Avatar billede dbmdata Nybegynder
09. april 2001 - 15:41 Der er 13 kommentarer og
2 løsninger

Hvad skal jeg købe til en Athlon C 1333MHz?

Hejsa

Jeg har nu et AOpen AX6BC motherboard med en Pentium III 500 MHz og 2*128 MB PC100 RAM

Jeg ville gerne snart have mig en Athlon 1333 MHz... Og også gerne 256 MB DDR RAM

Men jeg vil lige høre hardware-freaksn\'e om hvad der er bedst at købe...

Mit spørgsmål er altså:

Hvilket motherboard vil i anbefale? Jeg har hørt gode ting om det der Asus A7M266 ATX... Er det det MB der er sagen hvis man skal køre med DDR RAM?

Og er det egentlig en god ide at købe DDR RAM? Jeg ved at hvis jeg køber SD-RAM, så er de forældrede om 1 år... Jeg ville gerne have noget af det nye... I ved...
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
09. april 2001 - 15:44 #1
Hvis jeg var dig ville jeg vente på at der komme bundkort med det nye KT266 chipset...
Det er KT133 afløser og understøtter DDR-ram!
Avatar billede makse Nybegynder
09. april 2001 - 16:08 #2
Avatar billede kornfreak Nybegynder
09. april 2001 - 16:22 #3
Undskyld mig..men hvad vil du/I med sårn nogen store computere?..så vidt jeg ved..er det da ingen programmer/spil der kræver så meget cpu ?
Avatar billede dbmdata Nybegynder
09. april 2001 - 16:27 #4
kornfreak>> du må gerne lade være med at kommentere hvis du ikke kan hjælpe! selv om der ikke er nogen programmer der kræver det, er det rimelig rart at det hele går hurtigt så man ikke skal vente.

Men lad være med at skrive her hvis du ikke vil hjælpe med at svare!
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
09. april 2001 - 16:28 #5
kornfreak:>Kræver? Nej da! Det er altså ikke dét der handler om! Størst, Hurtigst og bedst! Jo hurtigere jo bedre :-)
Avatar billede kornfreak Nybegynder
09. april 2001 - 16:29 #6
dbmdata >> slap da af...det var da bare et spørgsmål ;)
Avatar billede kornfreak Nybegynder
09. april 2001 - 16:30 #7
jdaugaard >> Aah...så er jeg med..ligesom \"min pik er større en din\" ..så er vi i digtalalderen kommmet til \"min cpu er større en din\" ?...hehe ;)
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
09. april 2001 - 16:32 #8
Ja :-)
Lige præcis... *g*
Ej, det handler jo også om at om nogle år vil det jo være forældet hvis ikke man køber noget godt nu!
Avatar billede kornfreak Nybegynder
09. april 2001 - 16:35 #9
Hm..nåja..det havde jeg ikke tænkt på..tak for det ;)
Avatar billede ferretsdk Mester
10. april 2001 - 09:20 #10
Jeg står med det samme jeg skal lave en opgrade af min gamle P3 450MHz og jeg har lavet nogle spørsmål her på experten omkring hvad man skal købe og det jeg er kommet frem til er at der ikke er nogen grund til at købe DDR ram hvis man læser de forskelige text omkring SD-Ram og DDR er der ikke den store forskel du kunne lige læse der her
http://www6.tomshardware.com/mainboard/01q1/010221/index.html

Det her er hvad jeg snart skal ud og købe :)

Kabinet
HQ08 ATX (Grey)    Ext/Int: 1x3½\"+5x5¼\"/7x3½\" / PSU: 300W 838  kr.

Motherboard
A7V133 ATX    Socket A / VIA KT133A / 5PCI-1AMR-1AGP/ IDE100 RAID 1.449 kr.

CPU
Athlon Thunderbird 1333MHz    Socket A / FSB 266MHz 2.465 kr.

RAM
Kingston 256MB    168pins / 64bit / 7.5ns / 1. Parts 1.049 kr
Avatar billede cyberesben Nybegynder
10. april 2001 - 16:26 #11
jeg ved godt at det er lidt over 10% man får ud af at køre med DDR RAM... og det kostere ca. 1000 kr mere for 256 DDR RAM end for 256 SD-RAM men hvis man ser på min computers samlede pris, har jeg nok givet over 15.000 for det lort... så er en forbedring på 10% for 1000 kr vel ikke så slemt?
Avatar billede ferretsdk Mester
11. april 2001 - 09:31 #12
Tja hvis du ikke har noget imod at bruge pengene på ddr ram så køb dem jeg syntes nu stadigvæk at man kunne bruge de extre 1000kr på noget andet måske købe 512 SD PC133 RAM istedet for 256 DDR

jeg var selv lige ved at købe en pentium 4 med 256 RD PC800 Ram men efter alt det info jeg fik her på experten blev det til AMD 1333

Og som sagt hvis du ikke kan vente så er Asus A7M266 ATX bundkortet det bedste valg
Avatar billede cyberqvizt Nybegynder
28. april 2001 - 00:00 #13
Det motherbord du nævner, er et af de bedste til DDR-ram.
Det andet spørgsmål: Har du penge nok, så køb DDR-ram (de er noget hurtigere). Vil du derimod gerne spare lidt penge, så køb SD-ram (så hurtige er de altså heller ikke). Altså, det kan godt betale sig at købe DDR-ram (hvis du har penge nok).
Avatar billede dbmdata Nybegynder
28. april 2001 - 00:52 #14
jdaugaard>> jeg har fundet ud af at KT266 er spild af DDR RAM, det kan ikke udnytte DDR RAMs hastighed!

her i dag faldt DDR ram jo en stor mundfuld, så jeg har købt et 256 MB PC2100 modul for 1099+moms

Well, jeg bestilte en Athlon 1333, Asus A7M266 MB og 256 MB DDR PC 2100 RAM
Avatar billede cyberqvizt Nybegynder
28. april 2001 - 12:06 #15
Fedt nok, sikke en monster-pc :-)