Avatar billede zamba Nybegynder
12. juli 2005 - 18:24 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

half life 2 direct x problem

hej

jeg har lige købt half life 2. men når jeg starter det kommer den først op med at indstillingerne for spillet ikk er sat ordenligt op så trykker jeg ok og så kommer den op med at jeg har en dirct x der er mindre end 7, så installere direct x 9. men nu gør den det samme igen somom jeg aldrig har installeret direct x 9 jeg har genstartet og det hele så jeg kan ikke se nogen problemer...

håber i kan hjælpe :)
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
12. juli 2005 - 18:31 #1
Jeg formoder du kører win-xp som styresystem. Er maskinen fuldt opdateret?
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
12. juli 2005 - 18:34 #2
Hvis XP, så vælk kør og skriv dxdiag og check hvilken version den skriver der
Avatar billede gratis Nybegynder
12. juli 2005 - 18:37 #3
for at se om der er problemer med directx, skriver du i startmenuen--> kør , dxdiag , gå fanebladene igennem og kør de tests der er.
Avatar billede zamba Nybegynder
12. juli 2005 - 18:38 #4
win xp yep maskinen er fuldt opdateret og inde i dxdiag i kør skriver den rigtigt nok 9.0
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
12. juli 2005 - 18:39 #5
hvilket grafikkort har du?
Avatar billede gratis Nybegynder
12. juli 2005 - 18:39 #6
er det den sidste nye skal det være 9.0c
Avatar billede zamba Nybegynder
12. juli 2005 - 18:43 #7
halvamatoer -geforce 4 grafik kort
grtis -den skriver at direct x'en bare ikke må være under 7 det vil sige at 8 og 9 er i orden
Avatar billede gratis Nybegynder
12. juli 2005 - 18:46 #8
ok,trækker mig så,da du for go hjælp fra halvamatoer ;)
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
12. juli 2005 - 18:48 #9
Jeg tror jeg kender hunden. På min egen hvor jeg kører radeon bad HL2 mig om at opdatere mit grafikkort med ny driver. Efter jeg havde gjort det påstod den at min divx ikke var den rigtige alder, men spillet kunne stadigvæk afvikles. Jeg måtte derefter ind på producentens hjemmeside, og opdatere en gang til, med en ældre version - før det virkede, det kunne være noget af det samme
Avatar billede zamba Nybegynder
12. juli 2005 - 18:51 #10
du kunne vel ikke lige lave et link? jeg er nemlig ikke så god til engelsk
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
12. juli 2005 - 18:54 #11
Prøv den her: http://www.nvidia.com/content/drivers/drivers.asp
Vælg grahics driver geforce winxp
Jeg vil kaste mig over maden - tager nok en lille time.
Avatar billede zamba Nybegynder
12. juli 2005 - 20:07 #12
virker stadig ikke :(
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
12. juli 2005 - 20:23 #13
hvad hedder grafikkortet helt præcist?
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
12. juli 2005 - 20:32 #14
Så var der måske lidt her:
Question
  Why am I receiving the Failed to Set Video Mode error?

  Answer
  This problem is most likely being caused by the newest 77.72 Forceware drivers from Nvidia. To correct this, please download and install the most recent non-conflicting drivers.

For Windows98/ME/95 use this link:

http://www.nvidia.com/object/win9x_71.84.html

For WindowsXP/2000 use this link:

http://www.nvidia.com/object/winxp_2k_71.89.html
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
12. juli 2005 - 20:44 #15
Har du plads nok på din harddisk - Steam-support nævner at hvis der for idt plads på HD vil den gå ned under installation ved et punkt hvor den skriver at du kun har idrectx 9b installeret
Avatar billede zamba Nybegynder
12. juli 2005 - 21:55 #16
har plads nok der er 45 gb ledigt de der ældre drivere virker helder ik :(
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
12. juli 2005 - 22:17 #17
Hvis du har en steam-konto - opret en.
Så tror jeg du skal prøve at fejlmelde det på: http://steampowered.custhelp.com/cgi-bin/steampowered.cfg/php/enduser/std_alp.php?p_sid=wZw9ChKh

Jeg er ved at give op.
Avatar billede zamba Nybegynder
12. juli 2005 - 22:37 #18
de der gmale drivere hjalp jeg prøvede lige at installe dem igen og det hjalp havde åben bart ikke fået gjort det rigtigt før så du får point hvis du lige laver et svar ;)
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
13. juli 2005 - 08:05 #19
Glædeligt at høre - jeg var sgu lige ved at tro jeg havde tabt grebet :-)
Avatar billede zamba Nybegynder
15. juli 2005 - 22:46 #20
værsegod og tak for hjælpen.. se lige din karma :)
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
15. juli 2005 - 23:15 #21
Takker