at være baggrunden i active-desktop mode, men herefter kommer der en fejlmeddelelse, hvor der står at filen ikke kan findes, og hvor jeg bliver spurgt om jeg vil deaktivere active-desktop, hvortil jeg svarer OK, men dette hjælper ingenting.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
21. juli 2005 - 17:59 #2
Hent denne lille fil og pak den ud til dit Skrivebord:

http://www.fbeej.dk/Programmer/smitfraud1.zip

Dobbeltklik på smitfraud1.reg som du lige pakkede ud - svar ja til at flette den ind i registreringsdatabasen.

Genstart normalt og se om det hjalp.
Avatar billede nicki_h_j Nybegynder
21. juli 2005 - 18:08 #3
har prøvet dit forslag, og der hjalp mig desværre ikke.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
21. juli 2005 - 18:51 #4
Lad os se hvad en HiJackThis log siger:

Gå ind her og hent Hijackthis.
http://danborg.org/spy1/HJT/hijackthis.exe
Kør Hijackthis, scan, save log og kopier logfilen herind, så kigger jeg på den. Lad være med at slette noget selv med Hijackthis, det kan skade mere end det gavner.
Avatar billede nicki_h_j Nybegynder
21. juli 2005 - 20:01 #5
Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 20:01:15, on 21-07-2005
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\system32\ZoneLabs\isafe.exe
C:\WINDOWS\system32\ZoneLabs\vsmon.exe
C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_08\bin\jusched.exe
C:\Programmer\Zone Labs\ZoneAlarm\zlclient.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Documents and Settings\N H J\Skrivebord\hijackthis\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O3 - Toolbar: Easy-WebPrint - {327C2873-E90D-4c37-AA9D-10AC9BABA46C} - C:\Programmer\Canon\Easy-WebPrint\Toolband.dll
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_08\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Zone Labs Client] C:\Programmer\Zone Labs\ZoneAlarm\zlclient.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Easy-PrintToolBox] C:\Programmer\Canon\Easy-PrintToolBox\BJPSMAIN.EXE /logon
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE
O8 - Extra context menu item: Easy-WebPrint Add To Print List - res://C:\Programmer\Canon\Easy-WebPrint\Resource.dll/RC_AddToList.html
O8 - Extra context menu item: Easy-WebPrint High Speed Print - res://C:\Programmer\Canon\Easy-WebPrint\Resource.dll/RC_HSPrint.html
O8 - Extra context menu item: Easy-WebPrint Preview - res://C:\Programmer\Canon\Easy-WebPrint\Resource.dll/RC_Preview.html
O8 - Extra context menu item: Easy-WebPrint Print - res://C:\Programmer\Canon\Easy-WebPrint\Resource.dll/RC_Print.html
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\WINDOWS\system32\Msjava.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\WINDOWS\system32\Msjava.dll
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/windowsupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1121360910878
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/msnmessengersetupdownloader.cab
O23 - Service: CA ISafe (CAISafe) - Computer Associates International, Inc. - C:\WINDOWS\system32\ZoneLabs\isafe.exe
O23 - Service: TrueVector Internet Monitor (vsmon) - Zone Labs, LLC - C:\WINDOWS\system32\ZoneLabs\vsmon.exe
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
21. juli 2005 - 20:23 #6
Loggen er ren. Snavset kan ikke ses i den. Vi prøver et af de andre fix til denne infektion.

Hent denne zipfil, pak den ud i en ny mappe f.eks C:\smitrem.
http://noahdfear.geekstogo.com/smitRem.zip

Åbn mappen du pakkede smitRem.zip ud i og dobbeltklik på RunThis.bat
Følg vejledningen i vinduet.
Avatar billede nicki_h_j Nybegynder
22. juli 2005 - 14:06 #7
tak det virkede.

smid et svar (:
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
22. juli 2005 - 14:14 #8
Velbekomme og her er svaret :)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
30. juli 2005 - 12:43 #9
Takker for point :)