Avatar billede asterix92 Nybegynder
06. juli 2005 - 12:15 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Ødelagt netværkskort

Jeg har problmer med forbindelse til nettet, som startede med at jeg havde en ustabil forbindelse, dvs. at jeg i løbet af en formiddag fik adgang men så mistede forbindelsen for så igen at få adgang en kort periode. Jeg kontaktede så min Internetudbyder, som konstaterede at der var forbindelse. Ifølge udbyderen var det en af to ting enten ødelagt netværkskort eller router. Routeren har jeg fået ny af unden at det har hjulpet. Mit spørgsmål er så er det sansynligt at det er netværkskortet som sådan pludselig bliver ødelagt, samt hvordan kan jeg få konstateret at det er problemet?
Avatar billede seeker Nybegynder
06. juli 2005 - 12:24 #1
Tjek dine kabler.

Når den mister forbindelse er det så til netværket (network cable unpluged) eller er det blot til internettet. Hvis dit internet ryger kan du prøve at pinge routeren. Hvis den svare, så ligger problemet på den anden side deraf.

Med mindre det er netcable unpluged, så tvivler jeg dog på at det er selve netkortet. Men måske du aligevel skulle prøve at opdatere driveren
Avatar billede jpvj Nybegynder
06. juli 2005 - 12:26 #2
En let måde at teste på, er at prøve med et andet netkort der er baseret på en anden driver. På de måde kan du isolere problemet til (netkort/driver) eller (kabel/router/noget andet).

Hvilket netkort har du i maskinen nu?