Avatar billede lstogg Nybegynder
16. juli 2005 - 23:11 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Iptables på debian firewall

Hej

Jeg er ved at lave en firewall med iptables på en debian, nu er det sådan at jeg har købet et set globale ip adresser til mit LAN netværk og skal derfor ikke har NAT på.

Jeg vil godt lukke for alt ude fra, og derefter åbne port 80 til server 1, og port 20:21 til server 2.
Begge server har globale ip adresser.

Der skal være åben for alt trafik fra mit LAN net og ud til nettet.

På forhånd tak.
Avatar billede bufferzone Praktikant
16. juli 2005 - 23:18 #1
Hvis ikke andre laver noget til dig, kikker jeg nok på det i morgen. Det kommer til at tage lidt tid hvis det skal være ordentligt, og det skal det. Jeg vendet tilbage
Avatar billede lstogg Nybegynder
17. juli 2005 - 09:18 #2
super, jeg har nu lavet lidt.
Når man laver en port scan på serv01, så porten åben. Er der noget jeg kan gøre ved det ?

------------------------------------------------------------
#!/bin/sh

# Variabler som bruges senere i scriptet.
IPT="/sbin/iptables"

EXT_IP="80.90.200.126"
LNA_IP="80.90.250.65"
EXT_NET="80.90.200.124/30"
LAN_NET="80.90.250.64/27"
EXT_NIC="eth0"
LAN_NIC="eth1"
serv01="80.90.250.66"
serv02="80.90.250.67"
ALLE="0/0"
EXT_GW="80.90.200.125"

OPEN_FORWARD_PORTS_TCP="143,10000,22,80,443,20,21,110,25"
OPEN_FORWARD_PORTS_UDP="20,21"

input_ssh="22"
input_proxy="8080"

# Disable routing inden regler påføres
echo 0 > /proc/sys/net/ipv4/ip_forward

# Regler flushes og policies sættes
$IPT -t nat -F
$IPT -t mangle -F
$IPT -X
$IPT -F
$IPT -P FORWARD DROP
$IPT -P OUTPUT ACCEPT
$IPT -P INPUT DROP

$IPT -A INPUT -p tcp --dport $input_ssh -j ACCEPT
$IPT -A INPUT -i $LAN_NIC -p tcp -s $LAN_NET --dport $input_proxy -j ACCEPT

$IPT -A FORWARD -p tcp -m multiport --dport $OPEN_FORWARD_PORTS_TCP -d $serv01 -m tcp -j ACCEPT
$IPT -A FORWARD -p udp -m multiport --dport $OPEN_FORWARD_PORTS_UDP -d $serv01 -m udp -j ACCEPT

$IPT -A FORWARD -s $LAN_NET -d ! $LAN_NET -j ACCEPT
$IPT -A FORWARD -m state --state NEW -i $LAN_NIC -s $LAN_NET -d ! $LAN_NET -j ACCEPT
$IPT -A FORWARD -m state --state ESTABLISHED,RELATED -i $EXT_NIC -s ! $LAN_NET -j ACCEPT

# STATE RELATED for local processes on firewall machine
$IPT -A INPUT -m state --state ESTABLISHED,RELATED -j ACCEPT

# Forwarding startes.
echo 1 > /proc/sys/net/ipv4/ip_forward
------------------------------------------------------------
Avatar billede lstogg Nybegynder
18. juli 2005 - 10:25 #3
det virker nu, jeg lukker spg.