Avatar billede frantzen Nybegynder
13. juli 2005 - 13:35 Der er 5 kommentarer

PDA bluetooh internet.

Jeg har købt en pda (q-tek 2020i) med bt i, når jeg sætter min bt dongle i min pc (bt understøtter internet adgang) kan min pda godt finde dongle og jeg kan komme ind i på pcèn. mit problem er at jeg ikke kan komme på internette med den, har haft det til at lykkes 1 gang men kan ikke komme på mere, jva gør jeg forkert.

Der er også Wifi kort som kan gå på mit accespoint, kan der være nogle konflikter der. på bt for den tildelt en ip add. der heder noget med 254.88.67.101, og så vidt jeg ced burde den hedde noget med 192.168.1.xxx, da det er det routeren sender ud, har delt  min netværksforbindelse.

Kan heller ikke komme på med min Wifi forbindelse mere den kan godt finde ip nr. fra router, men den siger at siden ikke kan vises når jeg prøver at gå på nettet.

Hjælp mig plz med disse 2 spørgsmål, (har været på nettet med Wifi før)
Avatar billede frantzen Nybegynder
13. juli 2005 - 14:21 #1
Jeg har indskrevet mac add. i routeren under mac filtrering, har også prøvet at slå mac filtrering fra det hjælper heller ikke, jeg mistænker det er noget opsætning i pda mobil 2003, men kan så bare ikke finde ud af det
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
13. juli 2005 - 19:43 #2
Du skal lave en netværksbro på pc'ens netværksforbindelse. højre klik på netværkskortet.

BT delen spørger ikke om ip-adressen hos routeren, medmindre den er sat op til det.
De øvrige enheder (pc'er) har direkte kontakt til routeren, og kan derved få sendt 192.x.x.x adressen via dhcp. Du skal finde et sted på BT-opsætingen, hvor du kan angive at dhcp skal findes hos routerens ip-adresse. (har ikke en BT opsat lige nu, så jeg kan finde stedet).
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
13. juli 2005 - 19:44 #3
wifi-delen. opsætter den gateway nogen steder - ellers prøv at angiv routerens ip-adresse under proxy på pda'en
Avatar billede frantzen Nybegynder
15. juli 2005 - 07:26 #4
Jeg ressate min router og vupti så var der hul igennem begger netværk, du får point vis du lige ligger et svar, Det eneste jeg synes er mærkeligt er at der skal software til BT, og man skal gå ind og oprette forbindelse der til før man kan komme på netværket, jeg troede man købte BT, lavede måske en enkel driver inst. og lige opsatte den første gang. og så kunne man gå på, jeg havde håbet at det var lige som med trådløst.
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
15. juli 2005 - 23:09 #5
BT fungere på samme måde som en modem-forbindelse, da den bruger usb-delen og opretter sig via en fiktiv com port. Derfor skal man oprette den som en opkaldsforbindelsen.

Ta lidt point selv - 200 p for dette er for meget