Avatar billede michael_g Nybegynder
10. juli 2005 - 22:02 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

opsætning af webserver

Hej jeg har lige købt mig en dedikeret server hos rackhost.dk med Microsoft Windows 2003 Web edition. Maskinen skal bruges som en webserver.

Mit problem er at jeg ikke kan få forbindelse til mine sider på serveren udefra, men kan godt lokalt.
jeg får bare "Siden kan ikke vises".

Er der nogen der kan fortælle mig hvordan jeg skal konfigurere IIS, så jeg kan tilgå siderne udefra?

mvh.
Michael
Avatar billede leif Seniormester
10. juli 2005 - 22:09 #1
Har du peget domænet ned på serveren ?
Avatar billede ttopholm Nybegynder
10. juli 2005 - 22:11 #2
og opsat domænerne i IIS korrekt.. med hensyn til host-value...
Avatar billede michael_g Nybegynder
10. juli 2005 - 22:13 #3
Nej ikke endnu, det vil jeg vente med til jeg er sikker på, at det hele virker fejlfrit. Indtil da tester jeg via. serverens ip-adresse.
Avatar billede leif Seniormester
10. juli 2005 - 22:15 #4
Har du sat 2 eller flere domæner op på serveren ?
Avatar billede michael_g Nybegynder
10. juli 2005 - 22:19 #5
Det eneste jeg har gjort siden jeg har fået adgang serveren med den nyinstalleret software, er at oprette en side i ISS hvor ip-adressen er den samme som serverens ip-adresse på TCP port 80.
Avatar billede leif Seniormester
10. juli 2005 - 22:19 #6
Prøv at gi' os IPen ?
Avatar billede michael_g Nybegynder
10. juli 2005 - 22:21 #7
det virker os når jeg prøver at få adgang til siden lokalt fra serveren via serverens ip-adresse (http://217.195.178.170/)
men når jeg prøver fra en anden computer vises siden ikke.
Avatar billede leif Seniormester
10. juli 2005 - 22:22 #8
Enten er port 80 ikke åben i firewallen eller en fejl i HostValue
Avatar billede ttopholm Nybegynder
10. juli 2005 - 22:25 #9
Kører default website, det du kan se inde i IIS manager
Avatar billede michael_g Nybegynder
10. juli 2005 - 22:28 #10
Det var sørme firewallen. :o)
Tak for hjælpen, smid lige et svar.
Avatar billede ttopholm Nybegynder
10. juli 2005 - 22:30 #11
hvem??
Avatar billede michael_g Nybegynder
10. juli 2005 - 22:33 #12
Tak til jer begge to, men nu var det jo leif der nævnte det med firewallen, så det er vel ham der skal ha point.
Avatar billede ttopholm Nybegynder
10. juli 2005 - 22:34 #13
Ja... Giv ham dem.... Men styrer du selv firewall eller hvad.... Bare nysgerrig
Avatar billede michael_g Nybegynder
10. juli 2005 - 22:37 #14
Det var Windows egen firewall der var problemet, så nu har jeg givet adgang til port 80 og nu virker det.
Avatar billede ttopholm Nybegynder
10. juli 2005 - 22:40 #15
Okay ;-)
Avatar billede leif Seniormester
10. juli 2005 - 22:43 #16
Jeg takker da gerne. (Men er 100 ikke lige i overkanten ?)

Windows egen firewall ? Så må ICS være installeret eller findes der Firewall på en Web Edition ?
Avatar billede ttopholm Nybegynder
10. juli 2005 - 22:47 #17
Der findes ikke Firewall på den Web edition jeg har, så det lyder lidt underligt ;-)
Avatar billede michael_g Nybegynder
10. juli 2005 - 22:54 #18
Måske er 100 point i overkanten, men havde regnet med at problemet var noget mere kompliceret at løse, sådan kan man jo tage fejl. Jeg er bare glad for at problemet er løst nu, jeg har siddet med det siden igår.

Ja det ser ud som den findes i Windows 2003 Server Web edition.