Avatar billede keano Nybegynder
14. juli 2005 - 15:19 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Streg der bevæger sig som en bølge

Hej
Jeg vil gerne lave en streg der bevæger sig som en bølge eller sinuskurve. Den skal simulere et telefonopkald mellem 2 billeder. Nogen der ved hvordan jeg gøre det?
Avatar billede keano Nybegynder
14. juli 2005 - 15:20 #1
Skal måske lige tilføje at jeg bruger MX 2004
Avatar billede mobius6 Juniormester
14. juli 2005 - 15:26 #2
det er nemt
du tegner en lang bølge med 4-5 toppe/dale
så animerer du bølgen horisontalt så at næstsidste bølgetop passer med den føste bølgetop ved frameRate 36 skal animationen nok være omkring 100frames lang
på et nyt lag over animationslaget tegner du en kasse som skal være det synlige felt af animationen, derefter højreklikker du på laget og vælger maske.
Avatar billede mobius6 Juniormester
14. juli 2005 - 15:27 #3
du kan også nappe denneher: http://www.flashkit.com/movies/Interfaces/Other/Oscillos-Inan_Olc-7390/index.php
stil begge knapper på MAX for at få en bølget kurve
Avatar billede keano Nybegynder
14. juli 2005 - 16:36 #5
Tusind tak for det, jeg kigger lige på det i morgen tidlig.
Avatar billede mobius6 Juniormester
17. juli 2005 - 20:57 #6
hvazå bølger det?
;)
Avatar billede keano Nybegynder
22. juli 2005 - 10:37 #7
Sorry at der gik lidt tid, tak for hjælpen
Avatar billede keano Nybegynder
22. juli 2005 - 10:37 #8
Sorry at der gik lidt tid, tak for hjælpen
Avatar billede mobius6 Juniormester
22. juli 2005 - 12:37 #9
no worries ;)
du lukker spørgsmålet ved at "acceptere" "svaret" (ude til højre, kilk på Mobius6 klik på acepter, så bliver point fordelt og spørgsmålet lukkes automatisk ;)
Avatar billede mobius6 Juniormester
05. august 2005 - 01:25 #10
skavi lukke?
Avatar billede keano Nybegynder
03. maj 2006 - 16:00 #11
Troede jeg havde lukket det spørgsmål for 1000år siden, men det var åbenbart ikek så nemt som jeg troede.