Avatar billede darkangel777 Nybegynder
17. juli 2005 - 19:56 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

blank skrivebord efter systemgendannelse

sidder og hjælper  en  med en computer som opfører sig mistænkeligt...og vi prøvede system gendannelse...det lykkedes...men nu er alle mapper på skrive bordet forsvundet..og man kan ikke højre klikke  eller noget..kun baggrundsbilledet er  der...men man kan intet(incl startlinien er væk)

da systemgendannelse var færdigt og den sagde det lykkedes ..sagde den også at der var en fil som var omdøbt, filen hed : MSCMS.DLL....den er så omdøbt til : MSCMS(2).DLL...filen lå på adressen : c:\WINDOWS\System32

håber nogen kan hjælpe...på forhånd  tak
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
17. juli 2005 - 20:02 #1
Prøv at trykke ctrl+alt+del og se om i kan få joblisten frem.
Under fanebladet processer finder du explorer, højreklikker den og vælger afslut.
Så skulle baggrunden også forsvinde.

På fanebladet programmer trykker du nyt job, skriver explorer og trykker enter.

Med lidt held skulle skrivebordet gerne dukke op nu.

Gør den det, så prøv at lægge en hijackthis log, så vi kan se hvad der starter automatisk op og muligvis går i konflikt med andre programmer.

Gå ind her og hent Hijackthis.
http://danborg.org/spy1/HJT/hijackthis.exe
Kør Hijackthis, scan, save log og kopier logfilen herind, så kigger jeg på den. Lad være med at slette noget selv med Hijackthis, det kan skade mere end det gavner.
Avatar billede darkangel777 Nybegynder
17. juli 2005 - 20:16 #2
der skete ingenting..vi både skrev explorer og fandt den via gennemse...kassen forsvandt bare da vi havde trykket  'enter'.....men...den foreslog selv fra start af når vi åbnede kassen for 'nyt' job : E:\SETUP

så  hva nu....håber du har  et godt forslag
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
17. juli 2005 - 20:35 #3
Prøv det samme igen, men skriv msconfig

Starter den op fjerner i krydset i "Indlæs startelementer" og trykker anvend og ok. Genstart.

Prøv at se om den vil starte op

Ellers prøv at trykke F8 under opstart og vælg "Fejlsikret tilstand med netværk". Lykkes det at kommer herind, så lav endnu en systemgendannelse og fortryd den i lige lavede.

Lykkes det at starte maskinne, så kom med en hijackthis log, så vi kan se om der er noget snavs på den.
Avatar billede darkangel777 Nybegynder
17. juli 2005 - 21:04 #4
det kunne den godt..men  efter genstart er situationen den samme..intet på skrivebord......men ...inde  i den kasse hvor vi fjernede flueben i 'indlæs start elementer'..der var der mulighed for at starte systemgendannelse...

vi kan ikke komme afsted med at sende en hijackthis-log..for vi sidder og kommunikerer pr tlf....og...ejeren af den ramte puter  er ny i sikkerhed....så i 1 . omgang vil vi bare have liv i maskinen igen

så hvad siger du til det nu ...
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
17. juli 2005 - 21:13 #5
Ok, så gå i fejlsikret tilstand igen og opret en ny bruger.

Det gør du i start | indstillinger | kontrol panel | brugerkonti
Opret ny konto | skriv navn | næste | Vælg at vedkommende skal være computer administrator

Prøv så at logge ind i normal tilstand med den nye bruger og se om det kan lade sig gøre. Det lyder lidt som om den gamle profil er smadret og det er dette der gør at den ikke kan vise skrivebordet.

Lykkes det at logge ind og få skrivebordet frem, kan vi så bagefter kopiere tingene over fra den gamle profil til den nye.
Avatar billede darkangel777 Nybegynder
17. juli 2005 - 21:40 #6
systemgendannelsen lykkedes og vi er nu tilbage hvor vi startede inden vi forsøægte at gen danne maskinen.......mange tak for det...vi prøver nu at få fat i en hijack og oprette en ny profil på eksperten....men lukker indtil videre denne tråd...giver dig pointene...og endnu engang 1000 tak
Avatar billede darkangel777 Nybegynder
17. juli 2005 - 21:41 #7
p.s.....hvis du lægger et svar...er der point på vej
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
17. juli 2005 - 21:42 #8
Godt det lykkedes og her er svaret :)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
17. juli 2005 - 21:51 #9
Takker for point :)