Avatar billede no_doubt Nybegynder
07. juli 2005 - 14:21 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Ingen gnome

Jeg kan ikke få gnome eller kde til at starte op jeg får kun en tekst udgave af mandrake 10.2

Hvis jeg logger på og skriver startx får jeg en fejl: No screens found.

Hvad kan jeg gøre...

er mega newbie
Avatar billede hallelujah Nybegynder
07. juli 2005 - 14:34 #1
Prøv at installere igen og tjek at skærm-konfigurationen er korrekt. Prøv at teste, du bliver nødt til at prøve en ny skærm-driver indtil du er sikker på at det virker.
Avatar billede redhack Nybegynder
07. juli 2005 - 14:44 #2
Jeg er heller ikke en hej, men har du tjeket at din XF86Config fil er sat korrekt op? Jeg har mest brugt Debian, så kender ikke så meget til Mandrake. (Som efter min mening sucks. ;)

Måske var det på tide at prøve Fedora eller Debian i stedet for? :)

I Debian kan man køre den komando der.. Apt-get reconfigure gnome eller sådan noget.. Så kunne man få lov til at genkonfigure indstillingerne for skærmen.. Findes der ikke noget ligende til Mandrake?

Ps. Jeg er lige så noob. Glæder mig til at høre hvoran det skal gøres. :)
Avatar billede hallelujah Nybegynder
07. juli 2005 - 14:47 #3
Til redhack

Jeg er ked af at sige det. Men Debian er vist ikke det bedste til en begynder hvis man ikke kender til det. Fedora er okay, men jeg mener nu stadig at Mandriva er nemmere at have med at gøre.
Avatar billede kubuntu Nybegynder
07. juli 2005 - 15:56 #4
Mega newbie : www.kubuntu.org

Well, i dit tilfælde med Gnome, skal det nok være Ubuntu: www.ubuntulinux.org

(K)ubuntu er et af de bedste auto-conf systemer til dato - prøv det!