Avatar billede jb-bee Nybegynder
06. juli 2005 - 20:49 Der er 4 kommentarer

HTML EMAIL - Lav html i en email

Jeg søger hjælp med lidt html email creation.

Har lavet et par fungerende html emails. og det er ikke dette som er problemet. Problemet ligger mere i at mailen kommer til at fylde et pænt antal KB. fordi billeder osv vedhæfter sigselv i mailen.

Nu lyder spørgsmålet på hvordan jeg laver det så de ikke bliver vedhæftet, men istedet loader seperat når mailen bliver åbenet fra en webside. så det eneste mailen indeholder er koden samt tekst indhold.

Yes er godt klar over at mailen eventuelt ikke vil være god hvis personer er offline, dog burde indholdet ligge i temporary internetfiles på det tidspunkt... så bare svar mig på hvordan en sådan mail laves uden at vedhæft filer ;)

200 points!!!
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
06. juli 2005 - 21:34 #1
Det kan du såmæn gøre ved at henvise til en web-ressource i stedet for til en fil på din egen harddisk. når du indsætter billedet. Så simpelt er det.
Du skal dog være opmærksom på som du selv siger at folk ikke kan se det uden at være online.
En anden ting er at det udgør en risiko for privatlivets fred at lægge billederne på en server i stedet for at sende dem med. Afsenderen kan så nemlig se om, hvornår og hvor mange gange en email bliver læst ved at undersøge sin server-log. Dette medfører at en del email-programmer blokerer disse billeder, så det ikke kun er folk der er offline, men også folk med privatlivsbeskyttelse på deres email, som ikke vil se din mail. Når alt dette er sagt er det altså så simpelt at lave som beskrevet ovenfor.
Avatar billede jb777 Nybegynder
07. juli 2005 - 08:21 #2
Jeps er godt klar over at mange måske ikke kan se dem, men er også mere nysgerrig efter at finde ud af hvordan jeg kan minimere størrelsen af html emailen.

Jeg har flere gange forsøgt at henvise til online web billeder istedet for at bruge harddisk lokation. Dette har dog ikke givet noget resultat, da emailen stadig har medtaget billederne som vedhæftede filer når den er modtaget.
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
07. juli 2005 - 17:28 #3
Er jb777 og jb-bee den samme bruger? Du skal være opmærksom på Ekspertens regler om at du kun må have ét log-in. Det bedes du venligst få i orden.

Hvilket mail-program bruger du? Det er nok mail-programmet der er grunden...
Avatar billede jb-bee Nybegynder
08. juli 2005 - 09:23 #4
Jo det er en fejl, har brugt forskellige pcer. hvor den ene bruger altid var fast, men har glemt passworded derfor den ny. Kan desuden ikke slette bruger jb777. *shrug*

Men kill it or whatever!

Videre med spørgsmålet tak =)
Har forsøgt med Outlook Ekspress samt Outlook XP. Har overvejet muligheden med at det var programmet, men hvad er et godt alternativ som måske ikke vedhæfter filerne ved afsendelse.