Avatar billede jmarkling Nybegynder
21. juli 2005 - 09:48 Der er 11 kommentarer

autogenerering af Sekvensdiagram

Er der ikke nogen muligheder for at få lavet sekvensdiagrammer ud fra allerede skrevet kode. Har visual studio og visio, men kan ikke finde noget, ud over man selv skal sidde og lave det.
Har forsøgt med Together og det virker også i nogle tilfælde men andre finder dens compiler mærklige fejl, og så får man kun et ufuldstændigt sekvensdiagram ud.
Avatar billede arne_v Ekspert
21. juli 2005 - 09:53 #1
Together og Rational Rose er de traditionelle highend produkter
i den kategori.

Jeg er meget meget meget skeptisk overfor ideen om at autogenerere
sekvens diagrammer udfra kode.

(diagrammer skal give overblik ikke vise alle ligegyldige implementations
detaljer)
Avatar billede jmarkling Nybegynder
21. juli 2005 - 10:54 #2
Jo, men jeg havde tænkt mig at fjerne alt det irrelevante. Nå, men jeg er gået gang med at lave dem manuelt, selvom det er tidskrævende. Vil dog kigge på Rational Rose her en af dagene... Kender du ellers andre gode UML værktøjer?
Avatar billede arne_v Ekspert
21. juli 2005 - 10:57 #3
Jeg har brugt Poseidon i nogle år.

Men med version 3 ændrede de licens betingelserne for den gratis version, så
jeg er stoppet med det. Det er ellers et OK program.

Så er der et japansk program som jeg ikke lige kan huske hvad hedder, som
ser lovende ud.

(jeg kan finde navnet i aften)
Avatar billede simonvalter Praktikant
21. juli 2005 - 16:58 #4
together er svjv det bedste til at lave sekvens diagrammer.. til java virker det ihvertfald fint dog tager det lige så lang tid at rette det bagefter, som at lave et selv, så det ikke fylder 300 A4 sider hvis det er en metode der går langt ind i systemet... man kan selvfølgelig fjerne pakker som det ikke skal bruge men det hjælper kun lidt på det. rational kunne ikke i den sidste version jeg arbejdede med.
Avatar billede smsng Nybegynder
27. juli 2005 - 17:03 #5
Det eneste jeg kender med Visual Studio .Net og Visio er, at man kan lave UML diagrammer over eksisterende kode, men ikke sekvensdiagrammer.
Avatar billede jmarkling Nybegynder
01. august 2005 - 11:33 #6
Hvad med det japanske program, hvad hed det?
Avatar billede arne_v Ekspert
01. august 2005 - 12:23 #7
sorry - det glemte jeg

en hurtig søgning siger at jeg er 98% sikker på at det er http://www.esm.jp/jude-web/index.html
Avatar billede arne_v Ekspert
01. august 2005 - 12:25 #8
hmm - de ser dog lidt mere kommercielle ud end sidst jeg kiggede
Avatar billede arne_v Ekspert
03. september 2005 - 18:57 #9
kommet videre ?
Avatar billede jmarkling Nybegynder
19. juni 2007 - 14:19 #10
Jeg lavede det manuelt i visio den gang, men fik desværre aldrig kigget på dit program... men nu er det gemt til en anden god gang... kan du svare så kan du få points...
Arbejder med lange svartider... :)
Avatar billede arne_v Ekspert
19. juni 2007 - 14:45 #11
OK