Avatar billede kasiwakki Nybegynder
14. juli 2005 - 16:06 Der er 1 løsning

Taber defaultprinter

Hej
Vi har længe haft problemer med at nogle computere taber opsætningen på defaultprinter.
dvs under printere er der markeret en printer som standardprinter, men f.eks. ved udskrift fra Excel er der ingen forvalgt printer.
Ved [Ctrl]+ p er linien med printernavn blank.

For at rette på problemet skal jeg sætte en random printer som default for derefter at sætte den oprindelige printer som defaultprinter igen.

Er her nogen der har set problemet før, eller har en ide om hvad det kan være?

Vi kører mange udskrifter via macroer i word(vba) der har en opsætning ala temp = defaultprinter og macroen sætter udskriften til en anden printer end denne for derefter at returnere defaultprinter = temp og dette virker også.(kunne være problemet)
Dog er der nogle brugere der ikke bruger macroer til udskrift, der også mister defaultprinter så...

Derfor er spm. havnet i denne gruppe
Avatar billede kasiwakki Nybegynder
30. august 2005 - 13:46 #1
tja syntes også det lyder mystisk