Avatar billede pesko Nybegynder
11. juli 2005 - 01:54 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke ændre rettigheder i registry

Hej
Efter at jeg på en helt ny installert XP Pro SP2 ENG. har prøvet at installert Diskeeper 8.0 (fejlede) har jeg pludselig bare list rettigher til de keys som Diskeeper bruger. Hvis jeg prøver at ændre rettigher for jeg bare at det ikke er mulig at gemme rettigherne.

Er der nogen som har en god ide?

-Pesko ;)
Btw: Installation køre på en fujitsu E8020D laptop.
Avatar billede pesko Nybegynder
11. juli 2005 - 02:23 #1
Glemte at skrive at jeg naturligvis er logget ind som admin.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
11. juli 2005 - 07:29 #2
Hvis du bliver nægtet adgang så udfør følgende for at sætte sikkerheden så du må slette:

Klik Nøglen så den er markeret.
Klik Rediger | Tilladelser.
Marker "administrator" og sæt kryds i Tillad i "Fuld kontrol".
Klik knappen Avanceret, og sæt kryds i den nederste: "Erstat tilladelsesposter på alle underobj......"
Klik Anvend og ok
Og igen Anvend og ok.

Der er områder i registriet hvor selv administrator ikke har ret til at ændre, men ovenstående plejer at løse det problem.
Avatar billede pesko Nybegynder
11. juli 2005 - 09:17 #3
Det er jo netop det jeg ikke kan så snart jeg trykker på full control, for jeg besked om at den ikke kan gemme rettighederne. Det kunne virke som om et eller andet har låst registry databasen.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
11. juli 2005 - 09:25 #4
Prøv evt at lave en systemgendannelse til lige før du installerede Diskeeper.
Der er en ret stor chance for at den lavede et systemgendannelsespunkt før installationen.

Det er mit eneste bud sådan på stående fod.
Avatar billede pesko Nybegynder
12. juli 2005 - 01:24 #5
Jeg troer at det er XPlite 1.6 som synderen. Men hvorfor den har smadret registry, når man afinstaller lidt overflødige microsoft snask som moviemaker, games, netmeeting o.l. må producenten heller selv svare på. Jeg har aldrig haft de problemer med ver. 1.5
Avatar billede pesko Nybegynder
12. juli 2005 - 17:52 #6
Lukket