Avatar billede andyholt2 Nybegynder
08. april 2001 - 15:17 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Internetforbindelsen afbrydes

Jeg har ADSL 256/128 med ATM kort hos TDC. Når jeg starter op og bruger internettet normalt er der ingen problemer, men når jeg downloader en masse på samme tid, så afbrydes forbindelsen. Det eneste, der hjælper er at genstarte, så virker det igen.

Hvis man sætter to computere til nettet så disconnecter den efter ca 1 min, og serveren skal genstartes for at få forbindelse igen.

Det er noget, der sket for nyligt, og jeg har prøvet format c: og geninstalleret Windows 98, men det hjalp ikke...

Hvad skal jeg gøre?
Avatar billede tera Nybegynder
08. april 2001 - 15:34 #1
Prøv at undgå andre  og prøv at deaktivere ICQ, download-programmer o.l. internet-programmer.

Kontakt TDC!!!
Avatar billede andyholt2 Nybegynder
08. april 2001 - 15:37 #2
Tja... Hvis der ikke er så meget aktivitet på linien, så disconnecter den ikke, men det burde jo virke med både flere computere på samtidigt og ICQ osv...
Avatar billede getalife Nybegynder
08. april 2001 - 19:06 #3
Lyder som om der er for høj dæmpning på din linie.
Avatar billede andyholt2 Nybegynder
08. april 2001 - 19:08 #4
ehh..? \"For høj dæmpning\" hvad er det for noget, og hvad gør man ved det? :)
Avatar billede getalife Nybegynder
08. april 2001 - 21:11 #5
\"For høj dæmpning\" er hvis en nisse fra TDC har klokket i det og ikke målt din linie ordenligt.
Det vil sige.. at signalet ikke er højt nok.. så højt som det burde være til en 256/128.
Snak med TDC om at få målt din linie igen. Eller hør om de har nogle forslag ved deres hotline, de pjejer at kunne trylle lidt.
Avatar billede andyholt2 Nybegynder
08. april 2001 - 21:13 #6
Ok. Jeg *har* ringet til TDC, men de ville først ringe tilbage i morgen, så nu må vi se hvad der sker.. :)
Avatar billede andyholt2 Nybegynder
07. maj 2001 - 21:28 #7
Det var TDC, som havde klokket i det, og det var derfor dem og ikke mig, der var noget galt med. Spørgsmålet lukkes.